Mysli, že nadpis vystihuje co mi leží na srdci, a vim že v C sa da urobit (podla teho jak sem čul) úplne šecko, ale taktéž vim že existuje jak C# tak aj C++ a nevim či aj iné "odrody" C a nevim jaké sú medzi nima rozdíli, a proto ani len netušim který by byl najvhodnejší ak by sem chcel nekedy za XY rokú vytvorit 3D hru. Kamarád ma sice začal učit C#, ale nevim či to byla dobrá volba.
Fórum › C / C++
Který typ C je najvhodnejší na 3D hru?
Ani s jedním jazykem si na hru nevystačís. Jak C tak C++ nemá žádné funkce pro GUI. Takže musíš použít nějaké knihovny. Zkus se mrknout třeba na SDL[1], OpenGL[2]. V každém připádě ti doporučuju se nejdřív dobře naučit C++. Programovat 3D hru není nic lehkého a pochybuju že to sám zvládneš (neber si to osobně).
[1]http://programujte.com/?rubrika=26-programovani&sekce=84-c-c%2520%2520&kategorie=76-serial-knihovny-sdl
[2]http://programujte.com/?rubrika=26-programovani&sekce=84-c-c%2520%2520&kategorie=329-opengl
já se mezi tím kouknul na C++ a zjišťuji že je (spoň podle mne) o dost zložitejší, teda co se příkazú týče, určite, v C# sou aspoň Console.Write a takové věci, prostě že si to člověk lechce zapamatá, proto se má otázka ponekud mění, de to udělat i cez C#?
Jinak já si myslel Že to bude spíš neco jako:
udělat model v blendru
uloŽim ho napr.: C:\User\Desktop\model.3ds
a pak v programu:
open Window.3d(heigh, width, max.X, max.Y, max.Z); (nebo tak neco, asi chápete co myslím...)
import.object(C:\User\Desktop\model.3ds, x, y, z);
.....
Pokud jsi se právě začal učit jazyk, tak nemá cenu rovnou začít dělat hru, to je podle mě naprostá kravina. Ale pokud by jsi chtěl jednou dělat hry na vyšší úrovni, tak doporučuju C++. Nebo tu druhou, ale také dobrou cestu, naučit se C# který mi přijde lehčí. Na internetu si můžeš najít tutoriály na XNA, což ti ulehčí práci a nemusíš se starat o DirectX a pak můžeš tvořit hry podle libosti jak pro Windows, tak třeba i Xbox. ;-)
takže to s C# pujde jo?....jednoho hezkého dne....doufám... :smile1:
takže se budu hezky učit dál, a snad se z toho neco vyklube...
To JKlena : C# není zrovna na hry ideální, je určitě poměrně snadný na naučení, ale výkonově se C++ nevyrovná. Ale jak už bylo řečeno, na vytvoření 3D hry to jeden jazyk nebude stačit a pravděpodobně nebude stačit ani jeden člověk.
To Ahoj3 : hru "hada" bych asi do týdne udělal, ale byla by to ztráta času. Dnes už by takovou hru nikdo nehrál. Co se týká závodů, tak dnes už je takových her s touto tématikou a jsou tak propracovaný, že i v deseti lidech by to trvalo třeba dva roky a stejně by jsme se nevyrovnali titulům jako je Colin McRae Rally, Richard Burns Rally, NFS...
jelikož se programování her nevěnuju, tak by mi trvalo, než si zjistim pár věcí abych mohl začít. Pokud máš dostatek času, tak si nějakou hru zkuš udělat, to samozřejmě na škodu není, ale já musím čas věnovat něčemu pro mě důležitějšímu, proto by to pro mě byla ztráta času
To Ahoj3 : Taky jsem si chtěl jednou naprogramovat 3D hru, ale nikdy jsem nevynikal v grafice (ani programování různých grafických aplikací). Proto jsem společně s kamarádem (nadšencem pro grafiku a programování) udělal jako maturitní práci 3D hru ve stylu Tower Defense. Rozdělili jsme si práci a dokonce vyzkoušeli i práci v týmu. Takže pokud máš tu možnost, mohu práci na hře v "týmu" jen a jen doporučit :)
Abych se držel původního tématu, tak hru jsme dělali kompletně v C++ (DirectX), akorát Launcher, který měl na starosti nastavení (práci s registry) byl v C#.
To Ahoj3 : ona je to sranda do doby, nez zjistis co vse potrebujes znat.. zacina to na pokrocile matematice, a fyzika tak pokrocila byt uz nemusi.. (presto vic nez je obvykle v soucasnosti na strednich.. )
a pak uz jen perfektni zvladnuti algoritmizace.
To posledni je pak znalost nejakeho programovaciho jazyka.. (ale kdyz clovek zvlada algoritmizaci tak na jazyce uz nezalezi)
matika + fyzika: pohyb, otaceni, osvetleni, kolize, zmeny pohybu, .........................................................
zalezi na tom, co se dela
a ovsem pak jeste zvladnout grafiku
souhlasím, já si teď ve WPF dělám aplikaci, která by mi postupem času měla nahradit programy jako Outlook nebo Windows Live Essentials, teď pracuju na vlastních komponentách a docela to dá zabrat, nedovedu si představit o kolik víc by mi to dalo práce programovat vlastní věci ve hře, to musí být hrozná makačka udělat hru.
Na 3D hru ti bude C# v pohodě stačit, věř mi. Ono se sice všude říká, že prostě musíš použít C++, protože to používají profíci, ale to je jen taková legenda, takže si z toho nic nedělej :) Navíc ty nejsi profík, takže co platí pro ně, nemusí platit pro tebe.
EDIT: Jo a nesnaž se dělat velkou hru jako je třeba Doom 3 nebo Mass Effect, to není možné. Musíš zůstat u nějaké pitomosti jako 3D tetris nebo tak, jinak nemáš šanci.
Engine může být například napsán v C++ a a samotná hra již pak v C#u, která bude k enginu přistupovat přes nějaké API či wrapper. Otázkou je, co by ti to zrovna ve tvém (General) případě přineslo, když k tomu nemáš žádný důvod a začínal bys psát nový engine takříkajíc prakticky "na zelené louce" (ačkoli je tedy pravda, že třeba i my sami máme engine i hru psanou v C++ a editor je pak už pro pohodlí práce s GUI vyvíjen v C# využívajíc .NET wrapperu toho našeho enginu).
Pokud chces delat jenom hry tak zkus UDK nebo GameMaker. Ja jsem se zacal ucit C# pred par dny a jel jsem podle tutorialu, ale pak jsem se dostal k pocitani vejplaty traktoristy, sekretarky a programatora a pak uz to slo jen z kopce, protoze jsem kazde druhe slovo nerozumel (Sotva jsem udelal zakladku :D) Ale ted jsem nasel peknej tutorial na vyrobu 2D hry v C# s XNA, ale bohuzel tento "pocitac"(krap to je) nepodporuje pixel/vertex shader, takze zkusim C++.
Taky jsem před rokem a půl chtěl udělat 3D online hru. ( v Opengl) Ovšem programovat jsem v delphi neuměl vůbec a k čemu jsem se tak dostal bylo udělání menu :D, pak jsem přes 3/4 roku, do silvestra se učil programovat a zvádl jsem udělat 2D online hru. S tímhle výsledkem jsem byl spokojenej, ovšem chtělo to 3D, během té doby co jsem se učil programovat a dělal 2D, tak jsem zkoušel upravovat něčí tutoriály, ale bylo to tak, že jsem hned spadl zase zpátky na zadek. V lednu tohoto roku jsem tedy začal s 3D a pomalu jsem pokračoval, šlo to pomalu, ale šlo ! Nehe mě směrovalo dál. Nyní půl roku po začátku 3D mám svůj engine, svoji vysněnou hru. Ještě není hotová, pořád na ni pracuju, ale jsem nanejvíš spokojenej. Začátky jsou hrozné, než se dostanete k základu na kterém stavíte, tak se tolikrát posadíte a plyne tolik času, že Vás to odradí, ale když se na to dostaneš, tak to zvládneš. Ovšem rozhodně mít trpělivost, hodně lidí co znám, co i programovali lépe, tak je opengl odradilo, že vydržet u toho je na začátku hrozné. Takže přeji Ti hodně trpělivosti, štěstí a za rok tady napiš jak to dopadlo ;). Jinak začni radši zatím s 2D, tam ti u toho stačí primitivní příkazy. Jinak doporučuji DELPHI :) :), ale v C# to jde taky vpohodě.
Ke srovnani vykonnosti jazyku.... myslim ze vykonnost C++ je silne zavisla na urovni programatora... takze pokud jsi uplny zacatecnik, tak bych se nebal rozdilu mezi 3D hrou napsanou v C# nebo C++ :D. Pokud ale muzu doporucit, uc se C++. Z toho se da na C# prejit bezproblemu, obracene je to o dost horsi....
Jinak Dooma jeden clovek asi neudela, ale kdysi davno jsem hral takovy pinkani balonkem o stenu... kdyby byl remake, klidne bych si zahral znova.... :D
Pokud chceš vytvořit nějakou hru a nic o programování nevíš, tak si stáhni UDK http://udk.com/
dělal jsem v tom, je na to spousta oficiálních videí + videí na youtube, na Unreal engine je postavena většina
her současnosti, prostě proč tvořit složitý engine, když ti ho někdo nabídne zadara.
Navíc vše co si můžeš přát ti ten engine nabídne.
klidně napiš: ICQ 212750695 řeknu co a jak.
alebo ak chces hrat stareho WOlfensteina 3D (je source code)
http://www.areyep.com/RIPandMCS-CodingTips.html
code tutorialy na Wolf3D(c++ Borland a Visual C++ )
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uvaue/chaos/
Wolf4Sdl Zdrojak
http://diehardwolfers.areyep.com/index.php
anglicke forum WOlfensteina 3D s code tutorialmi
http://sourceforge.net/projects/newwolf/files/
WOlfGL
http://www.btinternet.com/~belowe/
zopar modifikovanych zdrojakov Wolfa
http://www.btinternet.com/~belowe/wolfsrc.zip
Wolfenstein 3D source code kit
http://www.advsys.net/ken/klab.htm
tu najdes zdrojak na Ken labyrint
http://doom3.filefront.com/file/DOOM_3_SDK_for_Windows;42255
zdrojak na Doom3/cez maya
Programování je jenom velkej pytel logického myšlení. Je úplně jedno, s kterým jazykem začneš (stačí se doučit syntaxi toho jazyka, algoritmizace je u všech prog. jazyků stejná). Rozdíl je pouze v tom, že některý prog. jazyk je výkonově rychlejší/pomalejší. Některý prog. jazyk má zase mnohem více možností, některý méně. :-))
Co se týče grafiky, tak v prvním semestru jsme dělali různé modely (objekty) v C++ a použití OpenGL (což je "de fakto" knihovna). No a k tomu si ještě můžeš dososnout GLUT, což je Toolkit právě pro OpenGL. Stačí to nalinkovat do Dev-C++, který je Free a pro jednoduchou grafiku (zobrazuje se to v konzoli) jako jsou třeba letadla, auta a tak dále to bohatě stačí. Jak jsem četl nahoře, je pravdou, že je dobré mít i fyzikální myšlení - světla, shadery, textury, či třeba vědět, co je transformace. Ale jsou to jenom obyčejné funkce a vzorečky - easy. Všechno se dá najít... Tady je třeba super odkaz: http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php
Ale je dobré opravdu začít od začátku. Pochopit algoritmizaci, jak programy pracují. A poté se vrhnout na grafiku... Já programuji asi 7 let v tahu (i když to beru jako koníček a moc mě to nebaví), dnes se zajímám třeba o serializaci, reflexi, kovarianci či třeba kontravarianci a na 3D hru bych si vůbec netroufl. Je to asi otázka specializace (na hry) a otázka týmu. Ale pro ty jednoduchosti grafické je ten GLUT vynikající.
pls ono to nemá s týmto topicom nič spoločné ale vidím že sú tu skúsený ľudia a preto by som sa vás chcel na niečo opýtať idem podla seriálu na programujte.com a učím sa C++ mam svoj prvý program :
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout << "Ahoj svete!" << endl;
return 0;
}
a vždy keď spustím súbor .exe tak mi iba preblysne tento text čo mam vložiť do zdrojového kódu aby mi tam ten text zostal ?
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
HTML5 nový trend zábavy ve webových hrách, který nahradí hru FLASH d… — založil gamesbx1102
Kód, který edituje/píše kód, který se hned dá spustit — založil Kartik
Co je to za hru? NUTNĚ! — založil Danstahr
Poraďťe hru — založil lukas.balaz
Moderátoři diskuze