Předávání (sdílení) pole struktur – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Předávání (sdílení) pole struktur – C / C++ – Fórum – Programujte.comPředávání (sdílení) pole struktur – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Kuba
~ Anonymní uživatel
58 příspěvků
24. 3. 2012   #1
-
0
-

 Zdravím, už nějakej čas nad tím koumám a nějak se nemůžu hnout z místa. Potřeboval bych mít v rámci programu jedno pole struktur, který budu ve funkci dle potřeby dynamicky zvětšovat a jakmile se vrátím do mainu, budu mít přístup ke všem jeho prvkům. Po vykonání určitý části ho pak chci zase pomocí ukazatele poslat jiné funkci. Tady je jednoduchá ukázka jak by to mělo vypadat. 

Nastává několik otázek:
1) můžu pole alokovat pomocí new() ve funkci a zrušit ho až ke konci mainu?
2) jakým způsobem bych měl potom v mainu přistupovat k těm prvkům? ( TResults.m_A?)

#include <cstdlib>
#include <cstdio>
#include <iostream>
using namespace std;



typedef struct TResults
 {
   int             m_A;
   int             m_B;
 } TRESULTS;
 
 
 void pokus(TRESULTS * res,int resL) {
 
     int agent=2;
     int mLen=10;
     
         res = new TRESULTS[resL+1];
         
         res[resL] . m_A = agent;
         res[resL] . m_B = mLen;

         resL++;

 }
 

int main(int argc, char** argv) {
 
    TRESULTS * res;
    int resL=0;
    
        pokus(res,resL);
      
    delete [] res;
    return 0;
}

Budu vděčný za jakoukoli radu! :-) 

Nahlásit jako SPAM
IP: 2001:718:2:a3:e94e:9a7e:2...–
Reklama
Reklama
vitamin+8
Grafoman
24. 3. 2012   #2
-
0
-

   

#include <cstdlib>
#include <cstdio>
#include <iostream>
using namespace std;


//v c++ netreba vytvarat strukturu cez typedef
struct TResults {		
   int             m_A;
   int             m_B;
};

//kvoly prehladnosti
typedef TResults* TResults_ptr;	
 
 
 //referencie ti umoznia jednoducho menit premenne mimo funkcie 
 //(mohol by si pouzit aj viacnasobne pointre, ale bolo by to neprehladne)
 void pokus(TResults_ptr &res, int &resL) {	
     int agent=2;
     int mLen=10;
     
     //najprv musis prekopirovat stare pole do noveho a az potom inicializovat novy prvok
     TResults *new_res = new TResults[resL+1];
	 for(int i = 0; i < resL; ++i){
		 new_res[i] = res[i];
	 }
	 delete [] res;		//zmazanie stareho pola
	 
	 res = new_res;		
	 
	 res[resL].m_A = agent;
	 res[resL].m_B = mLen;

	 resL++;

 }
 

int main(int argc, char** argv) {
 
    TResults* res;
    int resL=0;
    
    pokus(res,resL);
    pokus(res,resL);
    pokus(res,resL);
    pokus(res,resL);
    
    for(int i = 0; i < resL; ++i)cout << res[i].m_A << " : " << res[i].m_B << endl;
      
    delete [] res;
    return 0;
}

Na tuto ulohu by bol lepsi zretazeny zoznam miesto pola. Pomocou stl to mozes mat na par riadkov:

#include <vector>
#include <list>#include <iostream>
using namespace std;

struct TResults {		
   int             m_A;
   int             m_B;
   TResults(int A = 2, int B = 10):m_A(A), m_B(B){}
};

int main(int argc, char** argv) {
	vector<TResults> res;		//alebo list<TResults>
	
	res.push_back(TResults());
	res.push_back(TResults());
	res.push_back(TResults());
	res.push_back(TResults());

    for(TResults &x : res)cout << x.m_A << " : " << x.m_B << endl;
    
    return 0;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.60.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
ingiraxo+15
Grafoman
24. 3. 2012   #3
-
0
-

Dovolil bych si přidat lepší a i jednodušší řešení =)

#include <iostream>

using namespace std;

// nase struktura
struct Prvek
{
    int iA;
    int iB;

    Prvek() { }
    Prvek(int a, int b) : iA(a), iB(b) { }
};

// pridava prvky do pole a pokud pole neexistuje,
// tak ho vytvori
void pridej(Prvek prvek, Prvek*& kam, int& velikost)
{
    // pokud nebude existovat pole prvku
    if (!kam)
    {
        kam = new Prvek(prvek.iA, prvek.iB);
    }
    // pokud pole prvku bude existovat,
    // tak ho zvetsi o 1 a prida novy prvek
    else
    {
        Prvek* temp = new Prvek[velikost + 1];
        memcpy(temp, kam, sizeof(Prvek) * velikost);
        *(temp + velikost) = prvek;
        delete[] kam;
        kam = temp;
    }
    velikost++;
}

void vypis(Prvek* prvky, int& velikost)
{
    for (int i = 0; i < velikost; i++)
    {
        cout << (prvky + i)->iA << endl << (prvky + i)->iB << endl;
    }
}

int main()
{
    // zaciname od 0, cili bez pole
    Prvek* prvky = 0;
    int velikost = 0;

    // pokud pridame prvek do neexistujiciho pole,
    // tak se pole vytvori a nastavi se ukazatel na prvni prvek v poli
    // pricemz aktualni velikost se meni dynamicky s rostoucim polem
    // velikost je podstate indexace...
    pridej(Prvek(10, 20), prvky, velikost);
    pridej(Prvek(30, 40), prvky, velikost);
    pridej(Prvek(50, 60), prvky, velikost);

    vypis(prvky, velikost);

    cin.get();
    return 0;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
vitamin+8
Grafoman
24. 3. 2012   #4
-
0
-

S memcpy() treba v c++ davat pozor, v tomto pripade je to v pohode, ale akonahle by bol v strukture Prvek daky dynamicky typ, napr string tak by nastal pruser :) 

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.143.60.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
ingiraxo+15
Grafoman
24. 3. 2012   #5
-
0
-

#4 vitamin
Tak v tom případě by se použilo std::copy místo memcpy :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 49 hostů

Podobná vlákna

Pole struktur — založil Kuba-$

C Pole Struktur String — založil NotBeginner

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý