Problém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Problém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru – Java – Fórum – Programujte.comProblém s programováním jednoho příkazu, v BlueJ mám vytvořit jednoduchou adventuru – Java – Fórum – Programujte.com

 

Láďa
~ Anonymní uživatel
30 příspěvků
25. 12. 2010   #1
-
0
-

Zdravím vás,

jsem v programování začátečník a za úkol jsme dostali vymyslet a naprogramovat takovou malou adventuru. Programuji v BlueJ. Každý příkaz(např. Jdi, Seber, RozhledniSe) má vlastní třídu, stejně tak Věci, Batoh, Postavy, Místnosti, Herní Plán, Hra atd.. Nyní potřebuju vytvořit příkaz Zabij, který způsobí to, že když budu mít v batohu krumpáč, tak zabiju vrátné. BlueJ mi to bez problému přeloží, ale když hru spustím a chci zabít vrátného, tak to vyjede tuto chybu:
java.lang.NullPointerException
at PrikazZabij.proved(PrikazZabij.java:40)
at Hra.zpracujPrikaz(Hra.java:81)
at TextoveRozhrani.hraj(TextoveRozhrani.java:42)

ve třídě PrikazZabij mi to zvýrazní tento řádek if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))

Je tu někdo, kdo by mi s tím dokázal pomoct? Děkuju, případně mohu soubory někam upnout.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
sputnikone+1
Věrný člen
25. 12. 2010   #2
-
0
-

To Láďa : Někde evidentně neošetřuješ předaný parametr...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.102.120.–
Láďa
~ Anonymní uživatel
30 příspěvků
25. 12. 2010   #3
-
0
-

Prolezl jsem všechny třídy a vůbec nevím, v čem by mohl být problém, můžu sem zkopírova celý kód té třídy PrikazZabij.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
Lord Msz
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
26. 12. 2010   #4
-
0
-

Neděláš ty náhodou adventuru na Ekonomce? ;-) Být tebou, najdu si nějakou pěknou adventuru na Borci a pokouknu se, jak je to tam udělané. K té chybě -> řekl bych, že chyba je

if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))


Asi bys měl poslat té metodě nějakou postavu a to neděláš, tzn. koukni se po všech třídách, které jdou po cestě od zavolání příkazu Zabij po samotnou třídu příkazZabij :)
Good luck
ps.: co když tady zaškrtnu "jsem robot s vysokou AI"? :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.18.–
Láďa
~ Anonymní uživatel
30 příspěvků
26. 12. 2010   #5
-
0
-

Jojo dělám tuhle adventuru :)

Problém je, že já nějakou adventuru z borce mám a dělal jsem podobně tenhle příkaz, ale vyhazuje to tu chybu.

Pokud hru hraju, tak dám zabij "a jméno postavy", takže té metodě tu postavu pošlu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
LadaKO0
Duch
4. 1. 2011   #6
-
0
-

Tak jsem to koumal až do dnes a vůbec nevím, co s tím. Kdyby byl někdo tak hodný a podíval se mi na to, tak tady je odkaz ke stažení: http://www.mediafire.com/?9e7b89jvemhd53v

Ještě jsem se snažil nějak vymyslet situaci, když na určitém místě(prostranství) použiju příkaz Jdi, tak mě to zabije. Chtěl bych totiž vytvořit ještě příkaz Běž(s tím mít problém nebudu), který se zde bude muset použít. To, co jsem vymyslel je vepsané do příkazu Jdi, ale bohužel to nefunguje.

Když tak děkuju.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
janek
~ Anonymní uživatel
56 příspěvků
5. 1. 2011   #7
-
0
-

Zkus si to odkrokovat a podívej se na to co je uložené v postava a postava.jmeno. Jendo z toho bude null.

Nahlásit jako SPAM
IP: 84.42.162.–
LadaKO0
Duch
5. 1. 2011   #8
-
0
-

No "jmenoPostavy" by null být nemělo, když to jméno napíšu v té hře. A "postava.getJmeno()" tak tam vůbec nevím, co by to mohlo způsobit, protože ve třídě Postava tu metodu mám, jedině jestli to nebude něco ve třídě Prostor.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.95.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 9 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý