Chcel by som sa spytat na openGL ako je na tom.
Ucil som sa WinAPI lenze po nejakom case som zmenil nazor ze je to z velkej casti zbytocne
kedze to podporuje iba windows, jedine este s wine (programom) alebo inym by to mohlo ist, ale naco to komplikovat uzivatelom tej veci ktoru by som trebars nakodil.
Preto som sa rozhodol ze proste s tym koncim, a hladal som nejaku dobru metodu, resp. lepsiu a univerzalnu.
Hned mi vyskocila moznost openGL ( nie v googli ale v mojej hlave ) kedze je to moznost univerzalna, podporuje aj 3D grafiku a niekde som pocul ze dokonca lepsie vykresluje nez DirectX ( i ked aj nad tym som rozmyslal, ale zasa iba windows a tazka kompabilitnost na inych systemoch )..
Dokonca som pocul, ze distribucie ako napr. (k)ubuntu maju postavene aplikacie prave na openGL + C.
Nebude vobec vadit ked je nejaky narocny, to ma by ma od toho asi neodradilo, vsetko sa da predsa naucit ..
Ale este predtym nez by som sa to zacal ucit by som sa chcel spytat na vase nazory, ake s nim mate skusenosti a co nanho hovorite, aby som sa nezacal ucit zbytocne .. popripadne odporucit nieco lepsie, alebo ked je dobry tak nejaku dobru knihu na openGL atd...
dakujem
Fórum › Offtopic
OpenGL?
Učil ses WinApi, chtěl jsi něco multiplatformního a přišel jsi s OpenGL - měl by sis to trochu ujasnit, jde o docela něco jiného... (viz. wikipedia).
Osobně mám raději a více mi vyhovuje DirectX. Co se ale týče OpenGL, pak asi nejlepším zdrojem informací budou perfektní NeHe Tutoriály na portálu http://www.ceske-hry.cz/ (http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php) a pak také velimi dobrá kniha http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/grafika/opengl-pruvodce-programatora/ .
Lordest
OpenGL je standard, jak přistupovat ke grafickým zdrojům. Záleží, co vlastně chceš:
a) přistupovat přímo ke grafickému subsystému OS, což se hodí např. pro hry, řekněme aplikaci, co bude kreslit grafy funkcí apod.
b) dělat grafické rozhraní k aplikacím, např. pro nějaký nový skvělý přehrávač, RSS čtečku či podobně
Zatímco pro první možnost se OpenGL hodí výborně (u hry se nepotřebuješ zabývat nějakými okýnky, pro kreslení grafů to akorát zdržuje…), pro druhou moc ne. Vem si, co všechno je potřeba, aby bylo možno udělat třebas funkční tlačítko – budeš potřebovat nějakou knihovnu pro práci s textem (proč psát nějakou další knihovnu pro text), nějakou, co zpracuje události klávesnici, myši apod. (a tohle je platformě závislé, takže nějakou multiplatformní knihovnu) atd.
V druhém případě doporučuji nějaký toolkit. Z multiplatformních vyberu např. GTK+ a Qt. První, GTK+, je napsaný v Céčku. Osobně jsem se jím moc nezabýval, protože mi práce v něm přijde zbytečně složitá. Qt je napsáno v C++ a nejspíše i to, co hledáš. Kromě multiplatformních součástí pro grafiku (kreslení /widgety/, události…) zastřešuje i vlákna, HTTP a FTP protokol apod. Qt funguje pro Windows, Xka (UNIXy, Linux…) a i Mac OS X (nevím teď, jak se jeho grafickému subsystému nadává; ale vím, že je tam něco proprietárního). Doporučuji seriály na abclinuxu – grafické[1] a konzolové[2] programy v Qt.
[1] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-psani-grafickych-programu
[2] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-konzolove-programy
bukaj_001 napsal:
Lordest
OpenGL je standard, jak přistupovat ke grafickým zdrojům. Záleží, co vlastně chceš:
a) přistupovat přímo ke grafickému subsystému OS, což se hodí např. pro hry, řekněme aplikaci, co bude kreslit grafy funkcí apod.
b) dělat grafické rozhraní k aplikacím, např. pro nějaký nový skvělý přehrávač, RSS čtečku či podobně
Zatímco pro první možnost se OpenGL hodí výborně (u hry se nepotřebuješ zabývat nějakými okýnky, pro kreslení grafů to akorát zdržuje…), pro druhou moc ne. Vem si, co všechno je potřeba, aby bylo možno udělat třebas funkční tlačítko – budeš potřebovat nějakou knihovnu pro práci s textem (proč psát nějakou další knihovnu pro text), nějakou, co zpracuje události klávesnici, myši apod. (a tohle je platformě závislé, takže nějakou multiplatformní knihovnu) atd.
