TImage - transformace bitmapy – Delphi – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

TImage - transformace bitmapy – Delphi – Fórum – Programujte.comTImage - transformace bitmapy – Delphi – Fórum – Programujte.com

 

pan Hole
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
24. 6. 2011   #1
-
0
-


Dobrý den,

rád bych pomocí komponenty TImage provedl transformaci obrázku. Odvodil jsem tranformační rovnice, které původním souřadnicím x, y přiřadí nové souřadnice x', y'. Problém je v tom, že to nejde dělat po pixelech, ale bude potřeba ten obrázek rozdělit na čtverce, které se ale nebudou transformovat na čtverce, ale na lichoběžníky...

Díval jsem se třeba na [url=http://www.java2s.com/Tutorial/VB/0300__2D-Graphics/Skewimage.htm]tohle[/url], ale tam je jen skew a jede to po čtvercích...

Kdyby mě někdo navedl, byl bych velmi vděčný. Případně sem mohu postnout ty transformační rovnice.

Děkuji za případné rady...

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.113.118.–
nervak0
Věrný člen
24. 6. 2011   #2
-
0
-

Proč to nejde dělat po pixelech?

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
pan Hole
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
25. 6. 2011   #3
-
0
-

Zde obrázek:



Opravdu jediné řešení, které mě napadá, je rozdělit obrázek na čtverce a transformovat každý zvlášť...

Nahlásit jako SPAM
IP: 84.16.103.–
nervak0
Věrný člen
26. 6. 2011   #4
-
0
-

Z černého obrázku nepoznám, čeho chceš dosáhnout. Podle mě je pixel čtverec a nevidím problém.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
pan Hole
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
26. 6. 2011   #5
-
0
-

Tak jinak :)

Snažím se udělat takovýhle obrázek:



Tj. obrázek, který se zobrazí správně ve válcovém zrcadle. A tou transformací se obrázek rozplizne, takže pixel se nezobrazí jako pixel, ale jako lichoběžník (v ideálním případě kruhová úseč, ale když se udělajkí dostatečně malé lichoběžníky, tak se to ztratí...).

Díky za trpělivost...

Nahlásit jako SPAM
IP: 84.16.103.–
nervak0
Věrný člen
27. 6. 2011   #6
-
0
-

No, vždyť jo. Pro každý zdrojový pixel spočítáš ty čtyři body cílového lichoběžníku a vybarvíš ho barvou toho pixelu. Případně tedy vybarvíš tu výseč, nebo pixel/lichobežník rozdělíš na menší části.

Nebo jen ten zdrojový obrázek prostě nejdřív zvětši tak, aby těch pixelů bylo dost na pokrytí celého rozsahu výsledku.

Anebo tu transformační rovnici otoč a pro každý pixel výsledku zjišťuj zdrojový pixel.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 23 hostů

Podobná vlákna

OpenGL - transformace — založil Liliputan

Transformace a animace — založil suxman

Laplace transformace — založil Fero

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý