Znakové entity – HTML / XHTML – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Znakové entity – HTML / XHTML – Fórum – Programujte.comZnakové entity – HTML / XHTML – Fórum – Programujte.com

 

Jeyekomon0
Stálý člen
7. 4. 2011   #1
-
0
-

Zdravím
Nedávno jsem se jako HTML začátečník setkal s pojmem znakové entity. Přečetl jsem si článek na JakPsatWeb: http://www.jakpsatweb.cz/html/entity.html a spolu s přiloženou tabulkou nejčastějších zkratkou http://www.jakpsatweb.cz/html/entity-vsechny.html nebo číselným kódem http://www.jakpsatweb.cz/html/entity-ciselne-vypis.html zapsaných entit jsem z článku pochopil, že jsou užitečné například pro znaky, které jsou běžně brány jako součásti zdrojového kódu, nedělitelné mezery apod. a tedy je jinak nelze zobrazit.

Problém mám ale spíše v tom, proč například používat místo znaku pro Copyright jeho zkratku copy a mnohé jiné znaky, které už nestojí na problému shodnosti se zdrojovým kódem apod., ale pouze na různém kódování stránky.
A právě pochopení znakových entit ve vztahu ke kódování stránky je to, čemu moc nerozumím.

Je ještě v současné době aktuální problém odlišného kódování stránky? A lze určit, které je nejvhodnější? Je situace i v dnešní době ještě taková, že pokud použiju některý "nestandardní" znak přímo v textu (např. zmiňovaný copyright nebo jiné, které se z tohoto důvodu často používají), tak je možné, že se některým (nezastaralým) uživatelům nezobrazí??
Já používám UTF-8, protože jej někdo, kdo mi radil s tím, jak začít dělat webové stránky, nazval "Budoucím standardem na internetu". Ale nevím, jak je tomu doopravdy.

Dále, například ohledně českých znaků ve zmiňovaném článku píšou:
Nahrazování českých znaků entitami je nepraktické a působí chyby. České znaky je mnohem lepší normálně vpisovat do HTML kódu.
Což, pokud je pravda, by mě velmi potěšilo, protože předělávat všechny své texty na validní přepisováním všech českých znaků za jejich entity by se mi vážně nechtělo..