Pacman v pascalu – Pascal – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Pacman v pascalu – Pascal – Fórum – Programujte.comPacman v pascalu – Pascal – Fórum – Programujte.com

 

Luke
~ Anonymní uživatel
33 příspěvků
29. 5. 2011   #1
-
0
-

Ahoj lidi, potřeboval bych prosím poradit...

Dělám v pascalu pacmana a chtěl jsem se zeptat, jak lze zajistit, aby dvě procedury či dva cykly běžely současně... Mám na mysli toto: mám proceduru ovládání pacmana a potřebuju nějak rozpohybovat potvory, co mě honí... A to se mi ani trochu nedaří...

Za jakoukoli radu moc moc děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.228.16.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
29. 5. 2011   #2
-
0
-

To Luke : zalezi jakej pascal... free pascal urcite umi i vlakna...
a dosovskej pascal budes muset zvladat vse naraz... (proste vsechno na neblokujici rezimy a mezi tim treba sleep)
tj. jeden cyklus, kterej kterej zjisti, jestli byla stisknuta klavesa a pokud ano tak zpracovat...
a pak prekresleni pokud se neco pohnulo,
a tak dale a tak dale

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.142.234.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
Luke
~ Anonymní uživatel
33 příspěvků
29. 5. 2011   #3
-
0
-

Myslím windowsovský (delphi v7). Ten cyklus, o kterém mluvíš, mám, ale to je právě pohyb toho pacmana. Ty potvory se musí hýbat sami bez toho aniž bych stiskl klávesu. A já potřebuju, aby se zároveň pohybovali potvory i abych mohl ovládat pacmana (tyto dva algoritmy mám ve dvou procedurách).

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.228.16.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
29. 5. 2011   #4
-
0
-

no nesmis cekat na stisk klavesy tak, ze si zablokujes vse okolo

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.142.234.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
JoDiK
~ Anonymní uživatel
987 příspěvků
29. 5. 2011   #5
-
0
-

To Luke :
Zřejmě na to jdeš špatně...
Jsou asi dvě možnosti - buď budeš dělat aplikaci jakoby ve výhradním režimu (klasický dosovský způsob). Hlavní cyklus volá ve smyčce postupně všechny potvory i pacmana aby se pohli, pak určitou dobu čeká. Nejlépe i během čekací smyčky testuje, jestli byla stisknuta klávesa. Pokud ne, běží bez změny znovu, tzn pohne všema a zas čeká. Byla-li stisknuta klávesa, tak ji vyhodnotí, pošle pacmanovi změnu směru a zas běží dál hlavní smyčka.
Druhá varianta je program řízený událostmi (windows). Pohyby potvor i pacmana se řídí časovačem (timer). Ošetření události stisku klávesy jen vyhodnotí a pošle pacmanovi případnou změnu směru a končí. Vlastní pohyb zase bude proveden až pri další události vyvolané časovačem. Ovšem časovače pod windows jsou hodně nespolehlivé, hlavně pro větší rychlosti.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.103.233.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 4 hosté

Podobná vlákna

PacMan — založil Alrick

Pacman - unit collision problem — založil Haunebu

Os v Pascalu — založil Honza

Z C do Pascalu — založil Momok

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý