Zdravím, co se mu nelíbí zde:
public struct MyStruct
{
public MyStruct(datetime x)
{
X = x;
}
public DateTime x { get; }
public override string ToString() => $"({X})";
}
using FakeItEasy;
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace ConsoleApp3
{
internal class Program
{
static void Main(string[] args)
{ }
enum Days
{
Monday,
Tuesday,
Wednesday,
Thursday,
Friday,
Saturday,
Sunday
}
int first = (int) Days.Monday;
int second = (int) Days.Tuesday;
Console.WriteLine("Číslo pondělí: {0} a pátku: {1}.", a, b)
}
}
Bylo tam pár překlepů. Čerpal jsem odtud: https://www.w3schools.com/cs/cs_enums.php
A ani toto nepomůže:
int first = (int) Days.Monday;
int second = (int) Days.Tuesday;
//Console.WriteLine("Číslo pondělí: {0} a pátku: {1}.", first, second)
Console.WriteLine(first);
Console.WriteLine(second);
Jo, už sem to opravil:
using System;
namespace ConsoleApp3
{
internal class Program
{
enum Days
{
Monday,
Tuesday,
Wednesday,
Thursday,
Friday,
Saturday,
Sunday
}
static void Main(string[] args)
{
int first = (int)Days.Monday;
int second = (int)Days.Friday;
Console.WriteLine("Číslo pondělí:{0} a pátku:{1}.", first, second);
// https://www.w3schools.com/cs/cs_enums.php
Console.ReadKey();
}
}
}
základní význam Enum je v podstatě hlavně pro překladač, ve vlastním programu je nahrazen pořadovými hodnotami - indexem, pomáhá to hlavně při programování, že si programátor nemusí pamatovat indexy jednotlivých nastavení, ale používá jejich názvy, a obvykle se to pak používá bud ve větvení nebo pro indexování polí/struktur vlastností.
např pak při změně v enum - přidání prvku, záměně v pořadí a pod nemusí hledat a opravovat indexy, kterých může být v programu velké množství, ale může to hledat podle těch enum názvů.
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku