Vysvětlení výrazů z knihy – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Vysvětlení výrazů z knihy – C / C++ – Fórum – Programujte.comVysvětlení výrazů z knihy – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

novacek
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
18. 9. 2011   #1
-
0
-

Ahoj,
jsem začátečník a účím se c z knihy Programovací jazyk C od K&R. V knize jsem narazil na dva výrazy, kterým nemohu porozumět. Je to výraz:

for(i=0; r[i] >= '0' && r[i] = 'A' && z

Zasláno z mobilního telefonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.115.249.–
novacek
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
18. 9. 2011   #2
-
0
-

Kde je ten zbytek příspěvku? Z mobilu jsem nezasílal....

Zasláno z mobilního telefonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.115.249.–
novacek
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
18. 9. 2011   #3
-
0
-

tak znovu, nechápu co dělá výraz n= 10 * n + (r[i]-'0'); při převodu z číslic na celá čísla. Dále ze stejné strany výraz z funkce převodu z vekých písmen na malá. A to return z+'a' - 'A'; (pokud je z velké písmeno). Omlouvám se za roztržení textu, bohužel nevím co se stalo, ale nezobratil se celý první příspěvek :( (?)

Zasláno z mobilního telefonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.115.249.–
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
18. 9. 2011   #4
-
0
-

Znaky abecedy jsou v tabulce znaků pohromadě v řadě za sebou. Zvlášť velká a zvlášť malá písmena. Takže když chceš velké písmeno převést na malé, tak stačí přičíst ten rozdíl.

Podobně s číslicemi. Takže když chceš převést hodnotu (0..9) na číslici ('0'..'9'), tak ji přičteš k '0', nebo naopak od číslice odečteš '0' a dostaneš její hodnotu.

Při tom převodu desítkového čísla se tedy postupuje po jednotlivých číslicích, které se postupně přidávají k výsledné hodnotě s tím, že předchozí hodnota se nejdřív posune o řád výš (doleva; vynásobí deseti).

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
novacek
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
18. 9. 2011   #5
-
0
-