Dvourozměrné pole a lá Conway – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Dvourozměrné pole a lá Conway – C / C++ – Fórum – Programujte.comDvourozměrné pole a lá Conway – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Mates
~ Anonymní uživatel
882 příspěvků
17. 2. 2012   #1
-
0
-

Chtěl bych poradit, je to jenom zkušební verze bez ukazatelů. Snaha o "Hru života" na konzoli, bohužel ovšem nemohu najít proč se mi při druhém běhu, vlastně "vše ztratí". Děkuji za brzkou odpověď.

struct Pair
{
	char znak;
	int x;
	int y;
	bool alive;
};

////////////////////////////////////////

Pair pole[CoorX][CoorY];

////////////////////////////////////////

void Game::Play(){
	
	int ix,iy,cx,cy,poc,cy2,cx2;
	while(true){
		system("cls");
		for(iy =0;iy < CoorY; iy++){
			for(ix =0;ix < CoorX; ix++){
				if(!pole[ix][iy].alive){
					pole[ix][iy].znak = ' ';
				}
				if(pole[ix][iy].alive){
					pole[ix][iy].znak = 'X';
				}
			cout << pole[ix][iy].znak;
			}
			cout << endl;
		}
		cout << "Dobehl okruh a cele se to posralo" << endl;
		Wait(1);
		for(iy =0;iy < CoorY; iy++){
			for(ix=0;ix < CoorX; ix++){
				poc = 0;
				if((pole[ix][iy].alive)){
					cy = iy-1;
					cx = ix-1;
					cy2 = cy+2;
					cx2 = cx+2;
					if(iy == 0 ){cy += 1;cy2-=1; }
					if(ix == 0 ){cx += 1;cx2-=1; }
					if(ix == CoorX){ cx2-=1;}
					if(iy == CoorY){ cy2-=1;}
					for(;cy < cy2;cy++){
						for(;cx <cx2;cx++){
							if(cy != iy && cx != ix){
								cout << "(" << cx << "," << cy << ")";
								if((pole[cx][cy].znak = 'X')){
									poc = poc + 1;
								}
							}
						}
					}
					if(poc < 2){pole[ix][iy].alive=false; cout << "MALO POPULACE";}
					if(poc > 3){pole[ix][iy].alive=false; cout << "PRELIDNENO";}
					if(poc == 3 ||poc == 2){}
				}
				if(pole[ix][iy].alive == false){
					cy = iy-1;
					cx = ix-1;
					cy2 = cy+2;
					cx2 = cx+2;
					if(iy == 0 ){cy += 1;cy2-=1; }
					if(ix == 0 ){cx += 1;cx2-=1; }
					if(ix == CoorX){ cx2-=1;}
					if(iy == CoorY){ cy2-=1;}
					for(; cy < cy2;cy++){
						for(;cx <cx2;cx++){
							if(cy != iy && cx != ix){
								if(pole[cx][cy].alive == true){
									poc += 1;
									cout << "TROLOLO";
								}
							}
						}
					}
					if(poc == 3){pole[ix][iy].alive=true;}
				}
			}
		}
	Wait(10);
	}
}

void Game::Wait(double seconds){
  clock_t endwait;
  endwait = clock () + seconds * CLOCKS_PER_SEC ;
  while (clock() < endwait) {}
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.153.–
Reklama
Reklama
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
18. 2. 2012   #2
-
0
-

Hlavně tam máš přířazení místo porovnání

if((pole[cx][cy].znak = 'X'))

A pár dalších pitomostí :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
Mates
~ Anonymní uživatel
882 příspěvků
18. 2. 2012   #3
-
0
-

#2 zlz
To je  bohužel z toho neustálého zkoušení a přepisování, přepsáno ale stále mi program nefunguje. Díky za snahu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.153.–
Pudni tvor+2
Stálý člen
18. 2. 2012   #4
-
0
-

Ahoj,

nevím proč máš v struktuře Pair tolik věcí jako souřadnice a tak, zbytečně si to komplikuješ. Tady jednoduše stačí dvě dvourozměrné pole bool, jedno pole pro současnou generaci, druhé pro následujíci, po výpočtu následující generace ty pole prohodíš a bude to připravené na výpočet další generace.

Taky bych oddělil samotný výpočet od zobrazení, rozhodně je v programování dobrým zvykem oddělit každou ucelenou část kódu která dělá něco co se "dá nazvat" na své místo (do vlastní funkce), Snáze se to pak ladí, snáze se izoluje případná chyba, celkově je to srozumitelnější. V jedný dlouhý nudli která dělá všechno možný se pořádně nevyznáš. A někdo jiný to těžko bude chtít luštit když se v tom nevyznáš ani ty a to si to psal. :-)

Mohlo by to vypadat třeba nějak takto:

void Game::Play()
{
  while (...) {
    ShowCurrentGen()
    CalcNextGen();
    SwapGen();
    Wait(...);
  }
}

int main(...)
{
  Game game;

  game.Init();

  game.Play();

  return 0;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 90.180.213.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 79 hostů

Podobná vlákna

Dvourozměrné pole — založil kok1n

Dvourozměrné pole — založil Yenkee

C++,Dvourozmerne pole — založil mokvar

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý