Náhodná čísla se obvykle v počítačových programech generují na základě několika jednoduchých algoritmů, respektive řádků kódu, napríklad navštívte túto stránku. Jenže takto získaná čísla nejsou skutečně náhodná, protože závisí na vstupu ze strojů, a tím pádem jsou predikovatelná. Výrobci her proto do svých strojů zapojují speciální elektrická zařízení, která generují čísla na základě elektromagnetického šumu.
Fórum › Offtopic
Automaty
#1 ottastepanek
ono záleží na programovacím jazyku, většina nabízí takzvanou pseudonáhodu, kdy se řada počítá ze semínka, má to výhody i nevýhody, nevýhodou je předvídatelnost, výhodou je stejná řada při použití stejného semínka, což využívají programy procedurálního generování, kdy např. u hry není nutné mít uloženou celou náhodnou mapu která by zabrala kvantum místa na disku, ale stačí základní semínko ze kterého se vygeneruje mapa případně i výchozí objekty na mapě a při každém startu se stejným semínkem je pak ta mapa stejná.
Pokud by člověk chtěl opravdu náhodná čísla, lze základní algoritmus rozšířit, např zakalkulováním času (aktuálního, od spuštění PC, od startu programu, nebo systémové tiky) vzhledem k tomu, že se dnes obvykle nedá zopakovat přesná časová posloupnost mělo by to být dostačující, problémem může být rozložení četností v daném intervalu.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Jak se vytváří výherní automaty — založil Roman
Moderátoři diskuze