V druhém případě doporučuji nějaký toolkit. Z multiplatformních vyberu např. GTK+ a Qt. První, GTK+, je napsaný v Céčku. Osobně jsem se jím moc nezabýval, protože mi práce v něm přijde zbytečně složitá. Qt je napsáno v C++ a nejspíše i to, co hledáš. Kromě multiplatformních součástí pro grafiku (kreslení /widgety/, události…) zastřešuje i vlákna, HTTP a FTP protokol apod. Qt funguje pro Windows, Xka (UNIXy, Linux…) a i Mac OS X (nevím teď, jak se jeho grafickému subsystému nadává; ale vím, že je tam něco proprietárního). Doporučuji seriály na abclinuxu – grafické[1] a konzolové[2] programy v Qt.
[1] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-psani-grafickych-programu
[2] http://www.abclinuxu.cz/serialy/qt-4-konzolove-programy
na moznost a) by som si urcite este netrufol ked sa este iba ucim C++ to este bude trvat kym si trufnem na nejaku 3D hru :)
resp. na to Qt sa pozriem, dik za tip...
btw.: nieje na Qt samostatne alebo lepsie Qt kombinovane s C++ nejaka dobra kniha? pretoze tutorialy moc nemusim ( viete jak to chodi, raz sa napise raz nie, atd. ) .. akoze ak nie staci mi tutorial, iba keby nejaka bola ( nie ekniha :-) )..
velmi dakujem za odpovede
To Lordest : ak nepotrebujes gui tak ti postaci kniznica GLFW || GLUT( neskusal som ) || SDL( nepaci sa mi ).
ak by si chcel nacitat nejake obr. tak ti dost pomoze kniznica DevIL, ktoru si tiez ako tie predchadzajuce mozes naistalovat ako balicek( ubuntu && kubuntu na 100% ).
Osobne delat GUI pres OpenGL mi prijde jako pitomost. Pokud by to gui nemelo byt nejak extra krasne kraficky vychytane, tak to nema smysl a zadelal by sis na mnohem vetsi problemy, protoze to je docela pakarna. Osobne bych volil to Qt. Knizky jsem videl, ale jen v anglictine.
Na GUI nejsou špatné wxWidgets :smile4:
wxWidgets jsou perfektní a SDL taky není k zahození ale je spíš (vyloženě) na hry. Funguje ale docela dobře, nicméně k použitelnosti je potřeba mít i knihovnu SDL_gfx pro vykreslování jednoduchejch útvarů (SDL umí akorát vkládat pixely). Jestli chceš, pošlu ti kódy jednoduchých programů v SDL.
To bukaj_001 : Mimochodem, OS X používá normální xorg xserver, jako jakýkoliv jiný Unix*.
Garret Raziel
Mimochodem, OS X používá normální xorg xserver, jako jakýkoliv jiný Unix*.
Mac OS X používá i Xka. Ale vím, že je tam i nějaké jiné rozhraní pro aplikace z předchozích verzí Mac OS. Možná, že teď se Xka používají víc, možná, že teď se používají jenom Xka. A když nad tím přemýšlím, je asi pravděpodobnější, že Qt bude používat právě Xka.
neviete ako pridat podporu Qt pre Code::Blocks v Linuxe konkretnejsie v ubuntu? Ako ona tam uz je, ale pri vytvarani Qt projektu ma pyta kde sa Qt nachadza.. no o tom nemam ani potuchy, ci tam uz je, alebo treba stiahnut nejaky balik.. lebo Qt Creator by som nerad nahradil za codeblocks.. ale to neviem ci uz nieje skor otazka na linux fora :-) a podla clanku http://www.abclinuxu.cz/clanky/programovani/graficke-programy-v-qt-4-1-uvod-hello-world by sa mi urcite takto nechcelo kompilovat.. alebo je lepsie pouzit qt creator?
To Lordest : malo by stačiť stiahnúť Qt SDK http://qt.nokia.com/downloads/downloads#lgpl a ak nepotrebuješ Qt Creator tak ti stačí Qt: Framework Only
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
C++, OpenGL, SDL /// C++, OpenGL — založil Kolemjdouci
VC a OpenGL — založil Alan
C++ opengl — založil opengl
Moderátoři diskuze