Dobrý den, učím se XNA a chtěl bych si v něm udělat menu. Líbí se mi toto řešení http://create.msdn.com/en-US/education/catalog/sample/game_state_management , ale nechápu jak tam funguje ta třída ScreenManager a k čemu slouží třída DrawableGameComponent od níž je tato třída zděděna. Mohl by mi to prosím někdo vysvětlit?
Fórum › .NET
XNA Menu
ScreenManager slouží k tomu, aby jsi mohl v programu jednoduše oddělit a spravovat jednotlivé části hry. Například právě menu a přímo samotné hraní. DrawableGameComponent je třída přímo v XNA frameworku a slouží k tomu aby jsi ji mohl podědit a díky ní pak naimplementovat vlastní metody Update a Draw, kde budeš provádět něco ve spojení s tou třídou. Příklad je třeba nějaký herní objekt, řekněme postavička. Založíš si třídu Postavicka a jako rodiče jí dáš DrawableGameComponent, pak jen overrideneš metody Update a Draw ve kterých budeš postavičku (její texturu) třeba nějak natáčet nebo s ní pohybovat a vykreslovat. Navíc pak objekty této třídy, díky tomu, že podědila DrawableGameComponent, můžeš přidat v třídě Game(1) do kolekce Components (nebo tak něco) a automaticky se bude volat právě její Update a Draw při volání těchto metodě ve třídě Game(1).
Snad jsem to vysvětlil nějak pochopitelně.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Menu - Název vlevo / Menu vpravo — založil Miner123
SharpDevelop a XNA — založil davidus
Moderátoři diskuze