Třída - nepředávání hodnot – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Třída - nepředávání hodnot – C / C++ – Fórum – Programujte.comTřída - nepředávání hodnot – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

aTTix0
Návštěvník
21. 6. 2009   #1
-
0
-

Zdravím, udělal jsem si svoji třídu a nejde mi udělat aby se předávala hodnota z metody:

void swText::addtext(int _id, hgeFont *_fnt, float _xt, float _yt, char *_title) {


do metody:
void swText::render() {

Když dám příkaz z metody render() do metory addtext() tak to funguje - takže chyba je někde u předávání hodnot... (snad)

Tady je celý Class
class swText {

public:
void addtext(int id, hgeFont *fnt, float x_t, float y_t, char *title);
void render();
private:
int id;
hgeFont *fnt;
char *title;
float x_t;
float y_t;
};
void swText::addtext(int _id, hgeFont *_fnt, float _xt, float _yt, char *_title) {
id=_id;
fnt=_fnt;
x_t=_xt;
y_t=_yt;
title=_title;
}
void swText::render() {
if(x_t==NULL) {
MessageBox(NULL, "Nepredava hodnotu", "Error", MB_OK | MB_ICONERROR | MB_SYSTEMMODAL);
} else {
fnt->Render(x_t, y_t, HGETEXT_LEFT, title);
}
}


Vyletí ten MsgBox, DÍKY za odpověd ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.180.–
Quiark0
Věrný člen
21. 6. 2009   #2
-
0
-

S tvým kódem bude tohle určitě fungovat (pokud jsem něco nepřehlédl):



swText x;
x.addtext(55, NULL, 58, 6356, NULL);
x.render();


Jinak moc se mi nelibi, jak si uchovavas ten titulek.

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.140.–
Quiark0
Věrný člen
21. 6. 2009   #3
-
0
-

Jo a nevim proč porovnáváš hodnotu typu float s NULL, který je určen na pointery. Nikdo nezaručuje, že to bude fungovat jak si myslíš...

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.140.–
aTTix0
Návštěvník
21. 6. 2009   #4
-
0
-

To Quiark : Nefunguje:

swText x;


x.addtext(55, NULL, 58, 6356, NULL);

x.render();


x.addtext nemuzu tu druhou hodnotu nahradit NULL protoze by mi to nenasla texturu fontu, a ten NULL na konci, taky nemuze byt, protoze je text, kterej se ma vypsat, x_t a y_t jsou pozice toho textu...

Ta trida slouzi k vypsani textu v jedne 2D hře...

Moc si mi nepomohl :(,

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.180.–
Quiark0
Věrný člen
21. 6. 2009   #5
-
0
-

No já jsem to myslel tak, že ten kód, co jsi posílal určitě tu proměnnou x_t nastaví podle toho parametru. A uvedl jsem příklad správného použití, protože jediný důvod, co mě napadl, proč by to nemuselo fungovat byl, že bys náhodou volal ty dvě metody na dvou různých instancích.

Nebude problém spíš s tím titulkem?

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.140.–
aTTix0
Návštěvník
21. 6. 2009   #6
-
0
-

To Quiark : To Quiark : Ty dvě metody volám na dvou ruzných instacích, pokud instance znamená např: bool RenderFunc() { } - metoda vykreslení grafiky a bool FrameFunc() { } - metoda propočitání každého snímku...

Jednoduše potřuju aby hodnoty který zadám ve funkcni x.addtext() aby byli prejaty do x.render().. Nevím co myslíš tím uchovávání titulku :-/

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.180.–
Quiark0
Věrný člen
21. 6. 2009   #7
-
0
-

Instance třídy je jeden konkrétní vytvořený objekt, který má svoje data. Takže třídu máš jednu, ale instancí vyrábíš spoustu. Pokud nastavíš proměnnou v jedné instanci na 10, ostatních instancí se to nedotkne. Proto když nastavíš tu hodnotu u jedné instance na něco a na jiné pak zavoláš render(), nebude to fungovat. Pokud to render() zavoláš na stejné, bude to fungovat.

title = _title velmi pravděpodobně nebude fungovat dobře. Neuloží se totiž celý ten text, ale jen ukazatel na ten text. A když se ten text pak smaže, dostaneš neplatný ukazatel a přitom bys tam chtěl mít ten původní text. Takže je potřeba ho zkopírovat (strcpy anebo ještě lépe použít třídu string, se kterou se pracuje pohodlně). Tohle je obsahem každého druhého dotazu o C/C++ tady...

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.140.–
aTTix0
Návštěvník
22. 6. 2009   #8
-
0
-

Vyřešeno... Celou dobu byl problém v tom, že se metoda x->render() vykonala dřív než, x->addtext()

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.180.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 11 hostů

Podobná vlákna

2x trida — založil Roman

Třída object v c++ — založil Porcepoque

Univerzální třída — založil BDS

Asociační třída — založil Tomáš

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý