[SDL?]Kopcovitý terén a pohyb po něm. – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

[SDL?]Kopcovitý terén a pohyb po něm. – C / C++ – Fórum – Programujte.com[SDL?]Kopcovitý terén a pohyb po něm. – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
PieMakerDvd0
Newbie
23. 2. 2011   #1
-
0
-

Zdravím,

nějakou chvíli se zajímám o programování her a zajímalo by mě jak se dělá (obecný princip) pohyb po kopcovitém terénu.
Přidávám obrázek toho co myslím:



a ještě video: http://www.youtube.com/watch?v=yvAoOeBGZIY (jde mi jen o pohyb po kopcích, ne o fyziku těch skoků)

Tohle je screen ze hry Tiny wings pro iphone. Chtěl bych vedět princip toho, jak uchovávat strukturu tohoto terénu a jak počítat pohyb po něm. Chápu, že pokud by šlo o stejné kopce, lze použít funkci sinus a hodnotu souřadnic počítat z ní, ale jak se to dělá při takovémto terénu, když je každý kopec jiný netuším. Nevím ani jak se ptát googlu, tak bych uvítal jakoukoli radu, keyword nebo zdroj.

Díky za odpovědi.

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.246.111.–
Reklama
Reklama
Tom
~ Anonymní uživatel
419 příspěvků
23. 2. 2011   #2
-
0
-

Jen strelim od boku....co si ten teren ohranicit nejakou linkou konkretni barvy a kontrolovat/pocitat kolizi s tou barvou? Pripadne pak "pixel perfect colision" (googlovatelne), ale to bude asi dost neefektivni...

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.4.138.–
yaqwsx+9
Posthunter
23. 2. 2011   #3
-
0
-

Ve svém původním SDL projektu, který byl v podstatě hrou, jsem si v editoru na sprite naklikal "kolizní úsečky" - má to několik výhod;výpočetně jednoduché, snadno implementovatelné a snadno se dá měnit poměr přesnost kolize/rychlost.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.70.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 140 hostů

Podobná vlákna

SDL - šikmý pohyb? — založil vollf82

LPC BYTE a něco něm — založil Alberto Mugabe

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý