Podminka – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Podminka  – Java – Fórum – Programujte.comPodminka – Java – Fórum – Programujte.com

 

lolkohrad
~ Anonymní uživatel
6 příspěvků
28. 11. 2010   #1
-
0
-

ahoj vsem,
mam do skoly udelat nejaky jednoduchy program na pocitacni pseudonahodnych cisel.
udelal jsem metodu int pseudo ve ktere se ma generovat nasledujici clen posloupnosti.
Vsechno mi doposud fungovalo, ale musim udelat jeste podminku, kdyz se vygeneruje stejne cislo, ktere uz se v posloupnosti
vyskytuje, tak se ma generovani ukoncit a vypsat posloupnost.

Potreboval bych jeste vyresit problem clenu poslouponosti (pole) ktere se odviji od poctu generovanych clenu. Mam tam napevno danou hodnotu 10 a nyni kdyz spustim program tak to vypise chybu ArrayIndexOutOfBoundsException.. Jak tedy pocet
muzu urcit podle poctu clenu generovanych cisel?

napadlo me pouzit nejak misto cyklu for cyklus while..ale nevim jak presne :(
poradite nekdo?
diky




import java.util.*;
import java.awt.*;

public class semi2 {

public static int pseudo (int n){

int suma = 0;
int nadruhou = n*n;
int vysledek = 0;

if (nadruhou < 1000) {
suma = nadruhou / 10;
vysledek = (suma+1);
return (vysledek);
}
else {
suma = nadruhou / 100;
vysledek = (suma+1);
return (vysledek);
}

}

static void razeniVkladanim(int[] pole) {
for (int k = 1; k < pole.length; k++) {
int pom = pole[k];
int i;
// posun od posledniho prvku
for (i = k - 1; i >= 0 && pole[i] > pom; i--) {
pole[i + 1] = pole[i];
}
pole[i + 1] = pom;
}
}


public static void main (String[] args) {
Scanner sc = new Scanner(System.in);
System.out.print("Zadej cislo: ");
int n = sc.nextInt();

System.out.println ("---Vysledky---");

int x = 10;
int[] pole = new int[x];
pole [0] = n;
pole [1] = pseudo(n);

for (int i=2; i < pole.length; i++){
for (int j=0; j < pole.length; j++) {
if ( pole[i-2] == pole[j+1]){
break;
} else
pole [i] = pseudo(pole[i-1]);
}

}


System.out.println(Arrays.toString(pole));

razeniVkladanim(pole);
System.out.println(Arrays.toString(pole));


}

}


Nahlásit jako SPAM
IP: 78.80.84.–
petr.satka0
Newbie
28. 11. 2010   #2
-
0
-

To lolkohrad :
Nejpohodlnější cesta je nahradit pole objektem třídy ArrayList http://download.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/util/ArrayList.html. ArrayList se v případě nutnosti automaticky "nafoukne" a také obsahuje metodu contains(), která ti usnadní prohledávání.

Pokud se nebojíš iterátorů :), tak bude vhodnější použít množinu Hashset http://download.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/util/HashSet.html, nebo TreeSet http://download.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/util/TreeSet.html. Množina si automaticky při vkládání hlídá, jestli se vkládaný prvek v množině už vyskytuje. Takže celá kontrola a vkládání se zredukuje do jednoho řádku
if (mnozina.add(nahodneCislo) == false ) break;

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.112.175.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 3 hosté

Podobná vlákna

Podminka — založil Atheo

Podmínka If C++ — založil Jonasberg

Podmínka IF — založil pawlik

Podmínka if — založil Jan

IF A ELSE - podmínka — založil Morello

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý