Programování her v C++ – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Programování her v C++ – C / C++ – Fórum – Programujte.comProgramování her v C++ – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hornster0
Newbie
21. 10. 2006   #1
-
0
-

Zdar lidi chtěl bych se zeptat, jak se vlastně v C++ programujte herní engin, jestli se to dělá jako konzolový aplikace atd, potom bych chtě, jestli by jste mě nedoporučili nějaký knížky, kde bych se mohl C++ naučit (jsem začátečník, tak ty začátečnický a až potm pro pokročilý :D )

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zdeněk Večeřa
~ Korektor
0
Grafoman
21. 10. 2006   #2
-
0
-

Herní enginy, nebo obecně hry programuješ v nějakém jazyce (C++,C#) + nějaké knihovny (DirectX, OpenGL - neptej se na rozdíl, je to stejné jako se ptát, jestli jsou lepší Windows nebo Linux).

Pokud se rozhodneš pro DirectX, tak programování je jako klasická WinAPI aplikace. Na netu o DirectX + C++ najdeš mnoho tutoriálů (čeština okrajově). Již dlouhou dobu o DirectX vychází kurz v časopise CHIP, nebo můžeš sáhnout po snad jediné lokalizované knize http://knihy.cpress.cz/Pocitac/Book.asp?ID=954

Pokud ale nezvládáš C++, tak nejprve začni se samotným C++ a až poté (někdy) se zaměř na hry. Zároveň se to učit nedá. A když přjdeš zrovna na hry, tak budeš postrádat sílu objektů (v C++).

Knih o C++ je spousta. Pokud to s C++ myslíš trochu vážnš, sáhni zrovna po http://knihy.cpress.cz/Pocitac/Book.asp?ID=940

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
www.devtea.cz | zdenekvecera.cz | @ZdenekVecera
Redaktor Programujte.com a Živě.cz
Martin Šmarda0
Návštěvník
21. 10. 2006   #3
-
0
-

Je ta taky je?t? knihovan SDL a nebo ji? stra?? Allegro. To Mystrovstv? v C++ tak? v?ele doporu?uju. Je to jedna z nejlep??ch pudlikac? o C++ v?bec. Pokud ale teprve za??n?? tak na hry rychle zapome?. Nap?ed t? ?ek? spousta d?iny s konzol? (nikdo se tomu nevyhne - nelze stav?t d?m od 2. patra). Je to n?ro?n?, ale ?ile do toho. :D

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Život je pes, a pes je nejlepš přítel člověka!
Marek0
Návštěvník
21. 10. 2006   #4
-
0
-

Tak odporucam ti napisat kvalitnu 'konzolovu' textovu hru, napriklad aj v C++.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Adam Streck0
Stálý člen
21. 10. 2006   #5
-
0
-

hornster napsal:

Zdar lidi chtěl bych se zeptat, jak se vlastně v C++ programujte herní engin, jestli se to dělá jako konzolová aplikace atd, potom bych chtěl, jestli by jste mě nedoporučili nějaký knížky, kde bych se mohl C++ naučit (jsem začátečník, tak ty začátečnický a až potm pro pokročilý :D )


Takže - když si obravdu věříš že umíš C++, tak můžeš udělat v konzoli Roguelike hru - http://en.wikipedia.org/wiki/Roguelike. Pokud chceš grafiku, není tak těžký naučit se programovat ve Win 32 API a SDL, podmínkou je znalost C++. Pokud si opravdu hodně věříš, tak můžeš zkusit i OpenGL nebo DirectX, na přímý vývoj her, podmínkou je znalost předchozích bodů. Jinak samozřejmě existuje spousta dalších knihoven, tohle jsou ty nejběžnější. Jinak naučit se dobře C++, tak rok až dva roky, Win 32 pro hry tak půl-rok a DirectX tak rok až dva, dá se to odvodit podle tvých znalostí matiky - čím jseš hlouběji, tím větší to chce. Počítej ale s horní hranicí a spíš ještě víc.
(Jinak mluvím o tom že ta hra bude složitější než řekněme nekonečné množství variací na přecházení žábou přes silnici apod. a navíc napsaná slušn

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Adam Streck0
Stálý člen
21. 10. 2006   #6
-
0
-

Zdeny napsal:
(DirectX, OpenGL - neptej se na rozdíl, je to stejný jako se ptát, jestli jsou lepší Windows nebo Linux).




:O
To jsem nepochopil - rozdíly jsou celkem na snadě - OpenGL je multiplatformní, zatímnco DirectX je pouze pro Windows, OpenGl je také nástrojem pouze na grafiku, v DX mu odpovídá DirectGraphics, pak ale obsahuje i DirectSound a DirectInput...

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zdeněk Večeřa
~ Korektor
0
Grafoman
22. 10. 2006   #7
-
0
-

Asan napsal:

Zdeny napsal:
(DirectX, OpenGL - neptej se na rozdíl, je to stejné jako se ptát, jestli jsou lepší Windows nebo Linux).




:O ?
To jsem nepochopil - rozdíly jsou celkem na snadě - OpenGL je multiplatformní, zatímnco DirectX je pouze pro Windows, OpenGl je také nástrojem pouze na grafiku, v DX mu odpovídá DirectGraphics, pak ale obsahuje i DirectSound a DirectInput...



Bylo to myšleno s nadsázkou. Všichni dobře víme, jaké debaty a hádky se u témat tohoto typu rozpoutají. Proto se chci tomu předem vyhnout ;-)
Jinak samozřejmě, pokud tě něco zajímá, tak se klidně ptej :-)

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
www.devtea.cz | zdenekvecera.cz | @ZdenekVecera
Redaktor Programujte.com a Živě.cz
klidas80
Duch
1. 11. 2006   #8
-
0
-

jestli se naučíš pořádně programovat games tak se ozvy na [email]klidas8@seznam.cz[/email] jsme partička 3d grafiků ,animátorů,2d grafiků,..atd.. ale bez programátora...chceme vytvořit games tak pokud budeš chtit tak napiš.....nějaké moje dílo z 3d mám na webu: www.klidas8.estranky.cz zatím čus.. :ok:

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 26 hostů

Podobná vlákna

Programování 2D her — založil Lorin

C# - programovani — založil Siembra

Programovaní — založil joskoo

Programovani v C — založil silent

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý