Kolízia (XNA) – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Kolízia (XNA) – .NET – Fórum – Programujte.comKolízia (XNA) – .NET – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Andrej
~ Anonymní uživatel
32 příspěvků
18. 8. 2011   #1
-
0
-

Dobrý deň . Mám jeden problém . Chcem, aby pri kolízii lopta-tehla sa tehla vymazala . Ale nefunguje to :-( A neviem prečo . Myslím si, že je to správne naprogramované . Bohužial tak nie je . Prosím poradte .

int[] pole = new int[] { 0, 10, 50, 20, 100, 30, 150, 40, 200, 50, 250, 60, 300, 70, 350, 70, 400, 60, 450, 50, 500, 40, 550, 30, 600, 20, 650, 10 };       


 List<GameObject> tehly = new List<GameObject>();


                for (int c = 0; c < tehly.Count; c++)
                {
                    if (new Rectangle(ballMovie.posX, ballMovie.posY, 10, 10).Intersects(new Rectangle(tehly[c].posX, tehly[c].posY, 50, 20)))
                        tehly.Remove(tehly[c]);
                }


            // Vykreslovanie tehiel
            for (i = 0; i < pole.Length; )
            {
                brickX = pole[i];
                i++;
                brickY = pole[i];
                tehly.Add(new GameObject(brickX, brickY));
                spriteBatch.Draw(brick, new Vector2(brickX, brickY), Color.White);
            i++;
            }

Mal by to byť všetko potrebný kód . Ešte len pre info : GameObject je trieda, ktorá zisťuje polohu v osách X a Y .

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.197.139.–
Reklama
Reklama
Kyry+2
Newbie
18. 8. 2011   #2
-
0
-

   

Zkoušel jsi si dávat breakpoint na "tehly.Remove" ? dostane se to tam ? Třeba je jen problém, že se oblast se smazanou "tehlou" nerefreshuje... Ten kód se mi zdá lehce podivný.. Máš pole souřadnic, kam se mají vykreslovat "tehly", nehleďe na to, že se můžou vykreslit jen na úhlopřičku (x = y), nejspíš při každém refreshi přidáš do pole "tehel" novou, to znamená, že když dojde hra k druhému snímku a i když kulička "rozbije tehlu", tak na tom místě může být už další.. odebereš ji po srážce z listu, ale následně se znova přidá z toho pole...    Zkus nám toho poslat víc, možná na to tady někdo přijde, ale já z toho takto víc nezjistím. 

Nahlásit jako SPAM
IP: 92.62.224.–
Vsadil jsem se, že budu mít na fóru nejlepší reputaci, pokud jsem ti pomohl(opravdu),
klikni na bezvýznamné plusko :-)
[b]Whether you think you can, or can't you are right ![/b]
Andrej
~ Anonymní uživatel
32 příspěvků
18. 8. 2011   #3
-
0
-

Asi máš pravdu .Že to stále vykreslujem . Hehe, no to vykreslenie tehiel je vážne dosť divoké, ale neviem to inak vykresliť . Snažil som sa to spraviť nejak takto : napíšem do textového súboru napr. 20,50;20,100 a aby mi to čítalo ako maticu . Prvá by bola x súradnica a druhá y . Ale to som nevedel spraviť . Tak som to vyriešil nejak inak . Okay, idem poslať viac . Chvíľu to potrvá, vymažem s tade čo netreba . Aby toho nebolo zbytočne veľa .

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.197.139.–
Andrej
~ Anonymní uživatel
32 příspěvků
18. 8. 2011   #4
-
0
-

No dobre . Vymazal som nepotrebné veci, ako odchytávanie stlačenia klávesi a iné veci, čo nie sú potrebné . Upravený kód :

GraphicsDeviceManager graphics;
        SpriteBatch spriteBatch;

        Texture2D brick, ball;

        int[] pole = new int[] { 0, 10, 50, 20, 100, 30, 150, 40, 200, 50, 250, 60, 300, 70, 350, 70, 400, 60, 450, 50, 500, 40, 550, 30, 600, 20, 650, 10 };
        int brickX;
        int brickY;
        int i;
        int osaX = 700 / 2 - 40;
        int osaY = 500 - 20;
        bool shoot = false;
        int ballSpeedY = 3;
        int ballSpeedX = 1;
        GameObject ballMovie = new GameObject(0, 0);
        List<GameObject> tehly = new List<GameObject>();
        

        public Game1()
        {
            graphics = new GraphicsDeviceManager(this);
            Content.RootDirectory = "Content";
        }
        protected override void Initialize()
        {
            base.Initialize();
        }
        protected override void LoadContent()
        {
            brick = Content.Load<Texture2D>("brick");
            ball = Content.Load<Texture2D>("ball");

            spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);
        }
        protected override void UnloadContent()
        {

        }
        protected override void Update(GameTime gameTime)
        {         
                for (int c = 0; c < tehly.Count; c++)
                {
                    if (new Rectangle(ballMovie.posX, ballMovie.posY, 10, 10).Intersects(new Rectangle(tehly[c].posX, tehly[c].posY, 50, 20)))
                        tehly.Remove(tehly[c]);
                }

            if (GamePad.GetState(PlayerIndex.One).Buttons.Back == ButtonState.Pressed)
                this.Exit();
            base.Update(gameTime);
        }
        protected override void Draw(GameTime gameTime)
        {
            GraphicsDevice.Clear(Color.CornflowerBlue);
            spriteBatch.Begin();
            
            // Vykreslovanie tehiel
            for (i = 0; i < pole.Length; )
            {
                brickX = pole[i];
                i++;
                brickY = pole[i];
                tehly.Add(new GameObject(brickX, brickY));
                spriteBatch.Draw(brick, new Vector2(brickX, brickY), Color.White);
            i++;
            }

            i = i / 2;
           
            spriteBatch.Draw(ball, new Vector2(ballMovie.posX, ballMovie.posY - 10), Color.Orange);
            spriteBatch.End();
            base.Draw(gameTime);
        }
Nahlásit jako SPAM
IP: 87.197.139.–
Andrej
~ Anonymní uživatel
32 příspěvků
18. 8. 2011   #5
-
0
-

#2 Kyry

Mal si pravdu . Díky moc :-) Znovu sa to vykreslí, keď to zmažem . No, len ako vyriešiť, aby sa to znovu nevykreslovalo ? Aspoň budem mať hádanku na večere to zistiť :-) Ale samozrejme keby viež a pomôžeš, nenaštvem sa .

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.197.139.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 40 hostů

Podobná vlákna

Kolízia so stenou — založil Dead Boss

Kolizia kruhov — založil Grungy

XNA — založil Honza

XNA — založil petr143

Priesvitnost v XNA — založil Tomas

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý