Fyzika - zrazky – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Fyzika - zrazky – C / C++ – Fórum – Programujte.comFyzika - zrazky – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

entity0
Newbie
21. 9. 2009   #1
-
0
-

Zdar,
zaujimalo by ma aky vzorec by ste vy pouzili na vypocitanie zrazky. Nechcem nic velmi zlozite(nebrat do uvahy uhol pod ktorym sa dva objekty zrazia, len ich rychlost; 2D). Momentalne pouzivam nieco taketo

struct object   

{
int x; //pozicia na osi x - vodorovne
int y; //pozicia na osi y
float speedx; //rychlost v pixeloch za vykreslenie(cyklus) na osi x
float speedy; // na osi y
};

//prvy "objekt"
object ball =
{
600-20,
100,
0,
0
};

//druhy
object follower =
{
200-20,
100,
0,
0
};

//zrazka(podmienka nie je dolezita - vynechal som ju)
follower.speedx= 0- (follower.speedx + ball.speedx)/ 2; //aritmeticke priemery
follower.speedy= 0- (follower.speedy + ball.speedy)/ 2;
ball.speedx= 0- (follower.speedx + ball.speedx)/ 2;
ball.speedy= 0- (follower.speedy + ball.speedy)/ 2;

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.135.150.–
"long long long is too long" - MinGW
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
21. 9. 2009   #2
-
0
-

popravde i s tim uhlem je to jeste hodne snadny.. pouzijes rozdil vektoru rychlosti.. pokud jeste budes brat v uvahu i hmotnost tak uz budes muset pocitat s vektory hybnosti...
no a pokud nebudes pocitat s pojmem "hmotny bod" tak to uz bude peklo (rotace, treni a spousty dalsich veci)

EDIT: jo sem zapomel.. to co chces je operace rozdil rychlosti :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.250.1.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
entity0
Newbie
21. 9. 2009   #3
-
0
-

No problem je s vektormi. Netusim ako by sa v programovani dal spravit ich rozdiel. V skole sme to robili zatial len graficky. Okrem toho by som najprv musel vobec nejako urcit vektory rychlosti jednotlivych telies(ich smer atd..) aby som s nimi mohol dalej pracovat a vypocitat z nich vysledne po zrazke.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.135.150.–
"long long long is too long" - MinGW
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
21. 9. 2009   #4
-
0
-

mas dejme tomu 3rozmerny vektor a= ( 3 ; 5 ; 8 ); slozky jsou nasledovne: ( ax; ay; az )
pak mas druhej b= ( -2; 4; -3) => (cx; cy; cz);
pak rozdil vektoru: c = a-b = ( ax-bx; ay-by; az-bz ) = ( 3-(-2); 5-4; 8-(-3) )
proste se scitaji nebo odecitaji pouze casti na stejnych pozicich

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.188.94.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
entity0
Newbie
21. 9. 2009   #5
-
0
-

Ok, vdaka, idem skusat

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.135.237.–
"long long long is too long" - MinGW
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 139 hostů

Podobná vlákna

Fyzika — založil Jacob

Fyzika — založil Jacob

Fyzika - priklad — založil dim

Fyzika vs. parapsychologie — založil DeaLer

Knihy matematika/fyzika — založil ITLover

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý