Grafická plocha – Pascal – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Grafická plocha – Pascal – Fórum – Programujte.comGrafická plocha – Pascal – Fórum – Programujte.com

 
Hledat
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Pergoly a střechy Brno

doma22
~ Anonymní uživatel
94 příspěvků
14. 1. 2021   #1
-
0
-

Vie mi niekto povedať, či existuje mapa grafickej plochy v paskale. Pod pojmom mapa grafickej plochy myslím, zistenie pozícii osy x a y, teda niečo také ako šachovnica, aby som si vedel ešte pred spustením programu  aspoň približne predstaviť kde objekt, či obdĺžnik, štvorec, kruh a podobne, kde sa bude nachádzať po spustení programu?

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.103.–
gna
~ Anonymní uživatel
1540 příspěvků
15. 1. 2021   #2
-
0
-

Není mi jasné, co tím myslíš. [0,0] je vlevo nahoře. Grafický mód (rozlišení) můžeš vybrat při inicializaci grafiky, nebo později zjistit šířku a výšku pomocí GetMaxX a GetMaxY.

Každý objekt bude tam, kam ho umístíš. Pro funkce, které kreslí na aktuální pozici kurzoru, můžeš jeho pozici zjistit pomocí GetX a GetY, nebo nastavit pomocí MoveTo.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
doma22
~ Anonymní uživatel
94 příspěvků
15. 1. 2021   #3
-
0
-

Aby som bližšie ukázal, čo tým myslím, pomôžem si opäť šachovnicou. Dajme tomu, že mám pole, ktoré si rozdelím podľa princípu šachovnice, teda horizontálne si jednotlivé polia očíslujem napríklad do čísla 10, teda horizontálne mám 10 polí a vertikálne si polia očíslujem podľa písmen (A, B, C, a tak ďalej), tým pádom ak mi niekto povie, že je na pozícii B2, tak už nemusím rozkladať túto šachovnicu, aby som mal predstavu, kde sa dotyčný nachádza, no a ja by som chcel vedieť, či aj pre grafickú plochu je niečo také, že napríklad ak mi niekto povie pozícia 100,20, kde je, aby som vedel bez spustenia grafickej plochy povedať, kde je táto pozícia

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.103.–
gna
~ Anonymní uživatel
1540 příspěvků
15. 1. 2021   #4
-
0
-

To [100, 20] jsou souřadnice v pixelech? Tak pokud má ta šachovnice třeba velikost políčka 10 pixelů, tak jsi na políčku [100/10, 20/10] => [10, 2] (což je teda mimo šachovnici)

sloupec := (pointer_x - sachovnice_x) div sirka_policka;
radek   := (pointer_y - sachovnice_y) div vyska_policka;

Ale na takovou drobnost se asi neptáš. Takže nevím.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
doma22
~ Anonymní uživatel
94 příspěvků
15. 1. 2021   #5
-
0
-

#4 gna#4 gna

Tie súradnice som dal iba ako príklad, vymyslel som si ich len tak z brucha, aby som lepšie objasnil o čo mi ide, tak isto aj tá šachovnica je len ilustračný príklad princípu, proste išlo mi o to, či existuje nejaká pixelová mapa pre grafickú plochu paskala, tak ako napríklad existujú zemepisné mapy pre nejaké reálne miesto, aby človek nemusel byť na konkrétnom mieste, aby vedel kde sa to miesto nachádza, teda v pc reči, či je nejaká mapa grafickej plochy paskalu, aby som vedel pri hocijakej súradnici kde je, bez toho, aby som musel spustiť paskal s obrazom pozície na grafickej ploche, ale Vaša prvá odpoveď mi v podstate už odpovedala, si myslím, takže ďakujem za pomoc, myslím , že obrazne povedané niečo také ako zemepisná mapa grafickej plochy nie je

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.103.–
JerryM0
Super člen
16. 1. 2021   #6
-
0
-

#5 doma22
my ti rozumíme co chceš .. třeba v TurboBasicu existoval příkaz WINDOW a VIEW a tyto příkazy umožňovaly nastavit uživatelské souřadnice na místo klasických, které mají počátek vlevo nahoře. Bohužel Borland PASCAL 7.x z éry 80. a 90. let  tohle neumí. Namapovat si to budeš muset sám nějakou funkcí co si vytvoříš. Existuje jen příkaz SetViewPort:

http://home.pf.jcu.cz/~edpo/program/kap20.html

Bejt tebou přeletěl bych školní výuku Pascalu co nejrychleji a přešel bych na profi jazyk jako je C# nebo C++ nebo na web script jazyky HTML+CSS PHP, ASP, RUBY a pod. ...pokud se tomu chceš věnovat .. .a grafická knohovna je třeba Unity nebo DirectX a mnoho  dalších

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:83be:235a:c43a:36e4:e516:bedb...–
JerryM0
Super člen
16. 1. 2021   #7
-
0
-

#6 JerryM
https://www.researchgate.net/publication/263853152_Prirucka_pre_programovaci_jazyk_PASCAL

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:83be:235a:c43a:36e4:e516:bedb...–
doma22
~ Anonymní uživatel
94 příspěvků
16. 1. 2021   #8
-
0
-

#6 JerryM
veľmi pekne ďakujem za pomoc, škoda, že v ďalších vydaniach paskalu, sa na to prizabudlo, respektíve sa to skomplikovalo, ale čo už, áno to je presne môj plán, paskal rýchlo dokončiť a prejsť na jazyk C++, paskal som už skončil, teraz sa učím programovať vo vizual basiku, ale tiež už končím, práve som na grafike vo vizuale, no a hneď ako to dokončím, tak už prejdem rovno na Qtčko a prekladače priamo pre C a C++, len momentálne mám ešte 6 vecí, ktoré by som si chcel ujasniť, aby som mohol definitívne uzavrieť výučbu paskalu, čo som si stiahol z netu i knihu, čo som si kúpil a pozrel sa ešte na Lazarus, čo by mala byť akási nadstavba pre paskal, ak som dobre pochopil Lazarus, takže toto už uzavriem, čo sa týka grafickej plochy paskalu a ešte raz ďakujem za pomoc

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.103.–
JerryM0
Super člen
16. 1. 2021   #9
-
0
-

#8 doma22
vyser se na Lazarus a Pascal a dělej radši to co tě uživí :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:83be:235a:c43a:36e4:e516:bedb...–
doma22
~ Anonymní uživatel
94 příspěvků
17. 1. 2021   #10
-
0
-

#9 JerryM
tak ono je pravda, že C, či C++ má lepšie možnosti z pohľadu programovania, ale zase na druhej strane má lazarus veľkú výhodu v tom , že jeho licencia je praktický neobmedzená, či už na komerčné účely, alebo na iné, to je podľa mňa veľká výhoda

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.103.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 8 hostů

Podobná vlákna

3D PLOCHA — založil lamka

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032021 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý