Všechny Vás zdravím.
Rozhodl jsem se vytvořit si vlastní 2D Game Engine pro hru jako je Mario a chtěl bych poradit, zda na to jdu správně. Mám toho zatím málo, ale hlavně proto chci poradit, zda je to správně (hlavně com.Obj), abych nepracoval nazmar.
Soubor Main: http://www.sdilejkod.cz/kod/k1962qhwgq
Soubor com.Player: http://www.sdilejkod.cz/kod/k1963qh3uw
Soubor com.Obj: http://www.sdilejkod.cz/kod/k1964yzrc5
Soubor Head.Initialize: http://www.sdilejkod.cz/kod/k1965yzrpp
Vím, že v názvech balíků a názvech jednotlivých tříd porušuji konvenci, to ale teď nechci řešit. Nemusíte mi dělat nějákou velikou analýzu, stačí říct, zda to dělám správně. Na internetu jsem hledal podobnou hru v Javě, ale nenašel jsem.
Kdo bude tak hodný a poradí? :smile1:
Fórum › Java
Tvořím 2D Game Engine, poraďte jestli na to jdu správně
Ja ti teda poradím... Keď niečo programuješ, je dobre mať predstavu ako na to. Pri niektorých zložitejších projektoch sa používajú tzv. vývojové grafy, ale pri menej zložitých stačí mať predstavu v hlave. A tu nastáva problém. My do tvojej hlavy nevidíme, tiež si neposkytol žiadny opis toho ako chceš postupovať. Preto nemáme potuchy, ako chceš dosiahnuť to čo sa snažíš dosiahnuť (v tomto prípade naprogramovať Mária). Keď sa táto naša nevedomosť spojí s faktom, že existuje nekonečne veľa spôsobov ako naprogramovať Mária, tak je pre nás nemožné povedať, či postupuješ správne alebo nie. Preto ti teda radím, programuj ďalej a keď narazíš na nejaký naozajstný problém, tak sa pýtaj na jeho riešenie.
OK, děkuju za radu. :smile1:
Tak já tedy doufám, že jde postupovat tak, jako postupuji já (tedy zakázat stisknutí tlačítka v určitých podmínkách použitím cyklů, které kontrolují např. že x <= Player.positionX atp.).
No, podľa toho čo som pozeral tie tvoje zdrojové kódy tak by to mohlo fungovať. Ale v com.obj máš strašný chaos a povedal by som že to čo tam máš je v podstate nepotrebné :/. Na tvojom mieste by som si najprv urobil základ enginu ako vytváranie herných objektov (áno, toto ti uľahčí život pri programovaní hier), práca s nimi a ich vykresľovanie. Až potom by som začal robiť veci ako výber nepriateľa a kontrola hráčových súradníc.
RionSK: Tak dobře. Zkusím si ještě založit další projekt a tam vyzkouším zase tvoje rady. Pokud jsem to pochopil, tak bych si nejdřív měl udělat vykreslování mapy a potom až technickou stránku?
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
3D game engine — založil Jarda
Python game engine — založil stanke
HGE Game Engine — založil Hanzis
Tvorba hry a game engine — založil dickNixon
Techgame 2D Game Engine-blog o tvorbě mého 2D herního enginu — založil SpotRudloff
Moderátoři diskuze