Začiatky – Pascal – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Začiatky – Pascal – Fórum – Programujte.comZačiatky – Pascal – Fórum – Programujte.com

 

Washix0
Duch
26. 3. 2012   #1
-
+2
-
Zajímavé

Dobrý deň, hneď na úvod sa chcem ospravedlniť ak som tento príspevok nepridal do správnej kategórie ale vhodnejšiu som nenašiel.

Začal som sa učiť a venovať programovaniu v Pascale, mám stiahnutý Free Pascal a nejaké materiály z netu ale strašne by mi pomohli nejaké praktické úlohy kde by som si to čo sa pomaly učím, vedel aj vyskúšať. Úlohy by mali začínať úplne jednoduchými až po komplexnejšie.

Pripomínam, že som úplný amatér tak prosím o pomoc ako sa v tom zdokonaliť. Nikde na nete som žiadne úlohy na precvičovanie základov nenašiel. Len pre mňa komplikované veci pri ktorých sa základy považujú za absolútnu samozrejmosť.

Ďakujem za akúkoľvek pomoc!

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.167.104.–
stif+1
Stálý člen
26. 3. 2012   #2
-
+2
-
Zajímavé

1.Vypište na obrazovku pod sebe 4 libovolná jména a na poslední řádek zapište vaše jméno i příjmení pomocí dvou příkazů.

2.Udělějte program, který uživatele na jednom řádku přivítá, na další řádek vypíše vaše jméno a věk a na další řádek spočítá váš věk + věk vašeho rodiče. Ne, abyste mi tam jenom napsali číslo! :) Chci, abyste použili výraz pro vypočítání.

3.Napište mi jednoduchý program, který VELMI STRUČNĚ vypíše základní informace o základních datových typech na obrazovku. Stačí opravdu heslovitě.

4.Udělějte program, který vás uvítá a seznámí se svojí funkcí. Vyzve k zadání 2 proměnných. Po zadání z těchto proměnných udělá součet, rozdíl, násobek a podíl. Alespoň jedna proměnná musí být typu real. Vypíše výsledek, rozloučí se s vámi a ukončí se. Celý program bude pěkně graficky upraven (tzn. používejte mazání obrazovky a další věci). Někomu to přijde jako lehká věc, ale pro začátek si myslim je to jeden z těžších úkolů.