Jak se dělá 2D hra – Offtopic – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Jak se dělá 2D hra – Offtopic – Fórum – Programujte.comJak se dělá 2D hra – Offtopic – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Figa0
Super člen
26. 4. 2010   #1
-
0
-

Ahoj mám takový začátečnický dotaz. Mám obyčejný sprite třeba character v 2D plošinovce. Jak zaručím nezávislost na rozlišení?

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.249.133.–
Reklama
Reklama
Quiark0
Věrný člen
26. 4. 2010   #2
-
0
-

No, pokud ten sprite bude bitmapa, tak těžko. Můžeš ho samozřejmě zvětšit, ale to se samozřejmě rozplizne. Leda že bys ho nakreslil v opravdu velkém rozlišení, abys měl jistotu, že se bude jen zmenšovat. Anebo použít vektorovou grafiku, jako to má třeba Flash nebo Silverlight.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.8.–
Figa0
Super člen
27. 4. 2010   #3
-
0
-

To je mi jasné ale velkým rozlišením si také nepomohu, pořád to bude bitmapa a ta ztrácí kvalitu i při zmenšování. Jediné co mě napadá je vytvořit bitmapy pro každé dostupné rozlišení. Jak se to dělá u velkých her?

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.249.133.–
yaqwsx+9
Posthunter
27. 4. 2010   #4
-
0
-

To Figa : U komerčních 2D her se používá buď vektorová grafika (často se tyt indie hry dělají ve Flashi) nebo se používá 3D API stylem, že máš scénu složenou z rovnoběžných polygonů potažených texturou "spritů".

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.197.159.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Figa0
Super člen
27. 4. 2010   #5
-
0
-

Díky to už zní zajímavě, ale když použiji to 3D API tak tím například sprite jako postavičku nevytvořím. Stejně musí mít nějaké určité rozlišení ne?!

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.249.133.–
sputnikone+1
Věrný člen
27. 4. 2010   #6
-
0
-

To Figa : Ve 3D API (např. OpenGL) vytvoříš model postavy a potáhneš ho texturou, o rozlišení se pak už nemusíš starat.

Nahlásit jako SPAM
IP: 147.251.53.–
Quiark0
Věrný člen
27. 4. 2010   #7
-
0
-

No hezky to pletete dohromady ;)

yaqwsx má na mysli spíš technickou stránku, jak ty sprity zobrazovat. Pořád tam zůstává problém s rozlišením bitmapy a rozpliznutím když to rozlišení neodpovídá. OpenGL v tomhle nijak nepomůže (jak by taky mohlo). sputnikone už pak mluví o 3D hrách, kde žádné sprity vůbec nejsou.

Řeknu ti to takhle - mít hru s bitmapovými sprity stejně velkými nezávisle na rozlišení monitoru a podporovat všechna rozlišení prostě nejde. Jak prosté:) Myslím, že ve hrách se buď nakreslí jedno nebo 2 velikosti spritů a použije se ta v daný okamžik nejvhodnější, nebo prostě ve větším rozlišení bude sprite menší a bude vidět víc z hrací plochy. Anebo použít vektory.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.8.–
Figa0
Super člen
27. 4. 2010   #8
-
0
-

Děkuji všem. Takže nechám na tvůrcích map ať si doplní podporované rozlišení a bude. Takže když chci hru nezávislou na rozlišení vždy musím mít sprity vektorové?

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.249.133.–
yaqwsx+9
Posthunter
27. 4. 2010   #9
-
0
-

To Quiark : Ano, s tím 3D APi jsme měl na mysli technické řešení zvětšování/zmenšování spritů. Protože jediným kompletním řešením je poue jenom vektorová grafika. A při zmenšování velikosti bitmapy dochází ke zhoršení kvality, ale to hráč nepozná....

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.94.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Figa0
Super člen
27. 4. 2010   #10
-
0
-

Když sprite 250x250 zmenšíš na 15x15 tak to i hráč pozná :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.249.133.–
yaqwsx+9
Posthunter
27. 4. 2010   #11
-
0
-

To Figa : Vsadíš se?
Na druhou stranu takový rozsah rozlišení snad není třeba? Nbo má hra běžet na PC a mobilech se stejnou grafikou?

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.82.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Figa0
Super člen
27. 4. 2010   #12
-
0
-

To je přesně můj případ:)

Nahlásit jako SPAM
IP: 81.19.46.–
Figa0
Super člen
27. 4. 2010   #13
-
0
-

Ještě dotaz jak se to dělá s texturami u 3D her?

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.249.133.–
Quiark0
Věrný člen
27. 4. 2010   #14
-
0
-

S texturami? No udělají se v takovém rozlišení, jaké ještě počítač, grafika, paměť utáhnou.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.8.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 26 hostů

Podobná vlákna

Jak se dela — založil

Jak to dělá? — založil Pavla

C++ Hra, Jak na to ? — založil Luckaa

Hra Mastermind - jak na to ? — založil orist

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý