Programování her – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Programování her – C / C++ – Fórum – Programujte.comProgramování her – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Michal0
Návštěvník
23. 11. 2006   #1
-
0
-

Kde bych našel nějaký tutoriál na tvorbu her v C#;C++,C ?
U computerpress existuje knížka, máte s ní někdo zkušenost ?

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Michalek http://dragon.profitux.cz/images/smajlici/ilovewindows.gif
Reklama
Reklama
survik1
~ Moderátor
0
Posthunter
23. 11. 2006   #2
-
0
-

Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Život je jen hra, která se nedá vyhrát.
Honza0
Stálý člen
23. 11. 2006   #3
-
0
-

Michalek píše:#
# Kde bych na?el n?jak? tutorial internetov? na tvorbu her v C#;C++,C ?#
#U computerpress existuje kn??ka,m?te s n? n?kdo zku?enost ?#
#


Jestli mysl?? knihu "Nau?te se programovat hry za 24h", tak tu bych ti rozhodn? nedoporu?oval, jednou jsem v n? listoval a p?i?lo mi, ?e se ti sna?? ??ct spoustu v?c? najednou, ale hrozn? chaoticky a nic nevyslv?tl? po??dn?. Mysl?m t?m, ?e pokud by ?lov?k cht?l napsat vlastn? hru (ne step-by-step podle knihy) s vyu?it?m poznatk? z knihy, tak to te se mu rozhodn? nepoda??. Mj. n?kde na f?ru tu byl thread s n?zorem na tuhle knihu, tak se tam mrkni ;-)

K technologi?m. Ur?it? se nejd??v nau? c++, to se ti bude hodit nejen na hry. Nemus?? se u?it Win32API, jak psal survik, pro vytvo?en? okna m??e? vz?t knihovny SDL nebo glut, jsou mnohem jednodu?? a jsou p?enositeln? na jin? syst?m. Pro render pak pou?ije? OpenGL. Ale je to na tob?, pokud bys r?d s?hnul po DirectX a winapi, pros?m

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
-- ian
Jarda0
Stálý člen
23. 11. 2006   #4
-
0
-

Stáhni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakýkoliv 2D a jednodušší 3D hry

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Hehe :D
Honza0
Stálý člen
23. 11. 2006   #5
-
0
-

Jarda píše:#
# St?hni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakékoliv 2D a jednodušší 3D hry


V C++ se nepiplá, ale programuje!

Sice obdivuju toho člověka, kterej GameMaker udělal, je to slušnej obecnej engine se výborném gui, ale hry se v něm dělat nedaj

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
-- ian
Jarda0
Stálý člen
23. 11. 2006   #6
-
0
-

ian píše:#
#

Jarda píše:#
# Stáhni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakoukoliv 2D a jednodušší 3D hry

#
#V C++ se nepiplá, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho člověka, kterej GameMaker udělal, je to slušnej obecnej engine se výborném gui, ale hry se v něm dělat nedaj


Právě že se s nim daj dělat hry a dost rychle narozdíl od opravdovýho "piplání se" v C++

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Hehe :D
eMan0
Stálý člen
23. 11. 2006   #7
-
0
-

vz?t knihovny SDL nebo glut, jsou mnohem jednodu?? a jsou p?enositeln? na jin? syst?m. Pro render pak pou?ije? OpenGL. Ale je to na tob?, pokud bys r?d s?hnul po DirectX a winapi, pros?m#
##
#



Glut bych urcite nedoporucoval, kdyz uz tak SDL.
Ale jak uz ti rekli ostatni nauc se nejdriv C++ to je zaklad, potom se rozhodni pro openGL nebo DirectX(no flame pls).

ian píše:#
#

Jarda píše:#
# St?hni GameMaker, je to pohodln?j?? ne? se piplat v C++ a m??e? ud?lat jak?koliv 2D a jednodu??? 3D hry

#
#V C++ se nepipl?, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho ?lov?ka, kterej GameMaker ud?lal, je to slu?nej obecnej engine se v?born?m gui, ale hry se v n?m d?lat nadaj



Taky bych ti doporucoval GM, hry se v nem delat daji, je to dobrej program, ale resit tady GM by bylo na dalsi tema(mo flame pls :D).

btw: pro DirectX existuje knizka na ceskem trhu + tutorialy z ChipCD/DVD, pro openGL je cesky taky hodne tutorialu. Ale to res az budes umet hodne dobre C++.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zdeněk Večeřa
~ Korektor
0
Grafoman
24. 11. 2006   #8
-
0
-

Jarda píše:#
#

ian píše:#
#

Jarda píše:#
# St?hni GameMaker, je to pohodln?j?? ne? se piplat v C++ a m??e? ud?lat jak?koliv 2D a jednodu??? 3D hry

#
#V C++ se nepipl?, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho ?lov?ka, kterej GameMaker ud?lal, je to slu?nej obecnej engine se v?born?m gui, ale hry se v n?m d?lat nadaj

#
#Pr?v? ?e se snim daj d?lat hry a dost rychle narozd?l od opravdov?ho "pipl?n? se" v C++



A co z toho, ?e ?lov?k ud?l? hru v GM? To je jako, kdy? to trochu p?e?enu, dohr?t n?jakou hru podle n?vodu... to taky nepova?uji za opravdov? hran?.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
www.devtea.cz | zdenekvecera.cz | @ZdenekVecera
Redaktor Programujte.com a Živě.cz
zacatecnik0
Super člen
24. 11. 2006   #9
-
0
-

survik1 píše:#
# Tak zůstaneme u C++ (jelikož C# nepovažuju za jazyk pro hry a C je trochu starž), ovládáš ho? Umíš knihovnu Win32API? Ovládáš knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popořadě nauč a pak se ptej, jelikož knížka tam je, ovšem už něco musíš umět, jinak se v tom ztratíš!



knihovnu api ? ...spis bych rekl ze je aplikacne programove rozhrani, soucast OS takze zadna knihovna :ms_0027:

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Můj blog http://www.zacatecnik.wu.cz[br]Překládám anglickou knihu o wxWidgets http://wxwidgets.hustej.net
Miroslav Kajan0
Věrný člen
24. 11. 2006   #10
-
0
-

To Zdeny: Někdo je ale rád, že vůbec vytvořil nějakou hru, je mu jedno v čem... Stejně bude za chvíli všechno tak jednoduché, že i GameMaker bude složitý :)

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zápisky z dění na FB (momentálně ve vývoji): http://fbpd.ic.cz/
Jarda0
Stálý člen
24. 11. 2006   #11
-
0
-

Stejně má GM svůj jazyk GML a všechno může udělat přes něj a když si nevíš rady tak to prostě naikonkuješ...

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Hehe :D
Honza0
Stálý člen
24. 11. 2006   #12
-
0
-

Jarda píše:#
#

ian píše:#
#

Jarda píše:#
# Stáhni GameMaker, je to pohodlnější než se piplat v C++ a můžeš udělat jakoukoliv 2D a jednodušší 3D hry

#
#V C++ se nepiplá, ale programuje! #
##
#Sice obdivuju toho člověka, kterej GameMaker udělal, je to slušnej obecnej engine se výbornym gui, ale hry se v něm dělat nedaj

#
#Právě že se snim daj dělat hry a dost rychle narozdíl od opravdového "piplání se" v C++


Tak ono je dělat hry a dělat hry. Teď vytváříme jednu 2d logickou hru, která je sice graficky snadná, ale je tam docela složitý herní mechanismus, takže si vůbec nedokážu představit, jak bych jí dělal v GM. Jen chci říct, že pohyb spritů není všechno.

to eMan:
1) Co máš proti glut? Používám ji docela bez problémů, ty jsem měl spíš s SDL.
2) taky tu nechi žádný flame, ale diskuse je důležitá :-)

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
-- ian
Adam Streck0
Stálý člen
24. 11. 2006   #13
-
0
-

Tak a do tohodle se p?id?m. S?m jsem chvilku s GM pracoval, a zn?m produkty komunity v?voj??? kolem GM. V?t?ina b??n?ch script?r? v GM vytvo?? za 1 - 2 m?s?ce n?jakou zklonovanou rychlokva?ku a c?t? se jako mist?i sv?ta, n?sledn? si na tom zvedaj? sebev?dnom? a pak se hrozn? vztekaj?, kdy? jim n?kdo ?ekne, jak? jsou to LAMY, vi? speedre?
GM je natolik zjednodu?enej skript, ?e:
1.mo?nost n?jak? optimalizace a performance je nulov?, i 2D hru o nemnoho spritech za chv?li prost? pod n?jak?m norm?ln?m po??ta?em nerozeb?hnete. O 3D nemluv?, v GM se m??ete rozlou?it dokonce i s cullingem a clippingem. (alespo? v 6.0, d?l nev?m, ale nep?edpokl?d?m zm?nu)
)2. nen? mo?no vytvo?it slo?it?j?? algorit

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
DeaLer+2
Hero
24. 11. 2006   #14
-
0
-

survik1 píše:#
# Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!


Z jak?ho d?vodu C# nepova?uje? za jazyk pro hry?

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Dušan Janošík | web: djanosik.cz, @djanosik
eMan0
Stálý člen
24. 11. 2006   #15
-
0
-

jo presne tuto diskuzi sem enchtel :D flame of GM

Asan píše:#
# Tak a do tohodle se p?id?m. S?m jsem chvilku s GM pracoval, a zn?m produkty komunity v?voj??? kolem GM. V?t?ina b??n?ch script?r? v GM vytvo?? za 1 - 2 m?s?ce n?jakou zklonovanou rychlokva?ku a c?t? se jako mist?i sv?ta, n?sledn? si na tom zvedaj? sebev?dnom? a pak se hrozn? vztekaj?, kdy? jim n?kdo ?ekne, jak? jsou to LAMY, vi? speedre?#
#GM je natolik zjednodu?enej skript, ?e:#
#1.mo?nost n?jak? optimalizace a performance je nulov?, i 2D hru o nemnoho spritech za chv?li prost? pod n?jak?m norm?ln?m po??ta?em nerozeb?hnete. O 3D nemluv?, v GM se m??ete rozlou?it dokonce i s cullingem a clippingem. (alespo? v 6.0, d?l nev?m, ale nep?edpokl?d?m zm?nu)#
#)2. nen? mo?no vytvo?it slo?it?j?? algorit



Jo souhlas?m, speeder a jemu podobn? d?cka tu komunitu jenom kaz? kdy? kop?? tutorialy a vyd?vaj? je za sv?, to ale nen? chyba GM ale komunity. Proste pro Michalka bych doporucil GM pokud se nechce venovat tvorbe her profesialne nekdy v budoucnosti...

ian píše:#
# pr?v? ?e se snim daj d?lat hry a dost rychle narozd?l od opravdov?ho "pipl?n? se" v C++

#
#Tak ono je d?lat hry a d?lat hry. Te? vytv???me jednu 2d logickou hru, kter? je sice graficky snadn?, ale je tam docela slo?it? hern? mechanismus, tak?e si vůbec nedok??u p?edstavit, jak bych j? d?lal v GM. Jen chci ??ct, ?e pohyb sprit? nen? v?echno.#
##
#to eMan: #
#1) Co m?? proti glut? Pou??v?m ji docela bez probl?m?, ty jsem m?l sp?? s SDL.#
#2) taky tu nechi ??dn? flame, ale diskuse je d?le?it? :-)



1. Glut je knihovna ktera je uz zastarala a dal se na n? nepracuje. Muze se hodit maximalne pro uplne jednoduche hry a priklady, kdyz v tom delas vetsi projekt zjistit se to ma spoustu nedostatku. SDL pouziva 10ky tis?c lid? celkem bezprobl?mov? :)...co jsi m?l za probl?my??

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Honza0
Stálý člen
24. 11. 2006   #16
-
0
-

To eMan:máš tam chybu v citaci, "právě že se snim daj dělat hry a dost rychle narozdíl od opravdového "piplání se" v C++" jsem nanapsal já!

Při změně rozlišení mi SDL nastavovalo obnovovaci frekvenci monitoru na 60Hz a nešlo to změnit. Teda šlo, ale jen přes WinAPI fce, a já to chtěl i pod linuxem.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
-- ian
survik1
~ Moderátor
0
Posthunter
24. 11. 2006   #17
-
0
-

zacatecnik píše:#
#

survik1 píše:#
# Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!

#
##
#knihovnu api ? ...spis bych rekl ze je aplikacne programove rozhrani, soucast OS takze zadna knihovna :ms_0027:

Tak podle m? je to zase roz?i?ovac? knihovna pro c++ . A sou??st OS m??eou b?t i knihovny, bo ne? ;)

DeaLer píše:#
#

survik1 píše:#
# Tak z?staneme u C++ (jeliko? C# nepova?uju za jazyk pro hry a C je trochu star?), ovl?d?? ho? Um?? knihovnu Win32API? Ovl?d?? knihovny DirectX nebo OpenGL? Ne? Tak se to hezky popo?ad? nau? a pak se ptej, jeliko? kn??ka tam je, ovšem u? n?co mus?? um?t, jinak se v tom ztrat??!

#
#Z jak?ho d?vodu C# nepova?uje? za jazyk pro hry?


No, nevím to jist?, ale nen? C# .net?

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Život je jen hra, která se nedá vyhrát.
DeaLer+2
Hero
24. 11. 2006   #18
-
0
-

To survik1: Ne C# není .NET, ale je jeden z jazyků pro .NET

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Dušan Janošík | web: djanosik.cz, @djanosik
eMan0
Stálý člen
24. 11. 2006   #19
-
0
-

ian píše:#
# To eMan:m?? tam chybu v citaci, "pr?v? ?e se snim daj d?lat hry a dost rychle narozd?l od opravdov?ho "pipl?n? se" v C++" jsem nanapsal j?!#
##
#P?i zm?n? rozli?en? mi SDL nastavovalo obnovovaci frekvenci monitoru na 60Hz a ne?lo to zm?nit. Teda ?lo, ale jen p?es WinAPI fce, a j? to cht?l i pod linuxem.



1. jj chyba v citaci tam je ale kazdej to nejspis pochopil...

2. jj to delalo, ale pokud vim tak jenom pod XP takze zadny problem, reseni je zde http://www.ceskehry.cz/magazin/view.php?cisloclanku=2005091701.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
zacatecnik0
Super člen
24. 11. 2006   #20
-
0
-

API != knihovna
a basta

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Můj blog http://www.zacatecnik.wu.cz[br]Překládám anglickou knihu o wxWidgets http://wxwidgets.hustej.net
Adam Streck0
Stálý člen
24. 11. 2006   #21
-
0
-

API = application interface. It isn't so hard to understand, is it? ;)
Jinak, nebudu to editovat, ale ten příspěvek, co jsem psal pak obsahoval ještě dvě věty -
Většina free programátorů programuje pro vlastní skill a do portfoliav a proto je pak ten výsledek někde jinde.
druhá věta -
Let the flame begin.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
survik1
~ Moderátor
0
Posthunter
25. 11. 2006   #22
-
0
-

Ok, omlouvám se.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Život je jen hra, která se nedá vyhrát.
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 109 hostů

Podobná vlákna

Programování 2D her — založil Lorin

Programování her — založil Gh0st

C# - programovani — založil Siembra

Programování her v C++ — založil Hornster

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý