OpenGL pohyb v terénu – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

OpenGL pohyb v terénu – C / C++ – Fórum – Programujte.comOpenGL pohyb v terénu – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Redby0
Návštěvník
14. 12. 2011   #1
-
0
-

Ahoj, mám tu jednu otázečku. Dělám v OpenGl jednu aplikaci. Mám vygenerovaný terén dle výškové mapy. Rozhlížení po krajině řeším pomocí glRotatef(). Otázka zní jak řešit pohyb. Napadají mě možnosti buď pomocí glTranslatef() a nebo pomocí gluLookAt(). Jen mi není jasný jaká varianta bude optimálnější. Toho glTranslate se docela bojím.. Díky za vaše nápady...

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.92.240.–
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
14. 12. 2011   #2
-
0
-

Proč se bojíš glTranslate? Ty tři parametry jsou posun na jednotlivých osách, takže tam narveš souřadnice "kamery" (s opačným znaménkem) a máš hotovo. gluLookAt dělá to samé a když už kameru směruješ úhlem, tak je ti na nic.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
Redby0
Návštěvník
14. 12. 2011   #3
-
0
-

No asi to zkusím. Jde mi o to aby to nedělalo moc velkou rošádu s tím že tam používám i glRotate. s 3D grafikou tak nějak začínám a nechci si to moc zkomplikovat.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.158.–
Matrix17
~ Anonymní uživatel
300 příspěvků
15. 12. 2011   #4
-
0
-

S tím by neměl být problém. Ale musíš prvně udělat otočení a pak až posunutí.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.226.237.–
Redby0
Návštěvník
15. 12. 2011   #5
-
0
-

Super, tak zatím to funguje dobře.. Pomalu akorát začínám přemýšlet jak budu řešit výškové převýšení.. Pohyb v rovině je mi celkem jasnej, ale stoupání a klesání je zajímavější..

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.92.240.–
Redby0
Návštěvník
23. 12. 2011   #6
-
0
-

Tak pohyb a otáčení je již funční. Jen mě nějak zlobí pohyb. Vím na jaké pozici jsem. Tzn. znám x,y,z. Vím kam jít a to x,y. Z řeším tak že pomocí normály plochy si spočtu rovnici roviny a pak dosazením získám chybějící z. Vcelku to funguje, ale občas mi poskočí obraz. Při pozorování to vždy poskočí při přechodu na jinej trojuhelník. Existuje nějakej lepší způsob jak získat chybějící hodnotu z v cílové pozici ma se jde?

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.92.240.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 12 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý