Návrh tabulky pro měnící se kategorie – MySQL – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Návrh tabulky pro měnící se kategorie – MySQL – Fórum – Programujte.comNávrh tabulky pro měnící se kategorie – MySQL – Fórum – Programujte.com

 

Petr
~ Anonymní uživatel
746 příspěvků
25. 9. 2011   #1
-
0
-

Pěkný den, mám celkem složitý dotázek, budu doufat, že mi nějaká dobrá duše poradí. Co se týče navrhování DB jsem samouk a v podstatě ještě začátečník. Dříve jsem si vždy věděl rady, ale nyní mám před sebou zvláštní problém. 

Moje aplikace bude sloužit k zapisování výsleedků nějaké činnosti ke konkrétnímu člověku. Vždy jednou za týden udělám "test" všech zaměstnanců v nějakých činnostech a jejich výseldky budu uchovávat. Předem budu mít v aplikaci nejaké 4 činnosti. Každou činnost provádí nějaký člověk. Tady by to bylo jednoduché... udělám si tabulku a sloupce budou jednotlivé činnosti + jeden sloupec na osobu která činnost provedla.  pak v řádce budu mít dejme tomu : [Petr, 100, 132, 142, 98], kde ta čísla budou představovat moje výsledky.

Jenže se mi stane(a vím že se to stane párkrát do roka), že přibude (nebo i ubude) činnost. to znamená, že bych jednou potřeboval zapsat výsledek "testu" se 4mi činnostmi a jedno s 6ti činnnostmi. 

Potřeboval bych poradit, jak takové tabulky navrhnout nejlépe. Mě napadla jenom 2 řešení, která se mi nezdají uplně ok co se týče velikosti dat. 

Díky za každou odpověď, Petr.

Nahlásit jako SPAM
IP: 81.201.60.–
null_while
~ Moderátor
+6
Věrný člen
25. 9. 2011   #2
-
0
-

Na každou činnost vytvoř tabulku, ve které uchovávej ID, UID, čas a datum + výsledek. V PHPMyAdminu to nebude přehledné, proto budeš muset použít nějaký výpis.

ID bude primární, automaticky zvětšované, int. 
UID bude rovno uživatelovi ID.

Pokud tedy někdy doplníš činnost stačí jen přidat tabulku, pokud ji nebudou využívat všichni, stačí když se bude moc zápis rovnat null. 

Nahlásit jako SPAM
IP: 84.16.103.–