Násobení matic různých rozměrů – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Násobení matic různých rozměrů – Java – Fórum – Programujte.comNásobení matic různých rozměrů – Java – Fórum – Programujte.com

 

johny2390
Duch
28. 11. 2011   #1
-
0
-

Dobrý den,

prosím Vás poradili byste mi někdo dostal jsem zadáno abych napsal v Jave konkrétně v NetBeans program který mi ze vstupního souboru přečte dvě matice a vynásobí je mezi sebou, zatím jsem řešil metodu na vynásobení matic, tak že jsem si matice převedl do jednorozměrného pole a pomocí for cyklů jsem se pokoušel naprogramovat co s čím se má násobit a sčítat ale bohužel to vůbec nefungovalo. Přemýšlel jsem o dvojrozměrném poli, ale to bohužel nevím pořádně jak sním pracovat. U matic vím že se násobí řádek první matice x sloupec druhé matice atd a i podmínky, aby bylo možné matice vynásobit jsem si našel, ale prostě neumím to zapsat do kódu poradil by mi prosím někdo? Jsem začátečník.

Zde je přesné zadání:

Násobení matic: napište program, který načte ze vstupního souboru 2 matice, vynásobí je a výsledek zapíše do výstupního souboru.
Parametry: vstupní soubor, výstupní soubor.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.71.161.–
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
28. 11. 2011   #2
-
0
-

   

int[][] a = new int[m][n];
a[i][j] = neco;
...
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
johny2390
Duch
28. 11. 2011   #3
-
0
-

#2 zlz

tímto si vytvořím pole to už jsem si našel ale když si to posle vytvořím jak já právě vůbec nevím jak má být velké a jak z toho souboru načtu ty jednotlivé matice do pole mohli mohli byste mě nějak navést ? zkoumal jsem načtení souboru to mi vůbec nefungovalo a vím že existuje několik způsobů číst soubory co byste mi prosím doporučili děkuji 

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.71.161.–
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
29. 11. 2011   #4
-
0
-