V čem to máš naprogramovat? To je na tobě. Jsem si jistý, že v Pascalu to půjde, ale samozřejmě to není jediná možnost.
- Když víš, že mapa má vždycky 64x64 políček, můžeš si na obrazovce rozvrhnout čtvercovou síť pevné velikosti, dejme tomu s políčky 7x7 px (tak ti to vyjde i na obrazovku 640x480). Odvoď si vztahy pro převod mezi souřadnicemi kurzoru myši a souřadnicemi na mapě (jestli mapu zobrazuješ od levého horního rohu, bude to jenom jednoduché vydělení velikostí políčka). Potom potřebuješ nějakou rutinu na zobrazení políčka, tj. aby kód z mapy nějak srozumitelně vykreslila na obrazovku (konkrétní tvary a barvy symbolů si samozřejmě zvol jaké chceš).
- Jestli to dobře chápu, je každé políčko tvořeno dvěma byty. Takže vlastní mapa může být uložena třeba takhle:
var mapa:array[0..63,0..63] of record KodSteny,KodObjektu:byte end;
- Urči si, jak budeš editor ovládat. Asi nejjednodušší je použít klávesnici na výběr stěny nebo objektu a myš na jejich umisťování na mapu.
- Sežeň si kompletní popis formátu pro Nitemare3D. Napiš ukládání vytvořené mapy do souboru tak, aby tomu formátu odpovídala. To by celkem neměl být problém. Jestli jo, hoď sem přímý odkaz na popis formátu, ať nemusíme tipovat naslepo nebo zdlouhavě pátrat.