#10 MilanL
Ano já tohle všechno vím, nedělám v tom pár týdnů, ale už pár měsíců. Vím jak to musím udělat aby to fungovalo, já sem se jen ptal o serializaci/deserializaci určité třídy, kde je více tříd uložených (tzv 1 subclass z mainclass) nikoli na to jak pracovat ve hře s objekty a jejich ukládání. Já vím, že musím ty objekty mít předem definované a podle nějakýho ID nastavovat, popř pokud je to nový objekt tak vytvořit, tohle všechno orpavdu vím. Mě fakt šlo jen o uložení parametru (dat) tak abych nemusel pak načítat celý "save" kterej ve výsledku může mít několik mb. Vím, že na dnešní rychlosti disků a cpu je docela irelevantní, ale když by mě to mělo načítat 20 savů po třeba 50mb tak je to hned něco okolo 1gb paměti a takovýhle "zpomalení" a ještě k tomu v menu, který je jen jednoduchá scéna je totální blbost. Vyřešil jsem to jedním main souborem ve složce se savy, kde se ukládá jen header info a jaký filesave k tomu záznamu je přiřazen a pak bude loading "pravýho" savu, kde bude vše potřebné k nastavení scény a objektů.
Jediné k čemu jsem se ještě nedostal je UID objektů předem vytvořených ve scéně, jestli je pokaždém spuštění instance (hry) se přiřadí nové UID a nebo jestli se zachovávají napříč celé scény která už existuje, ale k tomu se postupně budu dostávat až budu ukládat data o objektech ve scéně.
Takže znovu opakuju, že mám předem určenou strukturu (třídu) kde mám v podsturuktur (podtřídy) a každá má svoje využití např class PlayerData, class Enemies, class SceneItems a tak dále a každá class má svoje proměnné (id, pozice, rotace, parametry scriptů, a tak dále) prostě vše co je potřeba k tomu aby se zpětně mohlo nastavit stav objektu. A jelikož jsem jen hledal jak to nejlípe uložit tak sem přišel na de/serializaci ale tam mě reálně nešlo načíst např jenom header ze souboru, což mi bylo řečeno, že ne, tak jsme to vyřešil hlavním save souborem jen o header informacích.
PS. Proč bych si měl držet v souboru cesty k texturám či materiálům nebo jejich názvy? V Unity tohle teda není potřeba. Pokud mám vytvořený prefab tak vše je vytvořeno dopředu jen vytvořím instanci a nastavím parametry a nic víc řešit nemusím a ty co budou ve hře fyzicky získám podle UID.