Který typ C je najvhodnejší na 3D hru? – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Který typ C je najvhodnejší na 3D hru? – C / C++ – Fórum – Programujte.comKterý typ C je najvhodnejší na 3D hru? – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

JKlena
~ Anonymní uživatel
4 příspěvky
6. 7. 2010   #1
-
0
-

Mysli, že nadpis vystihuje co mi leží na srdci, a vim že v C sa da urobit (podla teho jak sem čul) úplne šecko, ale taktéž vim že existuje jak C# tak aj C++ a nevim či aj iné "odrody" C a nevim jaké sú medzi nima rozdíli, a proto ani len netušim který by byl najvhodnejší ak by sem chcel nekedy za XY rokú vytvorit 3D hru. Kamarád ma sice začal učit C#, ale nevim či to byla dobrá volba.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.99.189.–
DooFy930
Stálý člen
6. 7. 2010   #2
-
0
-

Ani s jedním jazykem si na hru nevystačís. Jak C tak C++ nemá žádné funkce pro GUI. Takže musíš použít nějaké knihovny. Zkus se mrknout třeba na SDL[1], OpenGL[2]. V každém připádě ti doporučuju se nejdřív dobře naučit C++. Programovat 3D hru není nic lehkého a pochybuju že to sám zvládneš (neber si to osobně).

[1]http://programujte.com/?rubrika=26-programovani&sekce=84-c-c%2520%2520&kategorie=76-serial-knihovny-sdl
[2]http://programujte.com/?rubrika=26-programovani&sekce=84-c-c%2520%2520&kategorie=329-opengl

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
JKlena0
Duch
6. 7. 2010   #3
-
0
-

já se mezi tím kouknul na C++ a zjišťuji že je (spoň podle mne) o dost zložitejší, teda co se příkazú týče, určite, v C# sou aspoň Console.Write a takové věci, prostě že si to člověk lechce zapamatá, proto se má otázka ponekud mění, de to udělat i cez C#?

Jinak já si myslel Že to bude spíš neco jako:
udělat model v blendru
uloŽim ho napr.: C:\User\Desktop\model.3ds

a pak v programu:
open Window.3d(heigh, width, max.X, max.Y, max.Z); (nebo tak neco, asi chápete co myslím...)
import.object(C:\User\Desktop\model.3ds, x, y, z);
.....

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.99.189.–
"Ty budeš pokoušet a škodit, neb jen z utrpení se rodí síla a moc." ~ Morad Erkovi za vzniku starého sveta
keet0
Newbie
6. 7. 2010   #4
-
0
-

Pokud jsi se právě začal učit jazyk, tak nemá cenu rovnou začít dělat hru, to je podle mě naprostá kravina. Ale pokud by jsi chtěl jednou dělat hry na vyšší úrovni, tak doporučuju C++. Nebo tu druhou, ale také dobrou cestu, naučit se C# který mi přijde lehčí. Na internetu si můžeš najít tutoriály na XNA, což ti ulehčí práci a nemusíš se starat o DirectX a pak můžeš tvořit hry podle libosti jak pro Windows, tak třeba i Xbox. ;-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.144.159.–
JKlena0
Duch
6. 7. 2010   #5
-
0
-

takže to s C# pujde jo?....jednoho hezkého dne....doufám... :smile1:
takže se budu hezky učit dál, a snad se z toho neco vyklube...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.99.189.–
"Ty budeš pokoušet a škodit, neb jen z utrpení se rodí síla a moc." ~ Morad Erkovi za vzniku starého sveta
DooFy930
Stálý člen
6. 7. 2010   #6
-
0
-

Jde všechno když se chce :). Ale abys dokázal dělat takové hry, tak se toho budeš ještě muset hodně učit.
Jen pro příklad já v C++ programuju asi 2 roky a na 3D bych si určitě netroufl :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
keet0
Newbie
6. 7. 2010   #7
-
0
-

já programuju přes 3 roky v Jave, C, C++ a C# a taky bych se zatim do her nepouštěl, myslím že dnes chtít udělat sám dobrou hru je bláznovství, taky jsem na začítku chtěl udělat hru, ale takový sen má asi každý :-D

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.144.159.–
z_moravec
~ Redaktor
+3
Posthunter
6. 7. 2010   #8
-
0
-

To JKlena : C# není zrovna na hry ideální, je určitě poměrně snadný na naučení, ale výkonově se C++ nevyrovná. Ale jak už bylo řečeno, na vytvoření 3D hry to jeden jazyk nebude stačit a pravděpodobně nebude stačit ani jeden člověk.

Nahlásit jako SPAM
IP: 83.240.110.–
Spát lze čtyři hodiny denně, spát déle je nemístný přepych.
Thomas Alva Edison
DooFy930
Stálý člen
6. 7. 2010   #9
-
0
-

Taky sem si zezačátku myslel, jak hned naprogramuju něco velkého. Ale hned po pár prvních aplikacích jsem spadl zpátky na zem. :) Ale to neznamená že by ses měl hned vzdávat, důležité je vydržet, učit se a zkoušet! :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
Ahoj30
Návštěvník
6. 7. 2010   #10
-
0
-

Programuju v Pythonu ještě toho moc neumím, ale taky bych rád udělal nějakou tu hru :)
Je opravdu tak těžké programovat hry? Například nějakou 2D hru hada, závody apod.?


Nahlásit jako SPAM
IP: 213.220.246.–
keet0
Newbie
6. 7. 2010   #11
-
0
-

To Ahoj3 : hru "hada" bych asi do týdne udělal, ale byla by to ztráta času. Dnes už by takovou hru nikdo nehrál. Co se týká závodů, tak dnes už je takových her s touto tématikou a jsou tak propracovaný, že i v deseti lidech by to trvalo třeba dva roky a stejně by jsme se nevyrovnali titulům jako je Colin McRae Rally, Richard Burns Rally, NFS...

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.144.159.–
Ahoj30
Návštěvník
6. 7. 2010   #12
-
0
-

Já čekal že had by byl tak za 1-2 dny :) no stejně bych chtěl zkusit naprogramovat nějakou hru teda jestli někdy v programování natolik pokročim a začít nějakou jednoduchou hrou určitě nebude ztráta času.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.220.246.–
keet0
Newbie
6. 7. 2010   #13
-
0
-

jelikož se programování her nevěnuju, tak by mi trvalo, než si zjistim pár věcí abych mohl začít. Pokud máš dostatek času, tak si nějakou hru zkuš udělat, to samozřejmě na škodu není, ale já musím čas věnovat něčemu pro mě důležitějšímu, proto by to pro mě byla ztráta času

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.144.159.–
Bald3rr0
Super člen
6. 7. 2010   #14
-
0
-

To Ahoj3 : Taky jsem si chtěl jednou naprogramovat 3D hru, ale nikdy jsem nevynikal v grafice (ani programování různých grafických aplikací). Proto jsem společně s kamarádem (nadšencem pro grafiku a programování) udělal jako maturitní práci 3D hru ve stylu Tower Defense. Rozdělili jsme si práci a dokonce vyzkoušeli i práci v týmu. Takže pokud máš tu možnost, mohu práci na hře v "týmu" jen a jen doporučit :)
Abych se držel původního tématu, tak hru jsme dělali kompletně v C++ (DirectX), akorát Launcher, který měl na starosti nastavení (práci s registry) byl v C#.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.0.–
Ahoj30
Návštěvník
6. 7. 2010   #15
-
0
-

To Bald3rr : ¨Můžu se zeptat jak dlouho jste to asi dělali?

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.220.246.–
Bald3rr0
Super člen
6. 7. 2010   #16
-
0
-

To Ahoj3 : Zhruba 6 měsíců, kdy jsme dosáhli hratelné verze (Samozřejmě nějaké bugy tam pořád jsou).

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.0.–
Ahoj30
Návštěvník
6. 7. 2010   #17
-
0
-

To Bald3rr : Myslel jsem že to bude míň tak 2 měsíce :D ona to zas taková sranda nebude dělat hry.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.220.246.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
6. 7. 2010   #18
-
0
-

To Ahoj3 : ona je to sranda do doby, nez zjistis co vse potrebujes znat.. zacina to na pokrocile matematice, a fyzika tak pokrocila byt uz nemusi.. (presto vic nez je obvykle v soucasnosti na strednich.. )
a pak uz jen perfektni zvladnuti algoritmizace.
To posledni je pak znalost nejakeho programovaciho jazyka.. (ale kdyz clovek zvlada algoritmizaci tak na jazyce uz nezalezi)

matika + fyzika: pohyb, otaceni, osvetleni, kolize, zmeny pohybu, .........................................................
zalezi na tom, co se dela

a ovsem pak jeste zvladnout grafiku

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
Ahoj30
Návštěvník
6. 7. 2010   #19
-
0
-

To KIIV : Tak si řikam že nejobtížnější oblast v programování jsou hry :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.220.246.–
DooFy930
Stálý člen
6. 7. 2010   #20
-
0
-

Nejobtížnější asi ne, ale rozhodně to není něco co bys udělal jen tak. Jak psal KIIV je toho moc, co je potřeba i na obyčejnou 3D hru umět. :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
keet0
Newbie
6. 7. 2010   #21
-
0
-

souhlasím, já si teď ve WPF dělám aplikaci, která by mi postupem času měla nahradit programy jako Outlook nebo Windows Live Essentials, teď pracuju na vlastních komponentách a docela to dá zabrat, nedovedu si představit o kolik víc by mi to dalo práce programovat vlastní věci ve hře, to musí být hrozná makačka udělat hru.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.144.159.–
Quiark0
Věrný člen
11. 7. 2010   #22
-
0
-

Na 3D hru ti bude C# v pohodě stačit, věř mi. Ono se sice všude říká, že prostě musíš použít C++, protože to používají profíci, ale to je jen taková legenda, takže si z toho nic nedělej :) Navíc ty nejsi profík, takže co platí pro ně, nemusí platit pro tebe.

EDIT: Jo a nesnaž se dělat velkou hru jako je třeba Doom 3 nebo Mass Effect, to není možné. Musíš zůstat u nějaké pitomosti jako 3D tetris nebo tak, jinak nemáš šanci.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.173.–
General0
Návštěvník
11. 7. 2010   #23
-
0
-

Chci se zeptat, je nějak možný psát 1 hru v C# a C/C++ zároveň? (možná že je to pitomost :D) Jako že by jedna souborová část byla v tom a druhá v tom.. Dotaz mě napad podle Bald3rrova příspěvku.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.78.–
Bald3rr0
Super člen
11. 7. 2010   #24
-
0
-

To General : V tomto konkrétním případě jsou to dvě různé aplikace (Jedna zavolá druhou)

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.0.–
RedDragCZ0
Newbie
11. 7. 2010   #25
-
0
-

Engine může být například napsán v C++ a a samotná hra již pak v C#u, která bude k enginu přistupovat přes nějaké API či wrapper. Otázkou je, co by ti to zrovna ve tvém (General) případě přineslo, když k tomu nemáš žádný důvod a začínal bys psát nový engine takříkajíc prakticky "na zelené louce" (ačkoli je tedy pravda, že třeba i my sami máme engine i hru psanou v C++ a editor je pak už pro pohodlí práce s GUI vyvíjen v C# využívajíc .NET wrapperu toho našeho enginu).

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.158.156.–
Kinq
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
23. 7. 2010   #26
-
0
-

Pokud chces delat jenom hry tak zkus UDK nebo GameMaker. Ja jsem se zacal ucit C# pred par dny a jel jsem podle tutorialu, ale pak jsem se dostal k pocitani vejplaty traktoristy, sekretarky a programatora a pak uz to slo jen z kopce, protoze jsem kazde druhe slovo nerozumel (Sotva jsem udelal zakladku :D) Ale ted jsem nasel peknej tutorial na vyrobu 2D hry v C# s XNA, ale bohuzel tento "pocitac"(krap to je) nepodporuje pixel/vertex shader, takze zkusim C++.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.37.–
Lukeout
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
4. 8. 2010   #27
-
0
-

Taky jsem před rokem a půl chtěl udělat 3D online hru. ( v Opengl) Ovšem programovat jsem v delphi neuměl vůbec a k čemu jsem se tak dostal bylo udělání menu :D, pak jsem přes 3/4 roku, do silvestra se učil programovat a zvádl jsem udělat 2D online hru. S tímhle výsledkem jsem byl spokojenej, ovšem chtělo to 3D, během té doby co jsem se učil programovat a dělal 2D, tak jsem zkoušel upravovat něčí tutoriály, ale bylo to tak, že jsem hned spadl zase zpátky na zadek. V lednu tohoto roku jsem tedy začal s 3D a pomalu jsem pokračoval, šlo to pomalu, ale šlo ! Nehe mě směrovalo dál. Nyní půl roku po začátku 3D mám svůj engine, svoji vysněnou hru. Ještě není hotová, pořád na ni pracuju, ale jsem nanejvíš spokojenej. Začátky jsou hrozné, než se dostanete k základu na kterém stavíte, tak se tolikrát posadíte a plyne tolik času, že Vás to odradí, ale když se na to dostaneš, tak to zvládneš. Ovšem rozhodně mít trpělivost, hodně lidí co znám, co i programovali lépe, tak je opengl odradilo, že vydržet u toho je na začátku hrozné. Takže přeji Ti hodně trpělivosti, štěstí a za rok tady napiš jak to dopadlo ;). Jinak začni radši zatím s 2D, tam ti u toho stačí primitivní příkazy. Jinak doporučuji DELPHI :) :), ale v C# to jde taky vpohodě.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.250.–
joudicek0
Návštěvník
5. 8. 2010   #28
-
0
-

Ke srovnani vykonnosti jazyku.... myslim ze vykonnost C++ je silne zavisla na urovni programatora... takze pokud jsi uplny zacatecnik, tak bych se nebal rozdilu mezi 3D hrou napsanou v C# nebo C++ :D. Pokud ale muzu doporucit, uc se C++. Z toho se da na C# prejit bezproblemu, obracene je to o dost horsi....
Jinak Dooma jeden clovek asi neudela, ale kdysi davno jsem hral takovy pinkani balonkem o stenu... kdyby byl remake, klidne bych si zahral znova.... :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.20.106.–
eniac
~ Anonymní uživatel
3 příspěvky
8. 8. 2010   #29
-
0
-

Pokud chceš vytvořit nějakou hru a nic o programování nevíš, tak si stáhni UDK http://udk.com/
dělal jsem v tom, je na to spousta oficiálních videí + videí na youtube, na Unreal engine je postavena většina
her současnosti, prostě proč tvořit složitý engine, když ti ho někdo nabídne zadara.
Navíc vše co si můžeš přát ti ten engine nabídne.
klidně napiš: ICQ 212750695 řeknu co a jak.

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.242.88.–
marek170
Návštěvník
15. 8. 2010   #30
-
0
-

alebo ak chces hrat stareho WOlfensteina 3D (je source code)

http://www.areyep.com/RIPandMCS-CodingTips.html

code tutorialy na Wolf3D(c++ Borland a Visual C++ )

http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uvaue/chaos/

Wolf4Sdl Zdrojak

http://diehardwolfers.areyep.com/index.php

anglicke forum WOlfensteina 3D s code tutorialmi

http://sourceforge.net/projects/newwolf/files/

WOlfGL

http://www.btinternet.com/~belowe/

zopar modifikovanych zdrojakov Wolfa

http://www.btinternet.com/~belowe/wolfsrc.zip

Wolfenstein 3D source code kit

http://www.advsys.net/ken/klab.htm

tu najdes zdrojak na Ken labyrint

http://doom3.filefront.com/file/DOOM_3_SDK_for_Windows;42255

zdrojak na Doom3/cez maya

Nahlásit jako SPAM
IP: 84.245.95.–
Quiark0
Věrný člen
20. 8. 2010   #31
-
0
-

Jo, no, zdrojáky jsou pěkné, ale začátečníkovi _totálně_ na nic. V tom se vyzná jen zkušený člověk.. Tak abyste si ušetřili stahování ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.173.–
RePRO0
Super člen
23. 8. 2010   #32
-
0
-

Programování je jenom velkej pytel logického myšlení. Je úplně jedno, s kterým jazykem začneš (stačí se doučit syntaxi toho jazyka, algoritmizace je u všech prog. jazyků stejná). Rozdíl je pouze v tom, že některý prog. jazyk je výkonově rychlejší/pomalejší. Některý prog. jazyk má zase mnohem více možností, některý méně. :-))

Co se týče grafiky, tak v prvním semestru jsme dělali různé modely (objekty) v C++ a použití OpenGL (což je "de fakto" knihovna). No a k tomu si ještě můžeš dososnout GLUT, což je Toolkit právě pro OpenGL. Stačí to nalinkovat do Dev-C++, který je Free a pro jednoduchou grafiku (zobrazuje se to v konzoli) jako jsou třeba letadla, auta a tak dále to bohatě stačí. Jak jsem četl nahoře, je pravdou, že je dobré mít i fyzikální myšlení - světla, shadery, textury, či třeba vědět, co je transformace. Ale jsou to jenom obyčejné funkce a vzorečky - easy. Všechno se dá najít... Tady je třeba super odkaz: http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php

Ale je dobré opravdu začít od začátku. Pochopit algoritmizaci, jak programy pracují. A poté se vrhnout na grafiku... Já programuji asi 7 let v tahu (i když to beru jako koníček a moc mě to nebaví), dnes se zajímám třeba o serializaci, reflexi, kovarianci či třeba kontravarianci a na 3D hru bych si vůbec netroufl. Je to asi otázka specializace (na hry) a otázka týmu. Ale pro ty jednoduchosti grafické je ten GLUT vynikající.

Nahlásit jako SPAM
IP: 83.240.104.–
Software: C; C++; C#; Pascal; Delphi; Java Webdesign: PHP; MySQL; CSS; jQuery; Ajax; Javascript; OOP
instant0
Duch
4. 9. 2010   #33
-
0
-

pls ono to nemá s týmto topicom nič spoločné ale vidím že sú tu skúsený ľudia a preto by som sa vás chcel na niečo opýtať idem podla seriálu na programujte.com a učím sa C++ mam svoj prvý program :

#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout << "Ahoj svete!" << endl;
return 0;
}

a vždy keď spustím súbor .exe tak mi iba preblysne tento text čo mam vložiť do zdrojového kódu aby mi tam ten text zostal ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 91.127.221.–
DooFy930
Stálý člen
4. 9. 2010   #34
-
0
-

To instant :
Program můžeš pozastavit například čekáním na vstup

cin.get();
nebo pro WIN funkcí
system("PAUSE");

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.64.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
4. 9. 2010   #35
-
0
-

nebo to spoustet tam, kam to pratri.. v prikazove radce :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
instant0
Duch
4. 9. 2010   #36
-
0
-

To DooFy93 : ďakujem :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 91.127.221.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 61 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý