Výpočet na GK – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Výpočet na GK – C / C++ – Fórum – Programujte.comVýpočet na GK – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Midnight
~ Anonymní uživatel
78 příspěvků
25. 12. 2011   #1
-
0
-

Zdravím!

Předem chci říci, že chápu, že na vše, na co se teď budu ptát, se dá najít odpověď na googlu, ale vzhledem k tomu, že se bude jednat spíše o sérii menších dotazů, jsem se rozhodl pro tuto cestu, tak snad mi to prominete.

Chci se zeptat, jestli je možné přesunout výpočet v programu napsaném v C++ nějak jednoduše z procesoru na grafickou kartu. Jestli je třeba míti o téte problematice nějaké hlubší znalosti, nebo mi stačí mé středně pokročilé, které jsou spíše obecné.

Dále a hlavně se chci zeptat, k čemu by mi taková věc byla? V jakém případě chci vlastně přesunout výpočet z procesoru na GK? A jak je to možné, že na GK, která má frekvenci jádra necelý 1GHz může nějaký výpočet fungovat efektivněji, než na procesoru s výkonem téměř 4x4GHZ ( započítejme možnost multithreadingu ).

Děkuji za odpovědi.

Nahlásit jako SPAM
IP: 92.62.224.–
Reklama
Reklama
crazy
~ Moderátor
+10
Grafoman
25. 12. 2011   #2
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 89.190.90.–
All you need is vision and time.
yaqwsx+9
Posthunter
25. 12. 2011   #3
-
0
-

Smysl to má a nemá. Grafická karta není jeden "procesor" - je to spusta malých procesorů, na kterých se zároveň spouští stejný program pro stejné soubory dat. Výhoda GPU je hlavně v paralelismu. Je schopna provádět velké množství "jednoduchých" úkonů (spíše výpočtů) na velké sadě dat. Naopak CPU je univerzální, ale provádí pouze jeden úkon zaráz (popř. u vícejádrových procesorů i více, ale ve srovnání s GPU, kde jde o stovky jader, zde jde o jednotky)

Nedávno jsem tu odkazaoval na jednu zajímavou přednášku Microsoftu, kde představili úžasně jednoduché API C++ AMP, které slouží pro přesun výpočtů na GPU; Toto API se mi líbí v jedné věci - program pro kartu se píše v C++ pouze s drobnými omezeními a přímo ve zdrojovém kódu aplikace jako lambda funkce. Navíc je navrženo tak, aby navazovalo na STL.

http://programujte.com/…ficka-karta/

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.110.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Midnight
~ Anonymní uživatel
78 příspěvků
26. 12. 2011   #4
-
0
-

Takže jestli dobře rozumím, tak mohu na GPU koukat jako jsem doposud hleděl na vícejádrové CPU, akorát s tím rozdílem, že má každý procesor nižší výkon. To znamená, že toto mohu využít například v případech, že provádím nějakou méně náročnou operaci, která se mnohokrát opakuje. Typicky producent-konzument. Jedno vlákno mi bude rozdělovat práci, ostatní vlákna budou zpracovávat.

Dejme tomu, že mám například řetězec o délce n a já kontroluji všechny permutace všech podřetězců, jestli se náhodou nenachází ve slovníku. To je ale ?(2^n*n!*n) ( podřetězce*permutace*project_slovník ), jestli se nemýlím. Ale projetí slovníku trvá z toho všeho nejdéle, takže ideálně mi bude producent chrlit řetězce a jednotlivé procesory projíždět slovník. Je toto te případ, jak mohu GPU využít? :)


Musím si najít čas shlídnout celou tu přednášku, zatím to vypadá zajímavě, tak jsem zvědavý, jak bude vyřešená paměť a prostředky zajišťující atomicitu operací.

Nahlásit jako SPAM
IP: 92.62.224.–
yaqwsx+9
Posthunter
26. 12. 2011   #5
-
0
-

Není to nejlepší představa. Lepší je: Máš pole s n stejnými strukturami. Každá struktura obsahuje 50 čísel float. A ty potřebuješ ke každé struktuře zjistit součet těchto čísel. Výsledkem výpočtu na grafické kartě bude pole n floatů reprezentující součet jednotlivých čísel odpovídajících vstupních dat.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.114.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Midnight
~ Anonymní uživatel
78 příspěvků
26. 12. 2011   #6
-
0
-

Aha, takže spíše teda jednoduché operace. Pořád to nemůžu celé jaksi nějak uchopit a zaškatulkovat, v jakých případech to já využiju. Uvidíme po přednášce.

Tak děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 92.62.224.–
yaqwsx+9
Posthunter
26. 12. 2011   #7
-
0
-

Jednoduché operace - ono to sčítání je až moc jednoduché. Málo jsem zdůraznil, že výpočet na GPU je výhodný tehdy, pokud potřebuji provést na velkém množství dat stejné operace - v podstatě se na GPU dá počítat to, na co se dá použít algoritmus for_each.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.114.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 92 hostů

Podobná vlákna

Vypocet v C# — založil vyhno

Vypocet pi — založil Nemo_001

Vypocet veku — založil vlado0991

Výpočet neznámej — založil Miloš

Výpočet 1D konvoluce — založil leknin

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý