Požadavky k vytvoření 2D hry – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Požadavky k vytvoření 2D hry – C / C++ – Fórum – Programujte.comPožadavky k vytvoření 2D hry – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Kubiro0
Duch
23. 8. 2009   #1
-
0
-

Zdravím,

Chtěl bych se zeptat, co vše se musím naučit k vytvoření "pěkné" 2D hry v C++.
Budu potřebovat OpenGL nebo ještě něco jiného / dalšího ?

Děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.63.–
Reklama
Reklama
KIIV+42
God of flame
23. 8. 2009   #2
-
0
-

co uz umis?

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.250.1.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
DooFy930
Stálý člen
23. 8. 2009   #3
-
0
-

Neptal jsi jse náhodou i na fóru Pythona? Odtud ho myslím poslaly jsem, že C++ je na tvorbu 2D her lepší. Takže znalosti asi moc nebudou.

To Kubiro: Tak pro začátek se hlavně nauč aspoň základy C++. Na tvorbu her, už musíš něco umět a mít ňáké zkušenosti. Není to jenom o tom přečíst si tady tutorialy.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
crazy
~ Anonymní uživatel
643 příspěvků
23. 8. 2009   #4
-
0
-

pro vytvoření "dobré" hry v C++ doporučuji knihovnu Allegro

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.190.90.–
Kubiro0
Duch
23. 8. 2009   #5
-
0
-

Díky, naučím se napřed C++, a pak teda zkusím ten Allegro nebo OpenGL.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.63.–
tanned880
Super člen
23. 8. 2009   #6
-
0
-

Zkus GameMaker :)... syntaxe jako jazyk C.
Výsledek alespoň uvidíš hned a né za několik měsíců či let.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
DragonBehemont0
Super člen
24. 8. 2009   #7
-
0
-

Já osobně třeba tvořím teďkom hru v C# a XNA. Je to docela jednoduché (aspoň základy). Ale často jsem se v poslední době setkal s názorem, že to není skutečné programování profesionálních her.

Tak bych se chtěl zeptat, v čem se tvoří teda ty profesionální hry? Každý totiž tvrdí něco jiného, nekdo říká, že na hry je nejlepší C#, někdo že C++, atd. Je vůbec nějaký "doporučený" jazyk na tvorbu her?

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.77.163.–
Nemusíte vědět vše, stačí jen, když víte, kde to najít, a jak to použít. Naučíte se to právě tím používáním ;-)
NOclipus0
Newbie
24. 8. 2009   #8
-
0
-

To DragonBehemont : Většina 3D herních enginů je napsána v C++ a C++ je obecně přijato jako dobrý jazyk pro tvorbu her, protože se kompiluje přímo do strojového kódu a ne do nějakého bytekódu či IL jako Java nebo .NET, čili program napsaný v C++ je údajně nejrychlejší. I když podle jakéhosi benchmarku zas takový rozdíl mezi C++ a .NETem není.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.103.97.–
DragonBehemont0
Super člen
24. 8. 2009   #9
-
0
-

To NOclipus : Právě, že co jsem četl články, tak XNA je dobré v tom, že řeší u různé stavy, které mohou nastat a má docela velkou podporů u vývojářů. Navíc většina komponent je pro něj již vytvořená, takže nemusíš nic složitě "vymýšlet". Zkoušel jsem chvilku C++, ale moc jsem se v něm nehnul. Zatímco v C# je to daleko lehčí a během měsíce jsem již zvládl napsat kompletní aplikaci včetně komunikace se sériovým portem, databází atd. Navíc vývojové prostředí Visual Studia je zatím nejlepší se kterým jsem se setkal.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.77.163.–
Nemusíte vědět vše, stačí jen, když víte, kde to najít, a jak to použít. Naučíte se to právě tím používáním ;-)
bukaj_0010
Věrný člen
24. 8. 2009   #10
-
0
-

DragonBehemont
Ale často jsem se v poslední době setkal s názorem, že to není skutečné programování profesionálních her.
Pokud si za to nenecháváš platit, jen těžko to může být profesinální[1] ;o)

Tak bych se chtěl zeptat, v čem se tvoří teda ty profesionální hry?
Nevím, jak moc profesionální hra se ti zdají Gears of War, ale tam jsou celkem tři vrstvy a v každé je to něco jiného[2]:

- herní simulace – C++ a UnrealScript[3]; objektově-orientované, vysokoúrovňové, garbage collection
- číselné výpočty – C++; spíše zaměřeno funkcionálně, nízkoúrovňové, optimalizován pro nejvyšší výkon
- shading – HLSL/CG; běží na grafické kartě

Pro každou část aplikace (a tedy i hry) se většinou hodí jiný jazyk – každá část má jiné nároky. C++ je oblíbené kvůli syntaxi a rychlosti. C# zase nabízí managed kód a asi i vysokoúrovňové API (nevím, na XNA jsem podrobně nekoukal). V Gears of War by se kombinace C++ a UnrealScript nejspíš dala nahradit za C#. A měl bys tu hru, co je ve třech odlišných jazycích :o)

[1] http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/profesional
[2] http://www.st.cs.uni-saarland.de/edu/seminare/2005/advanced-fp/docs/sweeny.pdf
[3] http://jolle.se/cth/thesis/sm-presentation-slides.pdf

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.101.128.–
Jak se správně ptát? -> http://www.hash.cz/inferno/otazky.html[br][br] Po programování je člověk hladovej.
DragonBehemont0
Super člen
24. 8. 2009   #11
-
0
-

To bukaj_001 :

Pokud si za to nenecháváš platit, jen těžko to může být profesinální[1] ;o)


Na to, baych si za hry nechával platit jsem až moc velký sebekritik ;-) Nehledě k tomu, že teprve zkouším, v podstatě jsem ještě žádnou hru nenapsal, teprv se učím C# a XNA.

Nevím, jak moc profesionální hra se ti zdají Gears of War, ale tam jsou celkem tři vrstvy a v každé je to něco jiného[2]:


Za profesionální hry považuji takové, které mají úspěch, které se lidem líbí a jsou pokud možno co nejméně náročné na procesor a grafiku i při maximálním rozlišení a detailech. (to druhé není podmínka, dobrá hra se dá hrát i při nižších detailech)

XNA je po instalaci implementováno do Visual Studia, takže hru tvoříš přímo v něm.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.77.163.–
Nemusíte vědět vše, stačí jen, když víte, kde to najít, a jak to použít. Naučíte se to právě tím používáním ;-)
DragonBehemont0
Super člen
24. 8. 2009   #12
-
0
-

To bukaj_001 : namátkou jsem si četl ty podklady, co si na ně posílal odkaz a vypadá to zajímavě. Akorát, už takhle se "učím" 3 jazyky - PHP, C#, VB.NET - všechny kvůli webovým stránkám. A C# s VB.NET i kvůli aplikacím... a nechtěl bych se dostat do fáze, kdy bych se učil třeba 5 jazyků a žádný z nich bych neuměl pořádně ;-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.77.163.–
Nemusíte vědět vše, stačí jen, když víte, kde to najít, a jak to použít. Naučíte se to právě tím používáním ;-)
KIIV+42
God of flame
24. 8. 2009   #13
-
0
-

To DragonBehemont : podle moji zkusenosti je nejdulezitejsi se naucit hledat informace a umet vybrat spravne klicove slova...
pak samozrejme umet myslet jako programator - tj. umet problem analyzovat a predstavit si, pomoci jakych asi funkci bys to mohl poskladat... (pak je taky umet najit pro ten jazyk, ve kterem zrovna pracujes)

pak uz se u kazdeho jazyka staci naucit odlisnosti jako syntaxi (stavba a cleneni programu, operatory....)

proste: kdyz se clovek nauci programovat spravne - na jazyku pak uz tolik nezalezi - at uz je to pak assembler nebo java...

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.188.94.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 107 hostů

Podobná vlákna

Vytvoření složky — založil eidam1995

Vytvoření fora — založil Lister Ister

Vytvoření exe — založil xp

Vytvoření miniatury — založil Figa

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý