zdravím a prajem príjemný nový rok... :smile3:
pre začiatok poviem, že programujem len tak z voľnej chvílky, čiže nie som žiadny expert, ale je to celkovo sranda... :smile18:
ale jedná sa o toto:
Majme fyzikálny príklad, ktorý od Vás chce, aby ste zakreslili vlnoplochy na prechode 2 prostredí, pričom vlnenie vzniklo v bode Z, v jednom z prostredí. Samozrejme vlnenie sa šíri všetkými smermi, ale berme len jednu rovinu, pretože je symetrické a to rovinu kolmice z tohoto boda Z na rozhranie a ľubovoľného bodu/symetria/. Treba to vyriešiť v rôznych časoch.
Dobre, fyzikálne to mám pochopené, rozriešené a napísané rovnice, aj nakreslené časy, ktoré chceli. Ale ja by som to chcel vytvoriť aby to šlo ako video. Vďaka podmienkam by som ich aj vedel napísať v Csharp, ale tu je otázka že kam?
Čiže potrebujem sa opýtať, že ako alebo v čom by som zakreslil takúto situáciu, že by som mal bielu plochu, rozdelenú na 2 časti(to by bolo rozhranie) a bod Z.
Potom ako do toho všetkého zakomponovať čas, a ako vytvoriť to, aby sa mi zakreslovali krivky presne podľa rovníc???
P.S. dúfam, že som sem napísal všetko podstatné, z fyzikálnou stránkou sa tu zaoberať nemusíme, len ako to zakresliť.
Teším sa na odpovede...
:smile14:
Fórum › .NET
Vlnoplochy na rozhraní 2 prostredí - ako to zakresliť?
áno, presne také niečo hľadám, lenže tam sa jedná len o "rovnobežné lúče" akoby, a ja to potrebujem len z jedného bodu, pričom fyzikálne to je komplikovanejšie, preto tam mám pôvodné vlnenie, časť sa odráža od prostredia naspať, čast prechádza v závislosti od medzného uhla, a potom sa ešte vytvára bočné vlnenie...
preto by som potreboval spôsob ako zakreslovať do nejakej plochy a vloženie času do situácie...
tohle je pomerne narocna simulace vezmeme li v uvahu ze kmita kazda molekula (ci podobne..) ze to kmita taky nazpet...
a ze to hlavne vytvari minima a maxima...
pokud chces tu zjednodusenou verzi tak staci vzit rychlost sireni, polomer kmitani, a pak zjistis kam az se dostala ta celni vlna...
no a pak uz ji jen nejak zvladnout "orezat" a zrcadlove prevratit kdyz narazi na stenu :)
teda je to jen takovej drobnej vymysl
ono netrebalo by brať samotné molekuly, ono zo začiatku okolo toho zdroja Z budeš kresliť len kruhy (kebyže berieme čas, tak sa zvačšujú) stačilo by brať len jeden kruh, na názornú ukážku.
zo začiatku by to bolo jednoduché, iba sa zvačšujú, ale keď to dorazí na to rozhranie, tak vtedy nastanú tie problémy.
Neexistuje niečo také, že mám asi pictureBox, a v ňom zadám, že každý bod ktorý v danom časovom okamihu spľňa moje požiadavky bude čierny.
napr. 640x480 pixelov, súranicová sústava by to bola, a len body ktoré teda splnujú danú rovnicu závislú od času by sa vyfarbili. Kebyže sa čas posunie, tak by sa tieto body dali na bielo, lebo už nevyhovujú, a potom iné body na čierno, čo znova vyhovujú rovnici, v ktorej je jediná premenná čas. A takto by som mal x a y.
samozrejme ja rozmýšlam nie v jazyku Csharp( ale dúfam, že niekedy prídem do toho rozmýšlania...), ale len nad algoritmom obecným, ako by sa to možno dalo.
Ale keď si vezmem do úvahy HW nároky, tak by mi to asi nestíhalo ani simulovať... takže to asi nechám tak, veď koniec koncov na papieri to mám... :smile5:
ale díky Ti KIIV za snahu...
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
C# - rozhrani a vlastnosti — založil jirkab
Uživatelské rozhraní v C++ — založil LPG1995
Grafické rozhraní — založil ninja řízek
Moderátoři diskuze