Problém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Problém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru – Java – Fórum – Programujte.comProblém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru – Java – Fórum – Programujte.com

 

Láďa
~ Anonymní uživatel
30 příspěvků
25. 12. 2010   #1
-
0
-

Zdravím vás,

jsem v programování začátečník a za úkol jsme dostali vymyslet a naprogramovat takovou malou adventuru. Programuji v BlueJ. Každý příkaz(např. Jdi, Seber, RozhledniSe) má vlastní třídu, stejně tak Věci, Batoh, Postavy, Místnosti, Herní Plán, Hra atd.. Nyní potřebuju vytvořit příkaz Zabij, který způsobí to, že když budu mít v batohu krumpáč, tak zabiju vrátné. BlueJ mi to bez problému přeloží, ale když hru spustím a chci zabít vrátného, tak to vyjede tuto chybu:
java.lang.NullPointerException
at PrikazZabij.proved(PrikazZabij.java:40)
at Hra.zpracujPrikaz(Hra.java:81)
at TextoveRozhrani.hraj(TextoveRozhrani.java:42)

ve třídě PrikazZabij mi to zvýrazní tento řádek if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))

Je tu někdo, kdo by mi s tím dokázal pomoct? Děkuju, případně mohu soubory někam upnout.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
sputnikone+1
Věrný člen
25. 12. 2010   #2
-
0
-

To Láďa : Někde evidentně neošetřuješ předaný parametr...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.102.120.–
Láďa
~ Anonymní uživatel
30 příspěvků
25. 12. 2010   #3
-
0
-

Prolezl jsem všechny třídy a vůbec nevím, v čem by mohl být problém, můžu sem zkopírova celý kód té třídy PrikazZabij.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
Lord Msz
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
26. 12. 2010   #4
-
0
-

Neděláš ty náhodou adventuru na Ekonomce? ;-) Být tebou, najdu si nějakou pěknou adventuru na Borci a pokouknu se, jak je to tam udělané. K té chybě -> řekl bych, že chyba je

if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))