Tabulka 7x7... Někdo nápad? – Delphi – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Tabulka 7x7... Někdo nápad? – Delphi – Fórum – Programujte.comTabulka 7x7... Někdo nápad? – Delphi – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #1
-
0
-

Ahoj lidi, nedávno sem se pustil do jednoho programu, který dost usnadní život jednomu mému známému a zjistil sem, že to nebude asi až tak lehké, jak se na první pohled může zdát.

Takže asi takhle. Mám tabulku 7x7 předvyplněnou čísly (Načtu ji do 2d pole a pro jistotu ještě uložím do texťáku, pro kontrolu správnosti zadání všech souřadnic toho pole)..

Fakt je ten, že v tabulce součet všech buněk v jakémkoli řádku dá sumu 50. Tak to je, s tim se nesmí hnout.
Úkolem programu by mělo být postupně přerovnávat čísla v jednotlivých řádcích (NESMÍ se přehazovat čísla mezi řádky navzájem) a prokombinovat tak uplně celou tabulku a výstup by měl být

1.) První tabulka, na kterou program přišel, kde bude i součet řádků i součet sloupců roven 50ti
2.) Počet všech možných tabulek, kde bude i součet řádků i součet sloupců roven 50ti

... Problém nastává už tady. Samozřejmě v jednotlivých řádcích vytváříme všechny skupiny permutací 7. třídy, kterých bude 7!, neboli 5040. Řádků máme 7. To znamená kombinatorické pravidlo součinu nám říká, že to celkem bude 5040 na 7 cyklů což je KURWA VELKÝ ČÍSLO.

Program sem vytvořil pomocí cyklů For, kdy se postupně prohazovali v 1. řádku první dvě buňky, pak druhá se třetí, třetí se čtvrtou, čtvrtá s pátou, pátá se šestou, šestá se sedmou a tohle celé ještě 840x (Tím se proházel kompletně celý řádek, přec 840x6= právě oných 5040 Permutačních skupin.)


Ok, ale potom se ve druhém řádků musí prohodit první dvě buňky a proházet se opět totálně celý řádek. Celých 5040 Permutací :-D ... A to nemluvim o dalších řádcích.
Vím že PC jsou dnes rychlé, ale problém bude spíš v paměti. Trvá to hrozně dlouho. Je to z hlediska života jednoho tvora takřka nespočítatelný..

A má otázka zní, měl by někdo alternativu, která by PODSTATNĚ urychlyla výpočet této tabulky a dokonce i přišla na počet všech možných tabulek, které by odpovídaly výše uvedeným kritériím? :-)



Díky moc!

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
Reklama
Reklama
illioner0
Stálý člen
6. 11. 2010   #2
-
0
-

EDIT - reseni taky nemam :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.107.–
Nechápu softwarové firmy, ktere utrácejí za čim dál těžkopádnější DRM ochranu!! Vidět kolem snahu o free2play model je jako příjemné připomenutí časů shareware (jen ten Microsoft stále nic nepochopil)
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #3
-
0
-

To illioner :
Pozor ... tabulka je daná tak, že součet jedn. řádů je vždy 50.
Ty musíš poskládat tabulku tak, aby i součet jedn. sloupců byl 50 a přitom nezaměňovat čísla mezi řádky .. jen zaměňovat jejich pozice na řádku

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
illioner0
Stálý člen
6. 11. 2010   #4
-
0
-

nj, jasne, to sem prehlid....

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.107.–
Nechápu softwarové firmy, ktere utrácejí za čim dál těžkopádnější DRM ochranu!! Vidět kolem snahu o free2play model je jako příjemné připomenutí časů shareware (jen ten Microsoft stále nic nepochopil)
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #5
-
0
-

Pro lepší orientaci přihazuji příkladovou tabulku.
Jak je vidět, součet v řádcích vždy 50 je, ale ve sloupcích tomu tak neni.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
KIIV+42
God of flame
6. 11. 2010   #6
-
0
-

2.) Počet všech možných tabulek, kde bude i součet řádků i součet sloupců roven 50ti



todle ti primo rika ze musis vsechny ty permutace projit.. jinak to nejsi schopen nikdy zjistit

ideal by bylo zrcadleni (coz by predpokladalo v kazdem radku stejne hodnoty)



prvni reseni by bylo asi nejlepsi resit nejakym trochu inteligentnim algoritmem .. napriklad zjistit o kolik se jednotlive sloupce lisi od 50 a vybrat hodnoty, ktere co nejvice priblizi prave k te padesatce... akorat hrozi, ze to nemusi mit reseni.. - mohlo by se to zacyklit bez nejakeho ukladani aspon hodnot sloupcu a hledani zda uz si na takove hodnote nebyl

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #7
-
0
-

To KIIV : Jj. Přesně tak. Taky sem to zkoušel, i třeba ručně v excelu. Dole sem si nastavil ty sumy a jel jsem ... vzal jsem dva extrémy, třeba 36 a 68 .. spočítal jejich rozdíl a snažil se přehodit na řádcích ty hodnoty, které by ten rozdíl co nejpřesněji smazaly .. Bohužel, zacyklil sem se :-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
KIIV+42
God of flame
6. 11. 2010   #8
-
0
-

a melo to hlavne reseni? :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #9
-
0
-

To KIIV : Nerozumim? Ta konkrétní tabulka má 100% řešení .. a těch bude dost, ale prostě sem se dostal do nekonečný smyčky. Chce to ten samej algoritmus, ale napsat jinak .. A šetřit tim hodně paměť na proměný a vůbec .. zjednodušit výrazně celej kód

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
KIIV+42
God of flame
6. 11. 2010   #10
-
0
-

tak sem hod ty cisla .. da se otestovat


mimochodem teoreticky by si mohl zacit od prvniho sloupce.. prohazet tak aby vysel a pak pokracovat s ostatnima

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
6. 11. 2010   #11
-
0
-

Zkusil bych na to jít takto:
- pro každé číslo z prvního řádku najít všechny kombinace, které pro něj dají ve sloupci součet 50
- tyto kombinace si ukládat, protože se jedná o jediné možné, které povedou pro dané číslo (ať je v jakékoliv pozici) k možnému výsledku
- tím ti řádně (doufám :)) prořídne stavový prostor
- nyní kombinovat tyto možnosti tak, aby každé číslo v řádku bylo použito jen jednou

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.189.143.–
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #12
-
0
-

To KIIV : Čísla tu jsou .. někde výš sem házel obrázek.. Každopádně mohl, ale takhle bych nenašel nikdy všechny, to je jedna věc .. a druhá je ta, že on si je poskládá a už s nimi nehýbe .. dojede na konec k poslednímu sloupci a ten mu nevyjde 50.. :-)

To liborb : Supr nápad. Každopádně co s řádkama, kde se vyskytuje jedno a to samé číslo třeba 2x, nebo 3x? jak to ošetřit?

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
6. 11. 2010   #13
-
0
-

To na věci skoro nic nemění, jen to mírně zesložití testování :). Mě by spíš zajímalo, kolik je to pro jednotlivá čísla z prvního řádku možností a podle toho bych se zařídil dále. A jen tak mimochodem asi víš, že když si našel jedno řešení, tak další se nabízí přesouvání celých sloupců ...

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.189.143.–
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #14
-
0
-

To liborb : Přesně na to sem teď myslel, když jsem jeden 840ctkovej cyklus dával pryč...

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #15
-
0
-

To liborb : Takže pokud nalezne jedno řešení, tak z toho čistě teoreticky vyplývá 5039 dalších, je to tak? 7^7.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
6. 11. 2010   #16
-
0
-

Už jsem si v mírném limbu :), ale řekl bych, že každé řešení má 7! kombinací.

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.189.143.–
DJ_Rabbit0
Newbie
6. 11. 2010   #17
-
0
-

To liborb : Omlouvám se .. jistě že je to 7! kombinací .. tedy 5040. To znamená k jedné našlé jich existuje dalších 5039

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
KIIV+42
God of flame
6. 11. 2010   #18
-
0
-

To DJ_Rabbit : pokud dojedes na konec a posledni sloupec ti nezbyde 50 tak tezko muzes najit reseni ..
jinak rychle overeni by mohlo byt ze soucet vsech hodnot vyjde 350

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
KIIV+42
God of flame
6. 11. 2010   #19
-
0
-

tak sem zkousel vsechny kombinace radku a vyslo mi 20264 kombinaci (i s duplicitami) sloupcu, ktere daji soucet 50...
ted uz to jen vhodne zkombinovat tak, aby se v reseni nepouzilo stejne cislo vicekrat...

no bude to tak jak tak chtit nejakou vychytavku..

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
DJ_Rabbit0
Newbie
7. 11. 2010   #20
-
0
-

To KIIV : S tím součtem 350 to nevidim dobře. Protože 350 se dá mezi 7 partiček rozložit i jinak než 7*50.
Resp. 40+50+50+50+50+50+60= taky 350.

Btw vyšlo mi to stejně ...

Jinak každopádně to půjde ořezat o jeden řádek, tzn udělat z toho matici 7x6.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
7. 11. 2010   #21
-
0
-

20k možností je mnohem lepší jak 7! na 7 možností :). Škoda, že jste nenapsali, kolik je kombinací pro každé číslo z prvního řádku. Teď bych postupoval tak, že bych generoval jednotlivé kombinace a testoval:
- jestli součet na řádcích je 50 (hrubé rozlišení)
- jestli jsou použity právě čísla dané na řádek (ověření)

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.189.143.–
DJ_Rabbit0
Newbie
8. 11. 2010   #22
-
0
-

To liborb : Ale notak ... 20k možností má jenom to, když zjistim možnej první řádek .. To vůbec neberu v úvahu ostatní .. To se větví, že jo .. Jinak udělal jsem program pro tabulku 4x4, kterej funguje tak jak má, takže se jenom snažit to napodobit a vepsat do toho .. Dělá se to pomocí 3 polí. Jedno, do toho se načtou hodnoty z klávesnice, to je základ. Druhý, to je jeho kopie, akorád že v tý se to přehazuje .... A třetí, to je pomocný, do kterýho se zapisujou jenom jedničky, nebo nuly, aby věděl, že tohle číslo z prvního pole už je obsazený a že má jít v cyklu zleva doprava dál, dokud nenarazí na to, že v pomocnym poli nic není ... to zapíše a jede dál.. :-)

Dá mi to pár dnů a je to na světě. Hodim to potom sem, kdyby to někohozajímalo

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
KIIV+42
God of flame
8. 11. 2010   #23
-
0
-

20tisic moznosti je pocet ruznejch kombinaci jednoho sloupce ktery da soucet 50..
pokud by si to prochazel vsechno v 7mi urovnich tak to da mnohem horsi vysledek.. ale to neni potreba .. do nizsich urovni muzes az pozdeji ... takze se nebudou prochazet vsechny kombinace
optimalizace by byla taky pouzit bitovou mapu pro jednotlive radky a ktere pozice sloupcu uz tam sou .. (pro rychle srovnani jestli to ma cenu pouzit nebo ne) a tak dale (vse se vejde do jednoho 64b cisla) nebo dvou 32 (potrebujes 49bitu)... pokud narazis na nove pridavany ktery je uz uvnitr tak uz vyrazujes moznost protoze stejny cislo 2x v radku mit nemuzes

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
8. 11. 2010   #24
-
0
-

Tak jsem si to zkusil, abych viděl, jak mě tu vodíte za nos :). Takže to číslo 20264 existuje, ale je to součet kombinací pro jednotlivá první čísla, tj. to číslo nemá žádnou informační hodnotu. Důležité je spíše to, že pro 7 v prvním řádku lze v ostatních řádcích vytvořit 3113 kombinací, aby součet ve sloupci byl 50. Je to sice velké číslo, ale proti 6 na 7 (279936) je to zlepšení :).

Pokračování toho je zkoušení jen těchto možný kombinací, kterých celkem bude (jestli se nepletu) 3113 * 2870 * ... . Samozřejmě, některé (většina) jsou nesmyslné a ty je potřeba vyřadit (viz výše).

A když najdeš těch "pár", pro které bude všude součet 50, tak výsledek stačí vynásobit 7! a máš konečné číslo.

Ale je pravda, že jsem mohl něco přehlédnout :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.80.52.–
DJ_Rabbit0
Newbie
8. 11. 2010   #25
-
0
-

To liborb : Jo, to máš pravdu :-)

Každopádně zkuste to někdo naprogramovat :-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
8. 11. 2010   #26
-
0
-

Třeba na to taky dojde :), ale zatím spíše jen to kibicování ;).

Kdybych to programoval, tak bych si kombinace pro jednotlivá čísla v prvním řádku uložit do polí (tj. 6 polí o velikosti počet kombinací x 7). Následně bych je zkoušel ... otázkou je, co by bylo nejrychlejší, ale možná "hledat" dle zatím vybraných sloupců ty, které jsou možné (jedno číslo není použité víckrát). Tím by se asi nejrychleji vyřadili nesmyslné kombinace a podmínka na součet v řádku 50 ti vyjde automaticky.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.80.52.–
KIIV+42
God of flame
8. 11. 2010   #27
-
0
-

To liborb : prave proto sem zminovat tu bitovou mapu...
mit treba:
1000000 0001000 0010000 1000000 0000010 0000001 0000001
a v druhem sloupci bude
0100000 0010000 0100000 0000010 0100000 0000001 0000010

pak logicky soucin hodi:
0000000 0000000 0000000 0000000 0000000 0000001 0000000 - a rekne ze to ma vyradit...

kdyby se neprekryvaly tak logicky soucet a kontrolovat s tim ... usetrila by se spousta zbytechnejch "podcyklu" - takhle se vsechny uz zpracovany a spravny sloupce promitnou rovnou do srovnavane hodnoty


Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
KIIV+42
God of flame
8. 11. 2010   #28
-
0
-

hm tak sem bud udelal nejakou chybu nebo je tech reseni docela dost.. zatim mam pres milion reseni a vse od prvniho sloupce

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
KIIV+42
God of flame
8. 11. 2010   #29
-
0
-

takze jedno vlakno na Core 2 Duo notebookovym procesoru - od kazdy variace prvniho sloupce jedno reseni za cca 34s
(akorat to nevypisuju nijak srozumitelne.. jen ty jednotlivy bitovy masky )
bez vypisovani 19s

akorat sem tam neresil pocet variaci.. je to jen pro tento pripad - tj 20264
najdu stejny pocet reseni, pokazde s jinym prvnim sloupcem

pokud sem prochazel vsechny tak kolem 2 milionu sem to stopl .. kombinovalo mozna nekde u poslednich sloupcu

nicmene prvni reseni to zvladne velice rychle

a jeste "kod":

#include <stdio.h>

#include <stdlib.h>
#include <time.h>

#define SIZE 7
#define ULLI unsigned long long int
#define SLOUPCU 20264

int reseni = 0;
unsigned int tstart;

int recurse( ULLI * x, ULLI * funkcni, char depth, ULLI logic_sum) {
int i ;
if ( depth == 7 ) {
reseni ++;

printf("Reseni .. %d \n", reseni);

for ( i=0; i<SIZE; i++ ) {
printf(" %016I64X\n", funkcni[i]);
}

return 1;
}

for ( i=0; i < SLOUPCU ; i++ ) {
if ( (logic_sum & x[i]) == 0 ) {
funkcni[depth] = x[i];
int r = recurse( x, funkcni, depth+1, logic_sum | x[i] );
if ( (depth>0) && (r!=0) ) {
return 1;
}
}
}
return 0;
}

int main(int argc, char *argv[])
{
unsigned char all[] = {
7, 5, 0, 16, 15, 2, 5,
5, 3, 19, 9, 3, 8, 3,
9, 1, 12, 12, 1, 10, 5,
3, 3, 21, 6, 4, 6, 7,
2, 14, 11, 3, 11, 1, 8,
7, 13, 0, 2, 8, 16, 4,
4, 12, 1, 0, 26, 5, 2,
};
int i, tmp, sum = 0, cnt=0;

unsigned int a = 0;
unsigned char xx[7] = {0}, l;

ULLI * speed = malloc(sizeof(ULLI) * SLOUPCU);
ULLI * snapshot = malloc( sizeof(ULLI) * SIZE );

for ( a=0; a<823543; a++ ) {
ULLI tmpL = 0;
sum = 0;
i = 0;
tmp = a;
for ( i=0 ; i < 7 ; i++ ) {
l = tmp % 7;
tmpL = (tmpL << 7) | (1 << l);

sum += all[i*7 + l];
xx[i] = all[i*7 + l];

tmp /= 7;
}
if (sum == 50) {
speed[cnt] = tmpL;
cnt++;
}
}

tstart = time(NULL);

recurse(speed, snapshot, 0, 0); // depth=0 mask=0

printf("posledni pocet reseni: %d za cca: %u\n",reseni, time(NULL) - tstart);

return 0;
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.237.136.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
DJ_Rabbit0
Newbie
8. 11. 2010   #30
-
0
-

Já to dělal pomocí tří polí. Jedno základní s hodnotama, druhý je jeho kopie, s tim se pracuje na základě hodnot prvního pole .. a třetí pomocný. Všechny maj rozměr 7x7. Do pomocnýho se na souřadnice čísel z prvního pole, který jsou ve druhym už použitý zapisuje vždy 1. Program pak hledá, jestli tam jednička je, pokud ano, zapíše hned další v řadě, pokud tam zas není jednička (Tím jsem vyloučil možné opakování se číslic a tedy chybné kombinování jednotlivých řádků. čili toto je dle mého názoru jediný, správný algoritmus pro nalezení všech skupin).

Ještě je tam jedna vychytávka a to ta, protože program jede takto

A B C D
A B D C
A C B D
A C D B
A D B C
A D C B
B A C D
B A D C
............
||||||||||
|||||||||| atd...


, že pokud jsou dvě zadní číslice stejné, tak je program neobrací. řeknete si, joo, tim se moc neušetří. Houbelec :-) Tabulka 4x4 má celkem 13 824 cyklů (Poslední řádek může stát, tím vylučuji dalších 23 možností na jednu správno [přeházení sloupců mezi sebou])
A jenom tim, že nepřehazuju zadní dvě číslice, pokud jsou stejné, ušetřil na mnou vymyšlené tabulce 4x4 2 208 cyklů :-) Což je hezký, že?

Stejně to bude fungovat i pro 7x7, ale bude to dost složitější. Pokud chcete porozumět, doporučuju odkrokovat program, abyste viděli pár prvních zápisů a bude vám to jasný hned. (+ nakreslit všechna 3 pole na papír a jet s nim)

Jo ještě kód.

program MalyRebus;


{$APPTYPE CONSOLE}

uses
SysUtils;
var

a,b,u,v,k,l: integer;{Hlavni proměnné pro cykly For}
x,y: integer; {Pomocné proměnné pro zápis správné tabulky do *.txt}
c,d,e: integer; {Vnitřní proměnné pro přehazování místeček v polích}
PocetPoli: Integer;
Zapisuj: Boolean;
{Pom: array[1..4] of integer;}
Pole,Pole_2,Pom: array[1..4,1..4] of integer;
vysledna: TextFile;

begin




AssignFile(vysledna,'vysledna.txt');
rewrite(vysledna);
Fillchar(Pole,SizeOf(Pole),0);
Fillchar(Pole_2,SizeOf(Pole_2),0);
Fillchar(Pom,SizeOf(Pom),0);
PocetPoli:=0;
Zapisuj:=True;



For a:=1 to 4 do
Begin
For b:=1 to 4 do
Begin
write('Zadej prvek se souradnici ',a,',',b,': ');
readln(Pole[a,b]);
end;
end; {Načítací a zaváděcí část}
Pole_2:=Pole;
{------------------------------------------------}

{Výpočtová a vypisovací část}
for a:=1 to 4 do
begin
Pole_2[1,1]:=Pole[a,1];

For b:=1 to 4 do
Begin
if a<>b then
begin
Pom[1,1]:=0;
Pom[2,1]:=0;
Pom[3,1]:=0;
Pom[4,1]:=0;
Pole_2[2,1]:=Pole[b,1];
Pom[b,1]:=1; Pom[a,1]:=1;
c:=1;
while Pom[c,1]=1 do c:=c+1;
Pole_2[3,1]:=Pole[c,1];
Pom[c,1]:=1;
d:=c;
while Pom[d,1]=1 do d:=d+1;
Pole_2[4,1]:=Pole[d,1];

if (Pole_2[1,1]+Pole_2[1,2]+Pole_2[1,3]+Pole_2[1,4]=10) and
(Pole_2[2,1]+Pole_2[2,2]+Pole_2[2,3]+Pole_2[2,4]=10) and
(Pole_2[3,1]+Pole_2[3,2]+Pole_2[3,3]+Pole_2[3,4]=10) and
(Pole_2[4,1]+Pole_2[4,2]+Pole_2[4,3]+Pole_2[4,4]=10) then
Begin
PocetPoli:=PocetPoli+1;

end;
if (PocetPoli>0) and (Zapisuj=True) then
Begin
For y:=1 to 4 do
Begin
For x:=1 to 4 do
Begin
write(vysledna,Pole_2[x,y]);
if Pole_2[x,y]<10 then
write(vysledna,' ')
else write(vysledna,' ');
end;
writeln(vysledna);
end;
Zapisuj:=False;
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
end;

if Pole_2[3,1]<>Pole_2[4,1] then {Pokud zadní dvě nejsou stejné, pak se prohazují a zjišťuje se znovu.}
Begin
e:=Pole_2[3,1]; Pole_2[3,1]:=Pole_2[4,1]; Pole_2[4,1]:=e;
if (Pole_2[1,1]+Pole_2[1,2]+Pole_2[1,3]+Pole_2[1,4]=10) and
(Pole_2[2,1]+Pole_2[2,2]+Pole_2[2,3]+Pole_2[2,4]=10) and
(Pole_2[3,1]+Pole_2[3,2]+Pole_2[3,3]+Pole_2[3,4]=10) and
(Pole_2[4,1]+Pole_2[4,2]+Pole_2[4,3]+Pole_2[4,4]=10) then
Begin
PocetPoli:=PocetPoli+1;

end;
if (PocetPoli>0) and (Zapisuj=True) then
Begin
For y:=1 to 4 do
Begin
For x:=1 to 4 do
Begin
write(vysledna,Pole_2[x,y]);
if Pole_2[x,y]<10 then
write(vysledna,' ')
else write(vysledna,' ');
end;
writeln(vysledna);
end;
Zapisuj:=False;
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
end;
end;







for u:=1 to 4 do
begin
Pole_2[1,2]:=Pole[u,2];

For v:=1 to 4 do
Begin
if u<>v then
begin
Pom[1,2]:=0;
Pom[2,2]:=0;
Pom[3,2]:=0;
Pom[4,2]:=0;
Pole_2[2,2]:=Pole[v,2];
Pom[v,2]:=1; Pom[u,2]:=1;
c:=1;
while Pom[c,2]=1 do c:=c+1;
Pole_2[3,2]:=Pole[c,2];
Pom[c,2]:=1;
d:=c;
while Pom[d,2]=1 do d:=d+1;
Pole_2[4,2]:=Pole[d,2];

if (Pole_2[1,1]+Pole_2[1,2]+Pole_2[1,3]+Pole_2[1,4]=10) and
(Pole_2[2,1]+Pole_2[2,2]+Pole_2[2,3]+Pole_2[2,4]=10) and
(Pole_2[3,1]+Pole_2[3,2]+Pole_2[3,3]+Pole_2[3,4]=10) and
(Pole_2[4,1]+Pole_2[4,2]+Pole_2[4,3]+Pole_2[4,4]=10) then
Begin
PocetPoli:=PocetPoli+1;

end;
if (PocetPoli>0) and (Zapisuj=True) then
Begin
For y:=1 to 4 do
Begin
For x:=1 to 4 do
Begin
write(vysledna,Pole_2[x,y]);
if Pole_2[x,y]<10 then
write(vysledna,' ')
else write(vysledna,' ');
end;
writeln(vysledna);
end;
Zapisuj:=False;
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
end;
end;

if Pole_2[3,2]<>Pole_2[4,2] then {Pokud zadní dvě nejsou stejné, pak se prohazují a zjišťuje se znovu.}
Begin
e:=Pole_2[3,2]; Pole_2[3,2]:=Pole_2[4,2]; Pole_2[4,2]:=e;
if (Pole_2[1,1]+Pole_2[1,2]+Pole_2[1,3]+Pole_2[1,4]=10) and
(Pole_2[2,1]+Pole_2[2,2]+Pole_2[2,3]+Pole_2[2,4]=10) and
(Pole_2[3,1]+Pole_2[3,2]+Pole_2[3,3]+Pole_2[3,4]=10) and
(Pole_2[4,1]+Pole_2[4,2]+Pole_2[4,3]+Pole_2[4,4]=10) then
Begin
PocetPoli:=PocetPoli+1;

end;
if (PocetPoli>0) and (Zapisuj=True) then
Begin
For y:=1 to 4 do
Begin
For x:=1 to 4 do
Begin
write(vysledna,Pole_2[x,y]);
if Pole_2[x,y]<10 then
write(vysledna,' ')
else write(vysledna,' ');
end;
writeln(vysledna);
end;
Zapisuj:=False;
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
end;
end;











for k:=1 to 4 do
begin
Pole_2[1,3]:=Pole[k,3];

For l:=1 to 4 do
Begin
if k<>l then
begin
Pom[1,3]:=0;
Pom[2,3]:=0;
Pom[3,3]:=0;
Pom[4,3]:=0;
Pole_2[2,3]:=Pole[l,3];
Pom[l,3]:=1; Pom[k,3]:=1;
c:=1;
while Pom[c,3]=1 do c:=c+1;
Pole_2[3,3]:=Pole[c,3];
Pom[c,3]:=1;
d:=c;
while Pom[d,3]=1 do d:=d+1;
Pole_2[4,3]:=Pole[d,3];

if (Pole_2[1,1]+Pole_2[1,2]+Pole_2[1,3]+Pole_2[1,4]=10) and
(Pole_2[2,1]+Pole_2[2,2]+Pole_2[2,3]+Pole_2[2,4]=10) and
(Pole_2[3,1]+Pole_2[3,2]+Pole_2[3,3]+Pole_2[3,4]=10) and
(Pole_2[4,1]+Pole_2[4,2]+Pole_2[4,3]+Pole_2[4,4]=10) then
Begin
PocetPoli:=PocetPoli+1;

end;
if (PocetPoli>0) and (Zapisuj=True) then
Begin
For y:=1 to 4 do
Begin
For x:=1 to 4 do
Begin
write(vysledna,Pole_2[x,y]);
if Pole_2[x,y]<10 then
write(vysledna,' ')
else write(vysledna,' ');
end;
writeln(vysledna);
end;
Zapisuj:=False;
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
end;
end;

if Pole_2[3,3]<>Pole_2[4,3] then {Pokud zadní dvě nejsou stejné, pak se prohazují a zjišťuje se znovu.}
Begin
e:=Pole_2[3,3]; Pole_2[3,3]:=Pole_2[4,3]; Pole_2[4,3]:=e;
if (Pole_2[1,1]+Pole_2[1,2]+Pole_2[1,3]+Pole_2[1,4]=10) and
(Pole_2[2,1]+Pole_2[2,2]+Pole_2[2,3]+Pole_2[2,4]=10) and
(Pole_2[3,1]+Pole_2[3,2]+Pole_2[3,3]+Pole_2[3,4]=10) and
(Pole_2[4,1]+Pole_2[4,2]+Pole_2[4,3]+Pole_2[4,4]=10) then
Begin
PocetPoli:=PocetPoli+1;

end;
if (PocetPoli>0) and (Zapisuj=True) then
Begin
For y:=1 to 4 do
Begin
For x:=1 to 4 do
Begin
write(vysledna,Pole_2[x,y]);
if Pole_2[x,y]<10 then
write(vysledna,' ')
else write(vysledna,' ');
end;
writeln(vysledna);
end;
Zapisuj:=False;
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
writeln(vysledna);
end;
end;
end;




end;
end;
end;
end;
end;
end;
closefile(vysledna);
writeln('Hotovo.');
writeln('Bylo nalezeno celkem: ',PocetPoli,' tabulek,prvni byla zapsana do souboru vysledna.txt');
writeln('Stisknutim ENTER ukoncite program...');
readln;
end.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
DJ_Rabbit0
Newbie
8. 11. 2010   #31
-
0
-

ještě pošlu čísla tabulky, kterou jsem vymyslel



2 4 0 4 Sum=10
7 0 2 1 Sum=10
1 3 5 1 Sum=10
9 1 0 0 Sum=10

?10 ?10 ?10 ?10


Výsledné tabulky jsou 4, z nichž první je 1.sl:0,0,1,9 .. 2.sl:4,2,3,1 .. 3.sl:4,1,5,0 .. 4.sl:2,7,1,0

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.129.130.–
Honzc0
Stálý člen
9. 11. 2010   #32
-
0
-

To DJ_Rabbit. Jak je zajištěno, že úloha má vždy alespoň jedno řešení. To ji někdo nějak vytvoří a pak ta čísla v řádcích rozhází?

Nahlásit jako SPAM
IP: 93.181.78.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
9. 11. 2010   #33
-
0
-

Tak jsem přidám ještě jedno řešení v C :). To KIIV: je tam použit tvůj nápad s bitovou maskou ;). Generuje to až neuvěřitelné množství možností, tak stejně jako KIIV ... snad jsem někde neudělal chybu :). Bez vypisování by to frčelo asi o něco rychleji, ale i tak si to nějaký čas vezme.

int nData[7][7] = {{7, 5, 0, 16, 15, 2, 5}, 

{5, 3, 19, 9, 3, 8, 3},
{9, 1, 12, 12, 1, 10, 5},
{3, 3, 21, 6, 4, 6, 7},
{2, 14, 11, 3, 11, 1, 8},
{7, 13, 0, 2, 8, 16, 4},
{4, 12, 1, 0, 26, 5, 2}};

int nTotal = 0;
int nCount[7] = {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0};
unsigned long long** pnTab;

// spocteni moznosti pro jednotliva cisla z prvniho radku
for (int i = 0;i < 7;i++) {
for (int j = 0;j < 7;j++) {
for (int k = 0;k < 7;k++) {
for (int l = 0;l < 7;l++) {
for (int m = 0;m < 7;m++) {
for (int n = 0;n < 7;n++) {
for (int o = 0;o < 7;o++) {
int nSuma = nData[0][i] + nData[1][j] + nData[2][k] + nData[3][l] + nData[4][m] + nData[5][n] + nData[6][o];

if (nSuma == 50) {
nTotal++;
nCount[i]++;
}
}
}
}
}
}
}
}

pnTab = new unsigned long long*[7];
for (int i = 0;i < 7;i++) {
pnTab[i] = new unsigned long long[nCount[i]];
}
memset(&nCount, 0, sizeof(nCount));

// ulozeni moznych kombinaci v bitove podobe
for (int i = 0;i < 7;i++) {
for (int j = 0;j < 7;j++) {
for (int k = 0;k < 7;k++) {
for (int l = 0;l < 7;l++) {
for (int m = 0;m < 7;m++) {
for (int n = 0;n < 7;n++) {
for (int o = 0;o < 7;o++) {
int nSuma = nData[0][i] + nData[1][j] + nData[2][k] + nData[3][l] + nData[4][m] + nData[5][n] + nData[6][o];
if (nSuma == 50) {
unsigned long long nResult = ((unsigned long long)1 << j)
| ((unsigned long long)1 << (7 + k)) | ((unsigned long long)1 << (14 + l)) | ((unsigned long long)1 << (21 + m))
| ((unsigned long long)1 << (28 + n)) | ((unsigned long long)1 << (35 + o));

pnTab[i][nCount[i]] = nResult;

nCount[i]++;
}
}
}
}
}
}
}
}

// hledani vysledku
nTotal = 0;
for (int i = 0;i < nCount[0];i++) {
for (int j = 0;j < nCount[1];j++) {
// oriznuti jasne nesmyslnych kombinaci
if ((pnTab[0][i] & pnTab[1][j]) != 0) continue;

for (int k = 0;k < nCount[2];k++) {
if (((pnTab[0][i] | pnTab[1][j]) & pnTab[2][k]) != 0) continue;

for (int l = 0;l < nCount[3];l++) {
if (((pnTab[0][i] | pnTab[1][j] | pnTab[2][k]) & pnTab[3][l]) != 0) continue;

for (int m = 0;m < nCount[4];m++) {
if (((pnTab[0][i] | pnTab[1][j] | pnTab[2][k] | pnTab[3][l]) & pnTab[4][m]) != 0) continue;
for (int n = 0;n < nCount[5];n++) {
if (((pnTab[0][i] | pnTab[1][j] | pnTab[2][k] | pnTab[3][l] | pnTab[4][m]) & pnTab[5][n]) != 0)
continue;

for (int o = 0;o < nCount[6];o++) {
unsigned long long nResult = pnTab[0][i] | pnTab[1][j] | pnTab[2][k] | pnTab[3][l]
| pnTab[4][m] | pnTab[5][n] | pnTab[6][o];

if (nResult == 0x3FFFFFFFFFF) {
nResult = nResult;
nTotal++;
printf("Reseni cislo: %u (%d, %d, %d, %d, %d, %d, %d)\n", nTotal, i, j, k, l, m, n, o);
}
}
}
}
}
}
}
}

// uvoleni pameti
for (int i = 0;i < 7;i++) {
delete [] pnTab[i];
}
delete [] pnTab;

return 0;

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.80.52.–
KIIV+42
God of flame
9. 11. 2010   #34
-
0
-

To liborb : skoda jen, ze pocitas celou logickou sumu takhle pokazdy znova :) mit jednu lokalni promennou v kazdym cyklu a hodit a1 = a0 | neco.. tak by to lehce zrychlilo .. hlavne na tech vetsich urovnich.. ale pokud vypisujes tak to nebude to nejpomalejsi

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.142.234.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
9. 11. 2010   #35
-
0
-

To KIIV : jjj škoda :), ale je taky potřeba něco ponechat pro DJ_Rabbita, jestli se to rozhodne překlopit do Delphi.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.80.52.–
KIIV+42
God of flame
9. 11. 2010   #36
-
0
-

no kazdopadne vsechny variace je docela nesmysl hledat.. ale par tisic snad staci :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.56.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
skoky
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
13. 12. 2011   #37
-
0
-

Tabulka má vždy minimálně jedno řešení ne-li víc,fyzicky ověřeno,čísla do jednotlivých řádků se doplňují

z jiných tabulek;co řádek to jedna tabulka ale obsah jednotlivých buněk v poli 7x7 se mění podle těchto tabulek

kde je součet zase 50.K prvnímu číslu prvního řádku se použijí ke kombinacím již jen řádky 2 až 7 pro vytvoření

sloupců se součtem 50.Tam je počet možností 117649.K druhému číslu prvního řádku se vybírají zase čísla

z řádků 2 až 7 ale bez těch které byly použity pro první výběr,tady zůstává ještě 46656 možností volby.K tomu

prvnímu výběru čísel my tam vychází několik set správných možností a ke každé je nutno hledat v druhém a dalším

hledání všechny matematické kombinace,ale bez použití již těch vybraných čísel.A tak dále.Pro třetí číslo prvního

řádku zbývá už jen 15625 možností,dále pro 4 č. prvního ř. je jen 4094 možností pro 5č. 1ř. je 729 možností a pro

6č. 1ř. zbylo jen 64 variant.Na 7č. nebo taky sloupek je jen jedna možnost.Může-li my někdo poradit byl bych rád.

cent.cent@centrum.cz

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.228.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 18 hostů

Podobná vlákna

Nápad na projekt — založil Martyn

Nápad na portál — založil Mickey

Nápad na šifrování — založil Matěj Andrle

Proradte napad na aplikaciu — založil Demon

Štvorce - nápad na engine? — založil miso3367

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý