Zdravím,
mám menší dotaz, chtěl bych se zeptat, jak zalomit řádek s textem po 30 znacích? Pracuju ve VS2010 C++
Předem díky za rady, tipy.
Fórum › C / C++
Jak zalomit řádek?
jsem začátečník, takže tam určitě budou chyby, tak berte zřetel :D
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
const char *Text = "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quisquelacinia placerat pharetra. Fusce quis mi sapien.";
cout << " ";
return 0;
}
//btw. ma tam byt odsazeni o 3 znaky, tak proto cout " "//
To S2K :
Ptáš se na std::endl nebo \n ? Nebo jsem to špatně pochopil?
Edit:
Nebo se ptáš na to, jak projít ten řetězec a pozalamovat jej?
V tom případě bude nejjednodušší použít místo *char třídu String a za každý 30tý znak vložit metodou insert znak \n. Pokud ti jde jenom o výstup pak můžeš použít metodu sbstr a postupně ukusovat 30 znakové kousky a ty vypisovat. std::cout<<kousek<<std::endl;
Edit2:
A nebo úplně jednoduše:
int i = 0;
while (text[i] != '\0') {
cout<<text[i];
i++;
if (i == 30) cout<<endl;
}
Edit3: Opravena chybka. Snad je to správně. V c++ jsem už chvíli nedělal. :)
Petr.Satka>Díky moc, zalomí se mi to po 30 znacích, ale musím ještě popřemýšlet, jak to udělat, aby se každý řádek zalomil po 30 řádcích a ne jen první, ale i tak díky moc, kdybys tu náhodou šel a není to na dlouho, jak to udělat, aby se i další řádky zalamovaly, tak m ito tu napiš. Ještě jednou díky Moc Mirek :smile1: :smile1:
Ještě mě napadlo, jestli někdo neporadí, jak ošetřit můj program, aby mi nedělil slova. Příklad: Na řádku bude text a u 28 znaku se objeví slovo, které má 6 písmen, tak se to slovo nerozdělí, ale automatick ho šoupne na další řádek? Nenapdá někoho?
to uz jedine hledanim
neco ve stylu: zkusit posledni znak a znak za nim.. pokud je znak za nim mezera tak vypsat a zacit za tou mezerou ..
pokud je tam pismeno tak postupne zmensovat retezec dokud nenarazis na neco co neni znak.. samozrejme musis hlidat delku retezce.. aby ses nedostal za konec