SDL - otázky – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

SDL - otázky – C / C++ – Fórum – Programujte.comSDL - otázky – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
lukas.balaz0
Super člen
10. 2. 2012   #1
-
0
-

Mám nejaké otázky o SDL:

1. Ako môžem sledovať pohym šipky (teda ak je šipka na nejakom určitom pixeli, zmeni sa nejaka premenna)

2. Ako zistím, kde uživateľ klikol (rovnako ako v predchádzajúcom bode, len na ten pixel musíš aj kliknúť)

3. Ako premenujem okno (Keď som použil zdrojová kódy zo seriálu o SDL na programujte.com, bol názov okna SDL_app)

Ď

akujem za odpovede.

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
Reklama
Reklama
krab
~ Anonymní uživatel
3 příspěvky
10. 2. 2012   #2
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 90.177.199.–
PieMakerDvd0
Newbie
10. 2. 2012   #3
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 188.246.111.–
lukas.balaz0
Super člen
13. 2. 2012   #4
-
0
-

#3 PieMakerDvd
Diki, to dúfam pomôže, len mi vyhadzuje chybu na volanie funkcie IMG_Load(), nevieš prosím, ako to opravím

A ešte mi napadla jedna otázka:

Ako písať do SDL okna a ako vytvoriť textové pole, do ktorého píše informácie uživateľ?

ďakujem.

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
devilfish0
Stálý člen
13. 2. 2012   #5
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 188.121.172.–
PieMakerDvd0
Newbie
13. 2. 2012   #6
-
0
-

#4 lukas.balaz
Jak píše devilfish, potřebuješ připojit knihovnu SDL_image. Jak na to, se dozvíš tady http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson03/index.php

K té druhé otázce - musíš si uvědomit, že SDL není knihovna určená pro tvorbu GUI, ale knihovna pro základní práci s grafikou. Pokud chceš tedy uživateli umožnit vstup do textového pole, znamená to naprogramovat veškerou režii s tím spojenou - Vykreslení textového pole, detekci uživatelem stlačené klávesy, vykreslení znaku atd. To rozhodně není práce pro začátečníka.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.177.159.–
lukas.balaz0
Super člen
14. 2. 2012   #7
-
0
-

A na OpenGL to je ľahšie

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.197.31.–
yaqwsx+9
Posthunter
15. 2. 2012   #8
-
+1
-
Zajímavé
Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.42.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
PieMakerDvd0
Newbie
15. 2. 2012   #9
-
0
-

#8 yaqwsx
Díky za opravu, myslím, že se ale shodneme na tom, že to není nic moc pro začátečníka.

#7 lukas.balaz

Pokud se chceš pustit do tvorby "okýnkových" aplikací, tak přejdi na C#.

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.246.111.–
yaqwsx+9
Posthunter
15. 2. 2012   #10
-
+1
-
Zajímavé

#9 PieMakerDvd
To zajisté. Ono myslím si, že ani SDL není vhodné pro začátečníka. Sám si pamatuji, jaký to byl skok a šok pro mě přejít z "lineárního programování" na programování plné smyček, callbacků, zpráv a nedejbože vláken.

#7 lukas.balaz
Pokud je to otázka, zda-li je jednodušší vytvořit uživatelské komponenty v OpenGL, tak odpověď je - stejně jako u SDL. Buď celé odzačátku napsat sám a nebo existují knihovny. Ale jak řekl PieMakerDvd, pokud chceš klasické okýnkové aplikace, tak pro tyto účely "neznásilňuj" grafická API. Buď si vyber jiný jazyk s nativní podporou GUI (Java, C#) nebo použij nějaký framework (Qt, WxWidgets, atd). Pokud však chceš jen studovat a nejde ti o efektivní vývoj, doporučuji zkusit přímo WinAPI - je to neocenitelná zkušenost. Člověk pořádně pochopí jaký systém stojí za GUI a dá mu to pohled na komplexní aplikace.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.42.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
lukas.balaz0
Super člen
16. 2. 2012   #11
-
0
-

#10 yaqwsx
na C# chem ísť neskôr, teraz sa chcem naučiť SDL, potom OpenGL, s tým textom si nejako poradím. 

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
Matrix17
~ Anonymní uživatel
286 příspěvků
16. 2. 2012   #12
-
0
-

Za mě osobně bych doporučil allegro. Je multiplatformí, poměrně jednodnoduché na naučení a je na něj i relativně dost materilů.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.226.237.–
PieMakerDvd0
Newbie
16. 2. 2012   #13
-
+1
-
Zajímavé

#11 lukas.balaz
Hlavně nezapomínej na to, že všechny tyto jazyky a knihovny jsou jenom nástroje, které používáš k tvorbě. Jako cíl by sis namísto "naučit se to a to" měl podle mě dávat konkrétní projekty. Už jen proto, že například naučit se OpenGL je v podstatě nesplnitelný úkol ;) (ve smyslu, že nikdy nebudeš vědět dost na to, aby ses neměl už co nového učit)

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.246.111.–
lukas.balaz0
Super člen
17. 2. 2012   #14
-
0
-

#12 Matrix17
keď som sa začínal zaoberať prácou s grafikou na C++, okamžite som našiel allegro, ale mne sa nejako nepáčilo, aspoň SDL sa mi zdá trochu ľahšie

#13 PieMakerDvd
chápem, ale ja som s SDL ešte len začal, nevyznám sa v tom, ak by som neskôr chcel vytvoriť niečo zložitejšie, čo by bolo nemyslitelné robiť s pomocou SDL, pozriem sa aj po tom OpenGL a inách knihovňach, možno sa pustím aj do C# 

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
lukas.balaz0
Super člen
17. 2. 2012   #15
-
0
-

ešte mi napadlo:

Ako nastavím, aby po spustení SDL programu sa mi neobjavili tie súbory stderr.txt a stdout.txt

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
yaqwsx+9
Posthunter
17. 2. 2012   #16
-
0
-

#15 lukas.balaz
Jednoduše - prostě je v programu nevytvářej. Předpokkládám, že používáš kódy z nějakého tutorialu, kde někde v inicializaci jsou tyto soubory vytvořeny. Tak tuto část odstraň.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.62.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
Matrix17
~ Anonymní uživatel
286 příspěvků
18. 2. 2012   #17
-
0
-

#15 lukas.balaz
Co si pamatuju tak soubory stderr.txt a stdout.txt slouží jako přesměrování standartního a to chybového výstupu do konzole. Takže myslím, že vypnout nepůjdou. Můžeš zkusit vymazat ty věci, co se jakoby do konzole vypisují nebo zkusit překompilovat zdrojáky jako realease.

Taky sem začínal na SDL ale některý věci řeší zbytečně low levelově a občas sem měl problém zprovoznit některý z pluginů. Ale třeba se ti SDL zalíbí. Je to dobrá knihovna.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.226.237.–
lukas.balaz0
Super člen
18. 2. 2012   #18
-
0
-

Takže tieto časti kódu môžem vymazať (Používam návody z programujte.com) ?

if( SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) < 0 ){
    printf("Inicializace SDL se nezdařila: %s", SDL_GetError());
    exit(1);
  }
if ( screen == NULL ){
    printf("Vytvoření okna se nezdařilo: %s", SDL_GetError());
    exit(1);
  }
Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
lukas.balaz0
Super člen
18. 2. 2012   #19
-
0
-

Skúsil som vyhodiť tie kódy, ale tie súbory tam boli znovu. myslím si, že to nemá nič spoloćné s mojim zdrojákom, lebo 2 sekundy pot om, ako program vypnem sa to samé vymaže, aj ke´d ten môj program je už nečinný.

A ešte mi napadla ďalšia otázka:

Dá sa pomocou SDL vytvárať programy .apk, teda aplikácie pre android

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
yaqwsx+9
Posthunter
19. 2. 2012   #20
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 85.160.47.–
Life is too short to remove USB mass storage safely...
Správný drsňák udělá z konzole cokoliv
lukas.balaz0
Super člen
24. 2. 2012   #21
-
0
-

Aby som pripojil kniovňu SDL_image, mám

hlavičkový súbor vložiť do C:\Dev-cpp\include\SDL,

zo zložky x86 súbor.lib vložiť do C:\Dev-cpp\lib,

a súbory.dll vložiť do C:\WINDOWS\system32,

alebo som urobil niečo zlé?

neskôr stačí v projekte dev-cpp iba túto knihovňu prilinkovať, alebo ešte niečo viac?

Diki za odpoveď, lebo tým používaným PC výrazom, čo boli aj v hentom návodu sa ja nerozumiem (hlavne som nepochopilm čo je to súbor(y), aspoň to bolo často používané v google preklade)

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.112.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 98 hostů

Podobná vlákna

C++ otázky — založil Andrej

Otázky k C++ — založil Andrej

Otázky — založil ukulele

C++ otázky , — založil Andrej

Mam 2 otazky — založil ps2console

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý