XNA - Definice kolize ( Všeobecně) – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

XNA - Definice kolize ( Všeobecně) – .NET – Fórum – Programujte.comXNA - Definice kolize ( Všeobecně) – .NET – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Matherz0
Newbie
18. 2. 2012   #1
-
0
-

Zdravím,

zajímalo by mě jak se řeší v praxi kolize nějakách objektů. V Xna jsem si vytvořil 2D kolizi na základně porovnávání vzdáleností na osách X, Y po určité vzdálenosti nárazli . Ptám se tedy je toto řešení správné ?. Jen tak pro zajímavost jak je to u 3D her ? Ptám se proto abych do toho nevročil špatnou nohou.

Předem děkuji za budoucí odpověd.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.96.160.–
Reklama
Reklama
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
19. 2. 2012   #2
-
+1
-
Zajímavé

Nejčastěji se na testy kolize používá obdélník nebo kruh, to v podstatě asi teď děláš i ty.

Buď to stačí samo o sobě, nebo se to použije jen na hrubý test, jestli jsou objekty úplně mimo, aby ses zbytečně nepouštěl do složitých výpočtů u složitějších objektů (vyjádřených třeba nějakým mnohoúhelníkem).

Ve 2D se pak ještě hojně používá per-pixel/pixel-perfect detekce kolizí, kde testuješ kolizi všech pixelů spritu.

No a ve 3D je to podobné, akorát se používají prostorové objekty jako kvádr, koule a válec.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
Matherz0
Newbie
21. 2. 2012   #3
-
0
-

#2 zlz
Děkuji za odpověd 

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.96.160.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 71 hostů

Podobná vlákna

Xna c-sharp kolize — založil jamesextreme

Všeobecné Info — založil Peter

OS - GUI a grafika všeobecne... — založil Mega.Lama

Definice promenne — založil cp.Hook

Neznámá definice funkce — založil DooFy93

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý