Potřebuju poradit do programu Adobe Animate (ActionScript 3)
Potřeboval bych poradit. Pokud bych měl ve scéně tlačítko s názvem Button a textové pole s názvem Text a k tomu 6 předdefinovaných textů z kterých bych potřeboval po kliknutí na tlačítko Button vylosovat jeden z nich a zobrazit v poli Text. Jak bych to měl udělat? Máte někdo vědomosti jak na to?
Je potřeba vytvořit a tlačítku přiřadit událost na kliknutí myš.
Výběr náhodného textu se dělá tak, že si texty vložíš do pole a následně si vygeneruješ náhodné číslo, které použiješ jako index při přiřazení do Text prvku.
Zde máš příklad, který by tě mohl navést, (v dnešní době se na internetu dá najít téměř vše, když se člověk správně zeptá).
#3elektrikovo
To máš dobré, já když jsem v 90 letech začínal, tak internet ještě nebyl, muselo se spoléhat na dokumentaci nebo shánět tištěné návody většinou v angličtině, kterou jsem neuměl, takže v jedné ruce 1.000-1.500 stránkový referenční manuál v druhé slovník a hledat odpovídající funkce. Díky tomu jsem se naučil aspoň číst základní dokumentace v angličtině.
taková poznámka k termínu "náhodný výběr". Už jsem to tu někde někdy psal v jiném vlákně. Tedy znovu:
softwarově NELZE generovat nic náhodně. Neexistuje NÁHODNÝ výběr ani NÁHODNÉ číslo generované softwarově. Je to vždy něco pseudo náhodné, tedy jako by náhodné, generované více či méně složitým algoritmem. Skutečně náhodné číslo lze generovat jen hardwarově na základě šumu v polovodiči. Vzniklé napětí se převede AD převodníkem na číslo a tak vznikne skutečně náhodný výběr.
#4MilanL
klídek, nic není na vždy. Žádná říše nebyla navždy. Každá zanikla. Většina říší a systémů zaniká zevnitř. zničí se sama.
Ani internet není na vždy. Internet tu nebyl, teď tu je a časem zanikne. Zničí ho hackeři. Internet se převaří na síť Velkého bratra, který bude dohlížet nad provozem velké všeobecné sítě. Každý bude mít v hlavě čip. Už nebude potřeba hledat na nějakém internetu. Velký bratr sám pošle požadovanou odpověď přímo do čipu tazatele. Nebudeš potřebovat znát cizí jazyky. Velký bratr ti pošle bezdrátově kódy přímo do čipu v tvé hlavě. Nebudeš se muset zatěžovat listováním ve slovníku, které už stejně nebudou, protože knihy skončí v ohni, aby zbytečně nerozptylovaly . Bude jen AI velkého bratra a čip v tvé hlavě.
Vím stejně jako většina programátorů, že většina jazyků používá pseudonáhodný generátor.
Jeho výhody se využívají např k procedurálnímu generování map/světů ve hrách jako je např Minecraft, ale i tak nebývají světy se stejným "Seedem" úplně stejné.
Na lepší náhodu s úspěchem používám další funkce a kombinace, od změny Seedu v určité fázi => vytvoří nový/jiný sled, po kombinaci s dalšími hodnotami např datetime s časem v ms (jedinečné číslo žádné se neopakuje pokud se v PC neupraví a ani pak nemusí sednout ms) nebo systémových ticků - větší rozsah než hodnoty z AD převodníků pro šum, variant je dost. Pro většinu aplikací jsou tyto možnosti dostatečné.
Pokud nedostačuje výše uvedené SW řešení, lze využít i další zdroje šumu jako např. zvuk z mikrofonu nebo obraz z kamery/videa - dobrým zdrojem jsou např.videa ze sportů - většina je dostatečně rychlých, aby každý snímek vykazoval dostatečnou jedinečnost i náhodu v závislosti na aplikovaných algoritmech.
EDIT:
Dodatečně mě napadlo, že u videa typu záznam by šlo opět o pseudonáhodu, stejné videa typu záznam s použitím stejného algoritmu => stejný sled. Lepší tedy živé video, např, kamera na akvárium s rybičkami nebo třeba dopravní kamera a realtime snímky.
#7MilanL
nedělám hry, dělám elektroniku, hardware. Hardware se nedá odfláknout jako softwarová hra. Hardware je o detailech a přesnosti. Náhodný generátor tedy z hardwarového generátoru šumu, napětí se převede 16-bit AD převodníkem na číslo a máme náhodné 16-bitový číslo :)
Hardwarově generované číslo uměl už kalkulátor HP9825A v roce 1976. To skoro před 50 roky ... Náhodné číslo se generovalo v jeho hybridním procesoru.