Mapa - stínování apod. – GIMP – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Mapa - stínování apod. – GIMP – Fórum – Programujte.comMapa - stínování apod. – GIMP – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Algon
~ Anonymní uživatel
48 příspěvků
21. 2. 2010   #1
-
0
-

Dobrý den,
vytvářím jednu browser hru a dostal jsem se k problému s mapou. Chtěl bych vytvořit mapu světa, asi jako tato:



Nevím, jaký editor použít, aby se v něm daly vytvářet takové stínové efekty, přechody, iluze vyvýšenin jako na mapě na horním obrázku. Dalo by se to udělat například v GIMPu nebo Paint.NET ?


Zatím se mi povedlo jenom něco jako tohle:



Předem děkuji za odpověd'

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.233.191.–
Reklama
Reklama
OndreJ
~ Moderátor
0
Stálý člen
21. 2. 2010   #2
-
0
-

Taká grafika sa dá vyrobiť v hocijakom grafickom programe. To je ručne kreslené. Buď to tvorcovia nakreslili na papier a následne zoskénovali, alebo to kreslili digitálne cez tablet priamo do bitmap editoru. Tie herné objekty určite priamo v editore, keďže je to pixel-art.

Samozrejme všetko ide spraviť v Gimpe. Trochu si ma navnadil a skúsil som zrealizovať malý test. Pozadie je generované a tie vodné toky s pohorím je rukou (cez myš - tablet nemám! :) ). Takže, kresliť a kresliť...

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.151.246.–
Algon
~ Anonymní uživatel
48 příspěvků
21. 2. 2010   #3
-
0
-

To OndreJ :

To jste dělal v GIMPu? Prozradíte prosím jak se dá udělat takové generované pozadí a jaké brushe jste použil pro ty hory?

Předem děkuji za odpověd'

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.233.191.–
OndreJ
~ Moderátor
0
Stálý člen
22. 2. 2010   #4
-
0
-

Áno Gimp. Tak to by bolo na dlhé písanie, keby som chcel popísať postup - krok za krokom. Základ pri generovaní terénu je šum. Aj keď, ako vidno na mojom teste na vygenerovanie okrajov pevniny som nepoužil šum, ale fraktál (preto je to viacej zubaté než by sa patrilo). Na svetlejšie pobrežie a tmavšie okraje pevniny bol použitý efekt tieň (vonkajší, vnútorný). Tráva sa skladá z viacerých vrstiev turbulentného šumu a plazmy. Ako som spomenul šum je základ.

Ešte nad tým uvažujem, že by som skúsil vylepšiť výsledok (okraje pevniny, aj vody). Keď sa mi podarí "uvariť" niečo lepšie, tak sa tu ozvem.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.151.246.–
Algon
~ Anonymní uživatel
48 příspěvků
22. 2. 2010   #5
-
0
-

Omlouvám se, nechci být otravný, ale mně ten šum udělal jenom něco jako mraky a ta plazma obrázek asi jako když se vyleje olej do vody... Povedlo se mi tohle, ale ani přibližně to nevypadá jako vaše krajina. :(


Nahlásit jako SPAM
IP: 89.233.191.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 1 host

Podobná vlákna

Typy tříd apod. — založil Antonidas

Názvy proměnných apod. — založil Jan Sedlák

MAPA — založil netman92

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý