Zdarec, mám za úkol naprogramovat údajně jednoduchou hru bludiště, ale ve škole nás učí jen jak vypočítat nějaký obvody čtverců, kvadratický rovnice, dph, objemy nádrže atd. , prakticky nic společnýho s tou hrou.
Tak bych chtěl poprosit o nějakou radu jak postupovat, nebo jak vůbec začít. Našel jsem tu tohle ale podle komentářů to asi není úplně štastný řešení.
A ještě jsem se chtěl zeptat, jestli na to bude mít vliv když to budu programovat v Lazarusu namísto v Delphi (Codegear RAD Studio)
zadání :
1. Panáček nesmí procházet stěnami bludiště ani vyjet mimo něj.
2. Bludiště bude načteno před začátkem hry z externího předem připraveného souboru. Součástí programu budou alespoň 3 vhodně členitá bludiště.
3. Nejlepší výsledky hry budou evidovány v externím souboru a zobrazeny po jejím úspěšném dokončení. Součástí evidence bude název bludiště, jméno hráče a konečný čas hry.
4. Doporučené rozměry bludiště by měly být s ohledem na rozlišení maximálně 40 sloupců a 15 řádků.
5. Pohyb panáčka bude řešen v reálném čase, nikoli postupným vykreslováním obrazovek.
6. K programu vytvořte dokumentaci dle šablony. Součástí dokumentace budou snímky obrazovky představující funkci programu a popis algoritmu kontroly pohybu panáčka (metody detekce stěn, volného místa a cíle) pomocí vývojového diagramu nebo strukturogramu.
Doporučené symboly pro zobrazení ve hře: * - panáček, $ - poklad (cíl), mezera - volný průchod, ostatní znaky jsou stěny