Ako tak čítam tú dlhú poéziu vo vlákne "FI MUNI", tak sa mi zdá, že je tam rozobraná do najmenších detailov. To isté by som sa opýtal aj ja vás, čo si myslíte o FIT VÚT? Čo sa tam viac-menej učí? :) ... Som tretiak na gympli a tak snorím medzi školami v ČR.
Fórum › Vzdělání
FIT VÚT Brno
Jednoduše a zkráceně řečeno...
NO WAY!
Tuto školu jsem letos v červnu úspěšně zakončil inženýrským titulem a s klidem ti říkám, že bych na tu školu znovu nešel!
A důvody?
Když jsem na školu nastupoval, nebyla tak velká, nebyla dostavěná, učitelé se k nám chovali celkem mile. Dostavěli školu, nabírali více studentů, pro učitele jsme začali být postradatelní. Na škole se začal objevovat mor jménem elitismus, kdy určitá skupina "magorů" studentů si začala nárokovat pro jejich lepší prospěch přednostní registrace, možnost mít více zapsaných předmětů apod. Tento "styl" vedení školy ale odporuje základním principům a požadavkům ze strany státu, kdy státu nejde o pár takových to "magorů", ale o relativně kvalitně technicky vzdělané lidi, mezi které se s klidem zařadím i Já.
Největší negativum na tom všem je to, že škola začíná být až neúnosně obtížná v době, kdy se tituly dávají pomalu pro úsměv. na jedné straně je to dobře, že člověk dostane vzdělání na úrovni, na druhou stranu neumožňuje při škole rozumně pracovat (v prváku na magistru nebude čas ani omylem!), nutí studenty, kteří jen lehce uklouznou studovat o rok déle (a saje tak od státu za ně peníze) a prakticky je tak často odsuzuje na rok volna s jedním předmětem, nebo jen diplomkou/bakalářkou.
Dále...dříve se bakalářské státnice skládaly z obhajoby bakalářky a státní zkoušky ze 3 předmětů, na které se student v bakalářce zaměřoval nějakým projektem. Nyní dostane pevných 40 okruhů ze všech předmětů, takže např. grafik se musí učit databáze apod. Neříkám, že je to špatně, je třeba aby člověk měl určité základy...to ano, ale je to náročné a opět člověk nemá čas na to co ho v oboru baví.
Magistr je tak o 2 řády obtížnější než bakalář, první semestr si člověk se vší parádou vyžere Teoretickou Informatiku a Matematické struktury v informatice. O důležitosti těchto předmětů lze diskutovat. Na jednu stranu mi daly docela zajímavý přehled o tom, jak jsou formálně popsané např reálná čísla, vektory, proč některé věci nikdy nepůjdou naprogramovat/spočítat, jak lze zobecnit výpočetní mechanizmy na něco co tu existuje již 70 či více let, ale na druhou stranu jsou tyto předměty tak obtížné a tak hnidopišské, že ti můžu garantovat, že minimálně 30, spíš i véce % času na magistrovi strávíš těmito předměty (běžný standard je že se vyhodí cca 40-60% studentů na těchto předmětech)! A na nějaké zaměření nezbyde čas.
Tak to vidím já.
Možná by stálo za zvážení... bakalář na FITu a pak utéct třeba na podnikatelku, nebo na MUNI, protože tam se člověk prý opravdu zabývá tím co ho baví a neryje se tam tak do studentů.
Škola o sobě tvrdí jak je prestižní, ale jazyk si tam může člověk za studium zapsat minimálně (jednou na magistrovi a 1-2 na bakaláři), takže anglicky mě tam vůbec nenaučili. Je to takové, že se člověk stane odborníkem, ale když nechce škole věnovat téměř všechen svůj čas, do praxe se pak stejně bude muset dopilovat po svém.
Nejvíc co mě na té škole vadilo bylo mírně nepřátelské prostředí. Jako jeden z důkazů, že s tou školou není něco v pořádku je to, že letos škola poměrně dost ulehčila všem u ústního zkoušení na magisterských státnicích. Důvod je jednoduchý, škola z hrůzou zjistila, že se tam na další školní rok sice hlásí dost lidí, ale značná část z nich to brali jen jako, že je tam příjmou automaticky a raději si hledala jednodušší školu na dokončení Ing. titulu. Takže kdo ví, jestli vůbec zaplnili kapacitu. Nedivím se, cca 50% lidí co z tama znám, tak se tam nehlásili poprvé.
A na závěr této nudné splašky hanlivných řečí jedno malé porovnání proti Architektuře.
Na architektuře se o studenty zajímají, pečují o ně. Když přijdou do prvního ročníku, škola jim uspořádá párty a průvod po městě, studenti pořádají spoustu parties, znají se, o prázdninách jednou se školou poznávat krásy řecké architektury a tak vůbec. Prostě jsou to jak malé bonsaje, které každý den někdo zalévá, zastřihává a stará se o ně.
Studenti na FITu lze přirovnat k následujícímu. Z Číny dorazí do školy noname krabice plná no name semínek s názvem studenti, nějaká osoba ze školy krabici převezme, odjede do středu sahary a tam semena rozpráší a bez jedniného zájmu odjede zpět do školy. Pálí tam na ně slunce, ničí je sucho, nikdo se o ně nestará, nikoho nezajímají, občas musí snést písečnou bouři, a vodu vidí jen když dá vyšší síla a dotáhne nad saharu od moře mrak. Takový nikým nepostradatelný plevel...
Alespoň tak jsem to celkem cítil. Nejsem sice klasický informatik, ale to spousta lidí, tak ti to třeba pomůže v rozhodování. Jen si myslím, že na škole jsou daleko důležitější kontakty, známosti, určitá zdravá, dobře podaná dávka vzdělání a určitá pohoda.
Tak good luck při výběru ;-)
#2 raději beze jména
Ale tak jako samozřejmě jsem rád, že jsem ji dokončil. Když jsem tam nastupoval, bral jsem to jako příklad pokrokové technické školy ( hodnocení dle ETCS - univerzální do světa, jako jedna z prvních měla záznamy z přednášek, nepovinnou docházku na přednášky, nepovinné civčení atd.), to ovšem momentálně úspěšně dekonstruují.
#6 Peppy
Rozhodně bych nezahazoval VÚT kvůli názoru dvou lidí. (Tím nezpochybňuji jejich názory, hodnocení a kritiku školy.) Ověřil bych si to více globálně, do té školy se jel podívat, zkontroloval si statistiky úspěšnosti. Navíc odmítnout příležitost nebo školu z důvodu:
škola začíná být až neúnosně obtížná v době, kdy se tituly dávají pomalu pro úsměv
je naprostá blbost. Pokud se zeptáš na negativy školy, vždy je zaručeně dostaneš. Když se zeptáš na klady, zaručeně je dostaneš.
Nechápu souvislost s posledním příspěvkem, ale budiž.
Já se přeci vůbec nehádám, jen ti sděluji, že vyškrtnout takovouto školu kvůli názoru dvou lidí je předčasné. Očividně o ní nic nevíš a chodí tam stovky studentů, chodili tisíce. Je mi naprosto jedno kam půjdeš přeci. Btw. já studuji Informatiku v Ekonomice na VDA,
Tak napíšem čosi aj ja. Keď som nastupoval na školu tak mi to prišlo všetko super - záznamy z prednášok, nepovinné chodenie na prednášky a cviká, samé praktické veci. No, momentálne to vidím inak. Školu kazia práve ľudia (prednášajúci). Hoci sú tam svetlé (naozaj svetlé výnimky) tak to tam znechucuje plno ľudí. Prednášajú nudne, s chybami, namiesto prednášky si robia srandu a nadávajú študentom, .... Je to fakt smutné.
Čo sa týka obtiažnosti, tak tam si myslím, že je to úplne v poriadku. Teraz ale myslím obtiažnosť úloh ako takých. Nanešťastie tvoj hlavný problém nie je zdolať úlohu, ale to, že ti nikto nepovie poriadne zadanie. Ja keď sa v práci spýtam, ako mám spraviť toto a tamto tak mi na rovinu povedia, čo chcú. Samozrejme, nie ako to mám naprogramovať, ale jednoducho sa mi snažia vysvetliť vec tak, aby som vedel čo mám robiť. Ale na FITe sú zadania robené často tak, že sú niektoré veci nejednoznačné. Samozrejme sa spýtaš ako presne to má byť. Lenže dostane sa ti ešte nejasnejšej odpovede.
Raz sa mi stalo, že opravujúci ani nepreložil program a strhol mi body za to, že podľa neho nemôže fungovať. Samozrejme fungoval. Blbé je, že sa zo svojich chýb nemôžeš väčšinou poučiť, pretože hodnotenie nie je buď žiadne alebo také ako keby napísali: "nefunguje to". TO sa týka hlavne skúšok, kde nemáš šancu vedieť kde si spravil chybu. Iba ak by si veľmi chcel a šiel na reklamáciu. Tam sú však väčšinou moc naštvaní, že si ich prišiel otravovať (aspoň sa tak správajú).
Posledná vec sú skúšky, ktoré sú hrozné, pretože sa tam pýta na veci či sú niekde schované pod čiarou a podstata je akoby nepodstatná. Skúšky sú rok od roka skoro rovnaké, čo ústi do toho, že sa všetci učia len minuloročné testy a z predmetu si nič neodnesú. Potom sa všetci čudujú, že skoro nikto nič nevie. Obtiažnosť skúšok (tých čo sa neopakujú z roka na rok, prípadne ich opakovanie nikomu nepomôže, pretože to treba pochopiť a nie si len napísať ťahák) je v pohode, no občas som sa stretol so skúškami, kde sa obtiažnosť zvyšovala umelo tým, že nebolo dosť času na ich kompletné napísanie.
Na škole sa stále menia pravidlá a tak aj keď sa rozhodneš na školu ísť, tak môžeš skončiť akoby na úplne inej škole. Ak by som si mal vybrať znova tak pravdepodobne MUNI.
Pokud bych měl napsat, co mi úplně nejvíc vadí (mimo všeho, co zde již bylo zmíněno), je docela časté nedodržování termínů a to ze strany vyučujících!
Stává se, že tři dny před zkouškou nevíte, jestli máte zápočet, protože opravující prostě nejsou schopni opravit projekty v termínech, které si sami stanovili. Výsledky půlsemestrálních písemek se objevují s téměř měsíčním zpožděním po termínu písemky a tak podobně...
Letos jsem dostudoval bakaláře na FIT VUT a rád bych se vyjádřil k několika věcem, které zde padly:
TO sa týka hlavne skúšok, kde nemáš šancu vedieť kde si spravil chybu. Iba ak by si veľmi chcel a šiel na reklamáciu. Tam sú však väčšinou moc naštvaní, že si ich prišiel otravovať (aspoň sa tak správajú).
Souhlasím, že u spoustu projektů není zpětná vazba a člověk neví, kde udělal chybu, aby se jí mohl příště vyvarovat. Ale u zkoušek to je zcela něco jiného. Každý má právo na to, zajít na konzultaci (jsou vypsané hodiny) a na zkoušku se podívat. Z mojí zkušenosti jsou naopak opravující docela příjemní a dokonce mi přišli více přátelští než na přednáškách. Zde ale záleží na konkrétních případech/lidech. Proto bych hned negeneralizoval, že reklamace jsou špatné a k ničemu.
Skúšky sú rok od roka skoro rovnaké, čo ústi do toho, že sa všetci učia len minuloročné testy a z predmetu si nič neodnesú.
Zkoušky/testy se letos a loni začaly docela dost "inovovat", aby nedošlo k tomuto jevu. A i díky tomu jsou studenti nespokojeni (čti - na zkoušku se nestačí naučit loňské zadání). Některé předměty mají inovované zadání a jsou brutální. Nejhorší mi asi přišla zkouška ve třeťáku z Modelování a simulace. Příklady byly často řešitelné, ale vzhledem k málo času a způsobu bodování (chybí část příkladu - 0 bodů, špatně nakreslený graf - 0 bodů apod.) nebylo lehké zkoušku udělat.
Stává se, že tři dny před zkouškou nevíte, jestli máte zápočet, protože opravující prostě nejsou schopni opravit projekty v termínech, které si sami stanovili. Výsledky půlsemestrálních písemek se objevují s téměř měsíčním zpožděním po termínu písemky a tak podobně...
Toto je bohužel někdy pravda. Ale je to doslova pár předmětů za bakaláře. Setkal jsem se dokonce s "podmíněným zápočtem", kdy nebylo jisté, zda stihnou opravit projekty a tak by bylo umožněno jít na zkoušku všem s tím, že když by dotyčný neměl později zápočet, tak se prostě zkouška anuluje, ať už dopadla jakkoli. Toto se prostě musí řešit, aby k tomu nedocházelo.
Nyní něco z mého pohledu:
Trochu mě mrzí postoj některých vyučujících, kteří si myslí, že "projekt výuka" pro ně není dostatečně ohodnocen, aby se mu více věnovali. Prý by se to zavedením školného zlepšilo. Já si to ale nemyslím. Kdyby školné ale zlepšilo situaci, tak bych neměl problém ho platit (i když třeba formou "půjčky"). Na škole jsou ale i skvělý kantoři, se kterými se dá bavit nebo i zajít do kavárny (proto si nemyslím, že by školné vše zcela zlepšilo). Bohužel studenti často vidí, jen ty "špatné". Ti jsou ale na každé škole, ať už to je gymnázium, FIT VUT, FI MUNI apod.
Často slýchám, že je špatně, že nejsou obory na bakalářovi - je a není to pravda. Já když jsem šel do prváku, tak jsem neměl zdání, čemu bych se chtěl věnovat a bakalář mi docela otevřel oči. Sice jsem potom od cca půlky druháku musel přetrpět HW předměty, které mě moc nebraly, ale alespoň jsem si vyzkoušel věci, kterým bych se sám z vlastní vůle ani omylem nevěnoval. Vše má své pro a proti a teď jsem za tyto předměty docela i rád.
Celkově mám na FIT pozitivní pohled - super prostředí, vše pěkně upravené, nové, skvěle zařízené,... S učiteli mám převážně dobré zkušenosti. Dnes je docela "módní", jak všichni nadávají na vedení, že vše mění k horšímu. S něčím souhlasím, ale něco mi přijde od studentů až moc.
Sám jsem na magisterské přešel na FI MUNI, ale ne kvůli vedení, rušení záznamů z přednášek, stížení studia nebo podobných věcí. U mě to bylo z toho důvodu, že se mi nelíbí mgr. obory na FITu. Předměty jsou zde moc nalajnované a u všech předmětů je snad 30% předmětů stejných s tím, že dalších 60% je více méně také dopředu určeno kvůli povinně volitelným předmětům (procenta berte s rezervou, odhaduji je). Naopak na MUNI si mohou předměty navolit tak, jak mi vyhovuje. A to důvod, proč jsem přešel, abych mohl studovat to, co mě baví.
Zde máš ode mě alespoň částečně pozitivní pohled na FIT VUT, zcela určitě nejsem sám, kdo takový pohled má, stačí se jen dobře dívat. Většinou si stěžují ti, kterým něco vadí, spokojení lidé se ozývají méně. Pokud máš nějaký dotaz na FIT VUT, klidně se ptej, rád odpovím, pokud budu vědět ;-)
Sleduj mě na @MartinSimko
#18 Mautinek
Samozřejmě a to jsem zapoměl zmínit, jsou na škole i naprosto skvělí učitelé...např. Zemčík, Kunovský, Černocký, Herout, Chudý, Kršek (tituly si dohledejte sami, jejich předměty se dají dohledat na stránce školy) a další. U těchto pánů máte zaručeno, že vám chtějí něco předat, dělají to proto, že je to baví a určitě vás to bude zajímat.
Ovšem na druhou stranu je těch záporňáků až moc. Ty tady raději jmenovat nebudu.
O co mi šlo, že celkově škola neumožňuje věnovat se věcem které člověka vyloženě baví na úkor nepodstatných, a to mi nikdo vyvrátit nemůže. Pokud člověk nechce celé dny sedět u počítače, má přítelkyni a rád se socializuje, zbyde mu velmi málo času na vlastní projekty.
Co se týče školních projektů, tak vesměs mi přišly dobré, celkem zajímavé, motivující a občas i zábavné.
Ovšem půlsemestrálky, nedostatek času, zkoušky to všechno převáží do negativa.
Čím dál tím více arogantní postoj vyučujících vůči žákům je mi také proti srsti (nemyslím např. konzultace, reklamace, ale třeba nevybíravé způsoby hodnocení, neinformování atd...)
Nejhorší je že škola je vyloženě postavena na tom, že člověk doma drtí projekty a drtí se na zkoušky a ne o studiu samotném. Téměř žádný doprovodný program na škole nenajdete (např. výlety, exkurze a něco co to studium aspoň trochu osvěží). Nikde nebudete mít člověka, který vás tak trochu studiem povede. Prostě velkodobytčák se vší anonymitou, šedostí. Co jsem slyšel od kamarádů, co byli na erasmu v zahraničí, tak většinou je studium koncipované úzkoskupinově, kde se lidé dobře znají, člověk má přiděleného "dohlížitele" nad studiem, který s člověkem jednou za čas konzultuje jak mu to jde atd....
Také prezentační (pedagogická) úroveň značné části učitelů stojí za starou belu.
Shrnuto: Hrozně asociální škola s vysokým zastoupením starých struktur a struktur zcela nových zabývajících se školní politikou a ne studenty a jejich studiem. (čest všem dobrým lidem na škole)
Pokud má člověk podstatné inteligenční rezervy, které může na studiu využít, prosím, asi mu to půjde a nebude to tak hrozné. Mě škola dobře zavařovala, a to se rozhodně neřadím mezi průměrné studenty, kteří jdou na vysokou. V prváku jsem nemusel hnout brvou a obecně mi na zkoušku stačil jeden, 2 večery abych vše pochopil. ALE, když takhle člověk zvládá celé studium bez problému a věcem celkem rozumí a příjde teoretická informatika, kterou jsem dal na šestý (poslední) pokus a učil jsem se na ní celý, kompletně celý leden, tak je někde asi chyba, nemyslíte? Předmět jsem dal nakonec za C a patřil jsem mezi 36 nejlepších v ročníku, ale měsíc života zabít takovouhle věcí?? Fakt nechutné.
Je to sice dost osobní zkušenost...ale polovina mých kamarádů a známých na škole tento předmět nedala ani na šestý termín...
Nevím přesně, co myslíte tou "asocialitou"... Já mám na FITu hodně kamarádů, se kterýma chodím na pivo, sportovat, ... Takže bych rozhodně neříkal, že jsou studenti asociální. Jestli to nebude spíš tak, že asociální jsou ti, kteří si na to stěžují
Sleduj mě na @MartinSimko
#23 Mautinek
Na škole jsem měl dost kamarádů a spoustu známých a to jsem nebyl zrovna všeho účastnící se student.
Je ale zajímavé, že téměř všichni si myslí přibližně to samé co já, a to už nebude náhoda...
a to většina z nich má přítelkyně a nejsou to vyložení informatici od narození...ale spíš lidé, kteří se o obor začali zajímat až vstupem na vysokou..
#24 raději beze jména
Já si i přesto myslím, že většina studentů FITu je "normální" a snaží se alespoň do jisté míry socializovat - tj. bavit se s jinými. Jsou ovšem i lidé na druhé straně, kterých je tam ale minimum - viz
Sleduj mě na @MartinSimko
No, priznám sa, keď mi to nemyslí, tak sa prechádzam aj ja. Aby som to rozchodil. Ale nie takto. No, ono u mňa je to tak, že sa zameriavam na 3 školy: FI MUNI/ FIT VUT/FIT ČVUT. Baví ma kvantová fyzika, neviem či na VUT je teoretická (kvantová) fyzika.
#26 Peppy
Pokud máš spíše zájem o fyziku než o informatiku tak se spíš podívej na FEKT VUT nebo FEL ČVUT
Na FIT VUT je v druhém semestr Bc. studia fyzika, ale je to takový průlet celou fyzikou - od optiky, přes mechaniku, kapaliny až po černé těleso - viz https://www.fit.vutbr.cz/…es/index.php?… Jinak se s teoretickou fyzikou moc nesetkáš. Respektive není na to předmět, ale je tam docela dost HW předmětů, kde se znalosti fyziky občas hodí.
Sleduj mě na @MartinSimko
jsem v prváku na magisterském a mám za sebou obávané kusy jako Teoretická informatika a spol... úspěšně. Můj pohled na FIT je veskrze pozitivní. Od nástupu na VŠ zároveň pracuji na poloviční úvazek a věř mi - jde to. Rozhodně nejsem výjimka, dělá to tak spousta studentů FITu. Takže hořekování, že není vůbec na nic čas je hloupost. Jen je potřeba si ho zorganizovat. Dost často - hlavně na bakalářovi - se mi stávalo, že jsem byl na přednášce, rozhlédl se a před sebou měl plný sál puštěných notebooků a na nich většina lidí něco pařila, sledovala filmy etc. Ano takoví pak nemají na nic čas :-).
Jako hlavní klad vnímám, že mne FIT naučil si čas zorganizovat, vypořádávat se s tlakem, řešit obtížné situace, bojovat, hádat se o body - a to je zásadní zkušenost. Školu beru jako výzvu a pokud se o ní mluví jako prestižní, tím lépe :-). Na FITu se nelze příliš specializovat, to je pravda - jak na Bc., tak na Ing. dostaneš opravdu široký základ z informačních technologií. Ikdyž ti to možná bude připadat jako mišmaš, při učení na státnice to zapadne, srovná se a já si mohl říct - jo, šel jsem studovat informatiku a myslím, že o ní dost vím.
Pravdou je, že nabídka jazyků je slabá. Na druhou stranu, když se chceš opravdu dobře naučit jazyk, jdi do jazykovky. Já si v druháku po večerech udělal CAE z angličtiny. To že mne FIT nenaučí jazyk mi neva - není to jeho cílem.
Prostředí školy je perfektní, musím zmínit, že máme hned ve škole supr kavárnu, kde si můžeš nechat udělat kvalitní presso s sebou a usrkávat na přednášce. A taky dělají výborný vlastní bagety :-).
Závěrem bych chtěl říct - neposlouchej hořekovače. FIT není jednoduchý, ale jde udělat. Dokonce v termínu... a veškerý čas ti rozhodně nezabere (pokud tedy nebudeš chtít červený diplom, pak ano). Pokud uslyšíš někoho jak říká ten a ten předmět nejde udělat, nelekni se - není to pravda, to je má zkušenost :-). Často se stačí zamyslet, co ti asi chce vyučující předat a to se snažit naučit a pochopit.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
VUT FIT prijimaci zkouska — založil ja
Štúdium VUT FIT v Brne — založil Wan3dd
FIT VUT Prominuti prijimaci zkoušky — založil Tamara
MUNI/VUT alebo FIT/FEL CVUT — založil ITLover
Přednáška na VUT — založil Mixxy