OpenGL? – Offtopic – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

OpenGL? – Offtopic – Fórum – Programujte.comOpenGL? – Offtopic – Fórum – Programujte.com

 

Lordest0
Super člen
10. 9. 2009   #1
-
0
-

Chcel by som sa spytat na openGL ako je na tom.

Ucil som sa WinAPI lenze po nejakom case som zmenil nazor ze je to z velkej casti zbytocne
kedze to podporuje iba windows, jedine este s wine (programom) alebo inym by to mohlo ist, ale naco to komplikovat uzivatelom tej veci ktoru by som trebars nakodil.
Preto som sa rozhodol ze proste s tym koncim, a hladal som nejaku dobru metodu, resp. lepsiu a univerzalnu.
Hned mi vyskocila moznost openGL ( nie v googli ale v mojej hlave ) kedze je to moznost univerzalna, podporuje aj 3D grafiku a niekde som pocul ze dokonca lepsie vykresluje nez DirectX ( i ked aj nad tym som rozmyslal, ale zasa iba windows a tazka kompabilitnost na inych systemoch )..

Dokonca som pocul, ze distribucie ako napr. (k)ubuntu maju postavene aplikacie prave na openGL + C.

Nebude vobec vadit ked je nejaky narocny, to ma by ma od toho asi neodradilo, vsetko sa da predsa naucit ..
Ale este predtym nez by som sa to zacal ucit by som sa chcel spytat na vase nazory, ake s nim mate skusenosti a co nanho hovorite, aby som sa nezacal ucit zbytocne .. popripadne odporucit nieco lepsie, alebo ked je dobry tak nejaku dobru knihu na openGL atd...

dakujem

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.216.242.–
Míša
~ Anonymní uživatel
106 příspěvků
10. 9. 2009   #2
-
0
-

Učil ses WinApi, chtěl jsi něco multiplatformního a přišel jsi s OpenGL - měl by sis to trochu ujasnit, jde o docela něco jiného... (viz. wikipedia).

Osobně mám raději a více mi vyhovuje DirectX. Co se ale týče OpenGL, pak asi nejlepším zdrojem informací budou perfektní NeHe Tutoriály na portálu http://www.ceske-hry.cz/ (http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php) a pak také velimi dobrá kniha http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/grafika/opengl-pruvodce-programatora/ .

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.27.–
bukaj_0010
Věrný člen
10. 9. 2009   #3
-
0
-

Lordest
OpenGL je standard, jak přistupovat ke grafickým zdrojům. Záleží, co vlastně chceš:

a) přistupovat přímo ke grafickému subsystému OS, což se hodí např. pro hry, řekněme aplikaci, co bude kreslit grafy funkcí apod.
b) dělat grafické rozhraní k aplikacím, např. pro nějaký nový skvělý přehrávač, RSS čtečku či podobně

Zatímco pro první možnost se OpenGL hodí výborně (u hry se nepotřebuješ zabývat nějakými okýnky, pro kreslení grafů to akorát zdržuje…), pro druhou moc ne. Vem si, co všechno je potřeba, aby bylo možno udělat třebas funkční tlačítko – budeš potřebovat nějakou knihovnu pro práci s textem (proč psát nějakou další knihovnu pro text), nějakou, co zpracuje události klávesnici, myši apod. (a tohle je platformě závislé, takže nějakou multiplatformní knihovnu) atd.

V druhém případě doporučuji nějaký toolkit. Z multiplatformních vyberu např. GTK+ a Qt. První, GTK+, je napsaný v Céčku. Osobně jsem se jím moc nezabýval, protože mi práce v něm přijde zbytečně složitá. Qt je napsáno v C++ a nejspíše i to, co hledáš. Kromě multiplatformních součástí pro grafiku (kreslení /widgety/, události…) zastřešuje i vlákna, HTTP a FTP protokol apod. Qt funguje pro Windows, Xka (UNIXy, Linux…) a i Mac OS X (nevím teď, jak se jeho grafickému subsystému nadává; ale vím, že je tam něco proprietárního). Doporučuji seriály na abclinuxu – grafické[1] a konzolové[2] programy v Qt.

[1] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-psani-grafickych-programu
[2] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-konzolove-programy

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.101.128.–
Jak se správně ptát? -> http://www.hash.cz/inferno/otazky.html[br][br] Po programování je člověk hladovej.
Lordest0
Super člen
10. 9. 2009   #4
-
0
-

bukaj_001 napsal:
Lordest
OpenGL je standard, jak přistupovat ke grafickým zdrojům. Záleží, co vlastně chceš:

a) přistupovat přímo ke grafickému subsystému OS, což se hodí např. pro hry, řekněme aplikaci, co bude kreslit grafy funkcí apod.
b) dělat grafické rozhraní k aplikacím, např. pro nějaký nový skvělý přehrávač, RSS čtečku či podobně

Zatímco pro první možnost se OpenGL hodí výborně (u hry se nepotřebuješ zabývat nějakými okýnky, pro kreslení grafů to akorát zdržuje…), pro druhou moc ne. Vem si, co všechno je potřeba, aby bylo možno udělat třebas funkční tlačítko – budeš potřebovat nějakou knihovnu pro práci s textem (proč psát nějakou další knihovnu pro text), nějakou, co zpracuje události klávesnici, myši apod. (a tohle je platformě závislé, takže nějakou multiplatformní knihovnu) atd.

V druhém případě doporučuji nějaký toolkit. Z multiplatformních vyberu např. GTK+ a Qt. První, GTK+, je napsaný v Céčku. Osobně jsem se jím moc nezabýval, protože mi práce v něm přijde zbytečně složitá. Qt je napsáno v C++ a nejspíše i to, co hledáš. Kromě multiplatformních součástí pro grafiku (kreslení /widgety/, události…) zastřešuje i vlákna, HTTP a FTP protokol apod. Qt funguje pro Windows, Xka (UNIXy, Linux…) a i Mac OS X (nevím teď, jak se jeho grafickému subsystému nadává; ale vím, že je tam něco proprietárního). Doporučuji seriály na abclinuxu – grafické[1] a konzolové[2] programy v Qt.

[1] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-psani-grafickych-programu
[2] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-konzolove-programy



na moznost a) by som si urcite este netrufol ked sa este iba ucim C++ to este bude trvat kym si trufnem na nejaku 3D hru :)
resp. na to Qt sa pozriem, dik za tip...

btw.: nieje na Qt samostatne alebo lepsie Qt kombinovane s C++ nejaka dobra kniha? pretoze tutorialy moc nemusim ( viete jak to chodi, raz sa napise raz nie, atd. ) .. akoze ak nie staci mi tutorial, iba keby nejaka bola ( nie ekniha :-) )..

velmi dakujem za odpovede

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.216.242.–
Miro17010
Stálý člen
10. 9. 2009   #5
-
0
-

To Lordest : ak nepotrebujes gui tak ti postaci kniznica GLFW || GLUT( neskusal som ) || SDL( nepaci sa mi ).
ak by si chcel nacitat nejake obr. tak ti dost pomoze kniznica DevIL, ktoru si tiez ako tie predchadzajuce mozes naistalovat ako balicek( ubuntu && kubuntu na 100% ).

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.159.104.–
začinajúci programátor v .Net: C# & OpenTK: OpenGL( pouzivam ), OpenAL( zatial nepouzivam ), OpenCL( este som neskusal )
dannyk0
Věrný člen
11. 9. 2009   #6
-
0
-

Osobne delat GUI pres OpenGL mi prijde jako pitomost. Pokud by to gui nemelo byt nejak extra krasne kraficky vychytane, tak to nema smysl a zadelal by sis na mnohem vetsi problemy, protoze to je docela pakarna. Osobne bych volil to Qt. Knizky jsem videl, ale jen v anglictine.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.135.97.–
Jedu v c++,c#,assembler,ASP.NET,PHP,databaze,bezpecnost softwaru[br] -----------------------------------------------------------[br] Muj blog o programovani,hudbe a vsem moznem,co najdu na netu :) [br] http://dannyk.aspone.cz[br] -----------------------------------------------------------[br] Na foru mam nejake prispevky pod nickem Master,tak jen pro upresneni :)
sputnikone+1
Věrný člen
11. 9. 2009   #7
-
0
-

Na GUI nejsou špatné wxWidgets :smile4:

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.47.9.–
11. 9. 2009   #8
-
0
-

wxWidgets jsou perfektní a SDL taky není k zahození ale je spíš (vyloženě) na hry. Funguje ale docela dobře, nicméně k použitelnosti je potřeba mít i knihovnu SDL_gfx pro vykreslování jednoduchejch útvarů (SDL umí akorát vkládat pixely). Jestli chceš, pošlu ti kódy jednoduchých programů v SDL.

Nahlásit jako SPAM
IP: 83.240.78.–
Podpis: Do podpisu nelze vložit obrázky ani HTML kód. Je podporován nový řádek tagem
.
Lordest0
Super člen
11. 9. 2009   #9
-
0
-

velmi dakujem za tipy, zatial som sa teda rozhodol pre ten Qt uvidime jak sa to vyvinie...

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.216.242.–
12. 9. 2009   #10
-
0
-

To bukaj_001 : Mimochodem, OS X používá normální xorg xserver, jako jakýkoliv jiný Unix*.

Nahlásit jako SPAM
IP: 83.240.78.–
Podpis: Do podpisu nelze vložit obrázky ani HTML kód. Je podporován nový řádek tagem
.
bukaj_0010
Věrný člen
12. 9. 2009   #11
-
0
-

Garret Raziel
Mimochodem, OS X používá normální xorg xserver, jako jakýkoliv jiný Unix*.
Mac OS X používá i Xka. Ale vím, že je tam i nějaké jiné rozhraní pro aplikace z předchozích verzí Mac OS. Možná, že teď se Xka používají víc, možná, že teď se používají jenom Xka. A když nad tím přemýšlím, je asi pravděpodobnější, že Qt bude používat právě Xka.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.101.128.–
Jak se správně ptát? -> http://www.hash.cz/inferno/otazky.html[br][br] Po programování je člověk hladovej.
Lordest0
Super člen
13. 9. 2009   #12
-
0
-

neviete ako pridat podporu Qt pre Code::Blocks v Linuxe konkretnejsie v ubuntu? Ako ona tam uz je, ale pri vytvarani Qt projektu ma pyta kde sa Qt nachadza.. no o tom nemam ani potuchy, ci tam uz je, alebo treba stiahnut nejaky balik.. lebo Qt Creator by som nerad nahradil za codeblocks.. ale to neviem ci uz nieje skor otazka na linux fora :-) a podla clanku http://www.abclinuxu.cz/clanky/programovani/graficke-programy-v-qt-4-1-uvod-hello-world by sa mi urcite takto nechcelo kompilovat.. alebo je lepsie pouzit qt creator?

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.216.242.–
t0m450
Newbie
13. 9. 2009   #13
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.233.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 13 hostů

Podobná vlákna

C++, OpenGL, SDL /// C++, OpenGL — založil Kolemjdouci

VC a OpenGL — založil Alan

OpenGL — založil Datlik

OpenGL — založil Wizard

C++ opengl — založil opengl

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý