HRA S ODRÁŽENÍM MÍČKU – Pascal – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

HRA S ODRÁŽENÍM MÍČKU – Pascal – Fórum – Programujte.comHRA S ODRÁŽENÍM MÍČKU – Pascal – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Amos0
Newbie
17. 7. 2011   #1
-
0
-

Potřeboval bych poradit. Chtěl bych udělat jednoduchou hru, ve které by byl vykreslený pomocí circle kruh, odrážející se o stěny obrazovky a dole posuvná pálka, kterou by se míček odrážel. Nemáte prosím někdo nějaké nápady? Vůbec nevím jak začít. Nebo kdybyste měli podobnou hru se zdrojákem. Děkuji moc 

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.180.138.–
Amos
Reklama
Reklama
nervak0
Věrný člen
17. 7. 2011   #2
-
0
-

   

repeat
  if keypressed then
    klavesa := readkey;
  posunmic;
  posunpalku;
  if srazka then
    neco;
until klavesa = #27; {Esc}
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
Mircosoft+1
Věrný člen
18. 7. 2011   #3
-
0
-

No, asi takhle. Potřebuješ cyklus, který poběží pořád dokola v plus mínus konstantním časovém intervalu. V každém průchodu cyklem míček smažeš, vypočítáš nové souřadnice a zase ho vykreslíš a nakonec chvilku počkáš, aby nelítal moc rychle (pro začátek postačí Delay). Od míčku máš souřadnice, rychlost a poloměr. Nové souřadnice spočítáš tak, že k nim přičteš rychlost míčku (tu máš uloženou zvlášť pro směr x a y). Odrážení se udělá tak, že když je od některého kraje obrazovky ve vodorovném nebo svislém směru blíž než je poloměr míčku, tak otočíš znaménko u rychlosti v tomhle směru.

Na posouvání pálky se Keypressed a Readkey nehodí, protože potřebuješ plynule reagovat na dlouho stisknutou klávesu. Jestli nechceš nic moc složitého, tak pálku ovládej třeba Shifty (levý doleva, pravý doprava apod.), jejich aktuální stav najdeš v určitých bitech stavového wordu klávesnice na adrese 0:$0417 (doufám, že si tu adresu pamatuju správně). Nebo si předefinuj obsluhu klávesnice - to umí např. tahle jednotka: http://mircosoft.mzf.cz/…klavesy2.zip . Pro začátek bych doporučoval vykašlat se na pálku a vyřešit nejdřív pohyb a odrážení míčku; pálka jde přidat později.

Nahlásit jako SPAM
IP: 130.119.248.–
Chceš-li lepší odpověď, polož lepší otázku.
Moje stránka.
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 18 hostů

Podobná vlákna

Arkanoid pohyb míčku — založil Figa

Hra 2 — založil Zelenáč

2d hra — založil BuchtaP

Hra — založil to_jsem_ja

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý