Dynamické násobení matic – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Dynamické násobení matic – C / C++ – Fórum – Programujte.comDynamické násobení matic – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

miska
~ Anonymní uživatel
19 příspěvků
11. 11. 2010   #1
-
0
-

Ahojky, prosím vás, potřebovala bych poradit s programem. Snažím se vytvořit dynamické násobení matic, respektive násobení matic přes ukazatele. Něco jsem vytvořila... matice se vypisují do jednorozměrného pole, bohužel je někde chyba, protože se mi nechce vypsat výsledná matice. Prosím, potřebovala bych poradit :(

#include <stdio.h>

#include <stdlib.h>

int main(int argc, char **argv)
{
int radek_a, sloupec_a_radek_b, sloupec_b;
printf ("Zadejte pocet radku matice A: ");
scanf ("%d", &radek_a);
printf ("Zadejte pocet sloupcu matice A, radku matice B: ");
scanf ("%d", &sloupec_a_radek_b);
printf ("Zadejte pocet sloupcu matice B: ");
scanf ("%d", &sloupec_b);

int i, j;

int n;
n = radek_a * sloupec_a_radek_b;
int *pole1 = malloc (n * sizeof(*pole1));
int *a = NULL;
a = pole1;

printf ("Matice A je: \n");
for(i = 0; i < n; i++)
{
*a = rand() % 10;
a++;
printf ("%d ", *(pole1+i));
}

int m;
m = sloupec_a_radek_b*sloupec_b ;
int *pole2 = malloc (n * sizeof(*pole2));
int *b = NULL;
b = pole2;

printf ("\nMatice B je: \n");
for(j = 0; j < m; j++)
{
*b = rand() % 10;
b++;
printf ("%d ", *(pole2+j));
}

int o,k;
o = radek_a*sloupec_b ;
int *pole3 = malloc (o * sizeof(*pole3));
int *c = NULL;
c = pole3;

printf ("\nMatice C je: \n");
for (k = 0; k < o; k++)
{
*c += (*a++) * (*b+sloupec_b);
c++;
printf ("%d ", *(pole3+k));
}

free(pole1);
free(pole2);
free(pole3);
return 0;
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.132.142.–
Matrix17
~ Anonymní uživatel
300 příspěvků
12. 11. 2010   #2
-
0
-

To "a" a "b" si inicializuj před tím než počítáč pole3. Protože takhle si někde mimo pole "a" i "b".
Tj.



a = pole1; b = pole2;
printf ("\nMatice C je: \n");

for (k = 0; k < o; k++)

{

*c += (*a++) * (*b+sloupec_b);

c++;

printf ("%d ", *(pole3+k));

}

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.113.207.–
miska
~ Anonymní uživatel
19 příspěvků
12. 11. 2010   #3
-
0
-

Aha, děkuji, ale stejně když to tam přidám, tak mi to bohužel nenásobí :( nevím, kde je chyba, sedím nad tím dnes už tři hodiny a vůbec mě nic nenapadá :( Vypisuje mi to spíše jakoby ty adresy a ne vynásobená náhodná čísla

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.132.142.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
12. 11. 2010   #4
-
0
-

Problémy jsou tam 2. První je ten, že pole3 nenuluješ před prvním použitím, ale rovnou do něj přičítáš. To budou asi ty nesmyslná čísla :). Druhý problém je ten, že čísla v matici vznikají součtem dílčích součinů a ty tam máš pro každé jen jeden. Pro každé číslo je to počet sloupců v A čili počet řádků v B. K tomu cyklu s k budeš muset mít např. ještě jeden vnitřní (q), který bude dle počtu sloupců A. A pozici v pole1 a pole2, který spolu budeš násobit, budeš z toho k a q vypočítávat. Pro pozici v pole1 se q by se mělo jen přičítat a k asi dělit počtem sloupců v A. pole2 se prochází po sloupcích, takže q se bude násobit počtem sloupců B a z k bude asi zbytek po dělení, aby se měnil aktuální sloupec. Snad jsem ti v tom neudělal větší guláš :).

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.189.143.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
12. 11. 2010   #5
-
0
-

Problémy jsou tam 2. První je ten, že pole3 nenuluješ před prvním použitím, ale rovnou do něj přičítáš. To budou asi ty nesmyslná čísla :). Druhý problém je ten, že čísla v matici vznikají součtem dílčích součinů a ty tam máš pro každé jen jeden. Pro každé číslo je to počet sloupců v A čili počet řádků v B. K tomu cyklu s k budeš muset mít např. ještě jeden vnitřní (q), který bude dle počtu sloupců A. A pozici v pole1 a pole2, který spolu budeš násobit, budeš z toho k a q vypočítávat. Pro pozici v pole1 se q by se mělo jen přičítat a k asi dělit počtem sloupců v A. pole2 se prochází po sloupcích, takže q se bude násobit počtem sloupců B a z k bude asi zbytek po dělení, aby se měnil aktuální sloupec. Snad jsem ti v tom neudělal větší guláš :).

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.189.143.–
miska
~ Anonymní uživatel
19 příspěvků
15. 11. 2010   #6
-
0
-

No mám v tom fakt větší guláš :-D Takže jak mám k, k tomu udělám ještě vnitřní cyklus q... To chápu, ale bohužel nechápu, jak to mám zapsat, aby se to tam dělilo apod., jak píšeš.

Když mám nulovat to pole3, tak stačí napsat před cyklus: pole3 = NULL; ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.132.142.–
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
15. 11. 2010   #7
-
0
-

Možná je to tohle:

for (k = 0; k < o; k++) {

*c = 0;
for (int q = 0;q<sloupec_a_radek_b;q++) {
int x = *(pole1 + (k / sloupec_b) * sloupec_a_radek_b + q);
int y = *(pole2 + (k % sloupec_b) + q * sloupec_b);

*c += x * y;
}

c++;

printf ("= %d", *(pole3+k));
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.80.52.–
miska
~ Anonymní uživatel
19 příspěvků
15. 11. 2010   #8
-
0
-

Děkuji, funguje to sice jen pro čtvercové matice, ale aspoň jsi mi ukázal, jak na to :) Teď jen musím dojít na to, aby to fungovalo pro všechny typy matic :-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.132.142.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
15. 11. 2010   #9
-
0
-

To miska : pro vsechny typy to nepujde.. mas na vyber jen ty, kde je pocet sloupcu prvni, roven poctu radku druhe...

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.56.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
miska
~ Anonymní uživatel
19 příspěvků
15. 11. 2010   #10
-
0
-

Samozřejmě, počet sloupců první se musí rovnat počtu řádku druhé.. protože je to násobení :) ale chci, aby to šlo pro matici typu: 2 radky, 3 sloupce a druha matice 3 radky a 6 sloupcu :) a to mi nejde :( jde to jen kdyz je pocet sloupcu druhe matice mensi, nez pocet radku prvni matice...

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.178.88.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 63 hostů

Podobná vlákna

Dynamicke nasobeni matic — založil cecilconrad

Násobení matic — založil Redwizara

Nasobeni matic — založil dreIx

Násobení dvou matic — založil Zke

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý