prosim vás nwm jestli to patří sem ale nenašel jsem jinou sekci.
Mám problém mam model ve formatu 3ds muzu ho dat i do .ase ale to je ted jedno potreboval bych loader pres c++ opengl.
neví někdo o nějakém sataci tutorial
Jo a este prosim kdyby tam nebylo jako toceni se scenou ale cisty nahrani modelu a vykresleni
Fórum › C / C++
3ds
Primo svuj nemam, ale zkus zadat do google "c++ 3ds loader" a projet vysledky.
Jak jako toceni scenou? V tech loaderech se akorat nactou vertex apod. data, ke kterym pak muzes pristupovat.Ony zadnou rotaci sceny neovlivnuji.
Bohuzel ee,ja si psal vlastni format nebo pouzil obj.
jak si muzes napsat vlastni format?jako to si vytvoris soubor dam priklad model.abc a v nem bude treba
NUMPOLLIES 36
// Floor 1
-3.0 0.0 -3.0 0.0 6.0
-3.0 0.0 3.0 0.0 0.0
3.0 0.0 3.0 6.0 0.0
-3.0 0.0 -3.0 0.0 6.0
3.0 0.0 -3.0 6.0 6.0
3.0 0.0 3.0 6.0 0.0
// Ceiling 1
-3.0 1.0 -3.0 0.0 6.0
-3.0 1.0 3.0 0.0 0.0
3.0 1.0 3.0 6.0 0.0
-3.0 1.0 -3.0 0.0 6.0
3.0 1.0 -3.0 6.0 6.0
3.0 1.0 3.0 6.0 0.0
coz je
x1 y1 z1 u1 v1
x2 y2 z2 u2 v2
x3 y3 z3 u3 v3
j to jen priklad samozrejme chybely by textury a tak
No treba, ja si sice delal binarni format, ale v textovem by to tak mohlo byt.Treba(priblizne je to v obj):
v 1.0 1.0 1.0
v 2.0 2.0 2.0
v 3.0 3.0 3.0
f 1// 2// 3//
Tohle je treba nadefinovy trojuhelnik, kde v znaci vertex s 3 souradnicema a f znaci indexy vertexu pro dany trojuhelnik.Lomitek si nevsimej, tam muzou byt dalsi hodnoty indexy normal a texturovacich koordinatu.
Binarni format je podobny,ale neukladas text,ale primo hodnoty v bytech.Takze treba misto
f 1 2 3
budes mit v souboru
00 00 00 01 00 00 00 02 00 00 00 03
Samozrejme musis vedet pocty tech vertexu apod, abys vedel, jak daleko mas cist, aby sis neprecetl jina data.
No a jasne, uz by som zabudol. Na tuto pracu mozes pouzit nejaku opensource kniznicu. Schvalne kolko vysledkov ti to vyhodi, ked zadas do vyhladavaca na sourceforge.net slova "3ds c++ loader". :) Ja len upovedomym na jeden, ktory mi hned udrel do oci: http://sourceforge.net/projects/c3ds/ ale vyber je vacsii, urcite najdes nieco napisane iba v cistom 'C' alebo v inom jazyku.
ok dik asi spis skusim vytvorit vlastni format akorat pak domyslet upravu pres 3ds max ale to tak nak tusim ale nwm presne jak vytvorit ale to je ted jedno mam este dotaz da se nejak otevrit .3ds napr .ase se da otevrit i v textovim dokumentu da se v necem takovy i 3ds?
To Datlik : No v textovom editore otvoris vsetko :). Vsetky subory su v podstate iba byte-i. Ako presne myslis ze sa da otvorit v textovom editore? Ked myslis ze ti to ukaze citatelny text, tak to je preto lebo nepouziva binarny zapis. Nechcem kecat, ale tipoval by som, ze 3ds subory budu binarne, takze ich v textaku asi tazko upravis :).
Tak o zadnem prekladaci vazne nevim. Ja bych vzal maxko a exportnul to do nejakeho ascii formatu (obj, ase).
Tohle by mohlo trochu pomoct:
http://www.solosnake.com/main/ase.htm
Kdyztak google a neco jako "ase format description" apod.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Vytvoření 3ds — založil Vojta
Import .3ds to C++ — založil lukas.balaz
Načítání 3ds — založil Beb_42
Kniha o 3ds Max — založil Zzzajda
3DS max renderování — založil Patoš
Moderátoři diskuze