Ahoj,potřeboval bych nějaký velmi rychlí engine na 3d hry a který umí dost funkcí,ale nevím který si vybrat...opengl,direct3d,irrlicht,nebo některý jiný?
Fórum › C / C++
Který engine?
xna je pouze pro .NET (C#)
opengl tak težký neni, si myslim, že by to byl dobrej začátek, directx má celkem složitý API a irrlicht neznam
#1 III
V com ma byt rychly? (v tvorbe hry aleo vykreslovani grafiky, ....)
Budes v nom vytvarat komercnu applikaciu alebo nie?
Ak nie tak skus unrealengin alebo cryengin
Pripadne unity 3d
Kde ju budes chciet spustat? Win, alebo aj mac/linux preipadne dake konzoly, alebo mobilne zariadenia?
opengl a direct3d nie su herne enginy
CryEngine3:
Gamebryo
Unreal Engine 3
http://www.youtube.com/watch?…
V prvom rade si myslim ze najviac zalezi ci chces iba nejaky zakladny graficky engine popripade framework alebo chces komplet herny engine s editormi herneho sveta a vsetkym co s tym suvisy. Je to dost komplikovana problematika teda mas co robit
#7 Jimi
To moc dobrá rada neni... ani jeden z enginu cos uvedl neni free (u Gamebrya si nejsem jistej, ale mám dojem, že též ne), sice patřej mezi ty nejlepší, ale cena se pohybuje hoodně vysoko
#8 ingiraxo
Mas pravdu. Nie su zdarma. No da sa s nimi hrat a vela sa naucit. Z 3d enginou ktore su zdarma by som mozno skusil ten ogre3d. Ked niekto hlada nejake materialy ako sa programuje taka vec ako je 3d graficky engine nech pozrie sem na toto video
http://old.avc-cvut.cz/avc.php?…;
Ja osobne som dost zastancom .NET a XNA. No nie je to najrychlejsie riesenie. Urcite odporucam aj to XNA .
Este raz ten link
zkoušel jsem: irrlicht,cryengine 3,Unreal Engine 3,neoaxis,unity
irrlicht mi vyhovuje
cryengine,neoaxis - pěkná grafika,ale s 1-2 fps
unreal engine 3 -trochu se seká a nějak mi nevyhovuje
unity - taky mi vyhovuje,ale nevím jestli je tak rychlí jak irrlicht
takže se rozhoduju mezi irrlicht a unity,znáte ještě nějaké jiné enginy?
Par mych postrehu, kdyztak me doplnte nebo opravte
Irrlicht:
+ je kompletne opensource, multiplatformni a C++, tzn. dobry na studovani co a jak naprogramovat
+ ma velice dobrou dokumentaci
- neni tak pokrocily jako profi enginy, hodne veci si musis doprogramovat (particles, pokrocila fyzika, postprocess ef., vyhlazovani atd.)
--------------------------------------------
Unreal Engine (UDK):
+ vsechno co ma pokrocily engine mit
+ mesicni updaty enginu, vyvojari reaguji na prani komunity, ktera je mimochodem velmi velka
+ SpeedTree zdarma, to je hodne dobra vec
+ skvela univerzalni dokumentace s popisem uplne zakladnich i nejnovejsich technologii v grafice, vhodne na studium pro jakykoliv engine (viz. http://udn.epicgames.com/…SiteMap.html ) + hromada tutoru na Youtube
- pro slozitejsi veci je potreba se naucit Unrealscript, coz je podle me jeden z nejslozitejsich skriptovacich jazyku (proc? protoze operuje i s 3D), lze ale prilinkovat C++ knihovny
- pro kompilaci vlastnich skriptu je nutne vypnout a zapnout editor (kompilace jen pri spusteni editoru), ktery ale nabiha pekne pomalu a je to hodne otravne
- zadny debuger, jen konzolovy vypis
---------------------------------------------
CryEngine:
+ uber realisticka grafika
+ zamereni a optimalizace na rozlehle venkovni prostory
+ mam dojem, ze se s uvolnenim SDK da vsechno psat v C++, driv se musel na urcite casti pouzivat LUA script
- mala komunita a ne moc dobra dokumentace, snad se to zlepsi
- pro komercni uziti neni free, musi se docela tvrde calovat a myslim, ze bez licence nelze vytvaret ani free hry (jen mody)
---------------------------------------------
Unity3D:
+ hodne multiplatformni, lze psat v nekolika progr. jazycich
+ ma debuger v editoru, zmeny v 3D protredi vidis okamzite po kompilaci (nemusis prekompilovavat a znovu spoustet editor jako v UE3)
- velmi osekana free verze
- kvalitou a pokrocilosti grafiky je nekde napul cesty mezi Irrlicht a treba UE3
Jeste me napadaji (jako free) Ogre3D, Panda3D a pro RTS hry treba Spring engine nebo Stratagus (ten je spis pro 2D)
Oprava u CryEngine
CryENGINE 3 is also free for non-commercial use; if you are distributing your game or application for free (and not charging for your work in producing it, whether directly or indirectly), no additional license is required.
#12 III
Unity3D je dost oblíbené, ale záleží na typu aplikace, kterou chceš vytvářet. podporuje to velké množství formátů, ale co jsem na GGJ slyšel od lidí co to používali (jeden tým tam dokonce viděl unity poprvé a nebyla to procházka růžovým sadem), tak je dost nestabilní, řada formátů není vůbec odladěná a jde s tím udělat slušnou aplikaci, ale musíš vážně velmi dobře vědět, co děláš. Irchlight moc neznám, ale "completely free" je výhodou a osobně uvažuju, že ho zkusím a doufám, že na rozdíl od allegra bude stabilní, a píše se o něm, že je velmi snadný na používání. otázkou je grafická kvalita, ale hodně záleží i na tom, co s tím člověk dělá a připadá mi, že ho česká komunita více podporuje
#15 Doomista
Allegro není engine ale grafická knihovna a nevím o tom, že by ta knihovna měla problémy se stabilitou. Leda, že bys měl nejnovější betu, která je určená k testování novinek do novýho releasu.
#12 III
Jinak s ostatním bych asi souhlasil, záleží kolik máš zkušeností. Pokud moc ne tak bych asi spíš šáhl po Unity, pokud si na tom dobře tak můžeš zkusit i něco "těžšího". Konec konců Tech 4 engine už je taky uvolněnej tak můžeš zkusit třeba i ten. :)
#16 Matrix17
vím, že to není engine, jen grafická knihovna, byl jsem línej to specifikovat, nemám betu, mám verzi 4.2.1, každopádně jsem si udělal jednoduchou hru - hráč se pohybuje po obrazovce, střílí zástupy zombií a kdž umře, dostane se do menu a může vše opakovat. Musím zkusit více počítačů, ale na jednom s Win7 64bit jsem se z menu pořádně nedostal do hry, protože ve hře to bylo líné cokoli vykreslit, na WinXP 32bit hra jede, ale podivně. Když ji spustím poprvé, nejsou problémy. Když podruhé, tak se nevykreslují sprity hráče, zombíků, ani krve, jen pozadí (které je uloženo v sekundárním bufferu a ukládaj se do něj krvavé skvrny po mrtvolách) dokud se zombík nezabije o hráče a neubere mu život, což jsem kupodivu vyřešil tím, že jsem jednoho zombana resetoval a v rámci tohoto resetu se vykreslí i textura krve do sekundárního bufferu, pokud ale nepoužiji tuto funkci (která jinak pouze přenastavuje pár intů) nebo pouze vykreslím tu krev, tak to je stejně v háji. a pokud hru hraji tak dlouho, že 3x umřu a chci z menu zase skočit do hry - program spadne. všechno pravidelně mažu, tak nevím kde je chyba
Těžko říct. Já sem teď přešel na verzi 5.0.6. A některý chyby se fakt blbě hledají. U svý hry sem několikrát přepisoval a přepisoval ale to bylo hlavně kvůli hloupýmu návrhu a taky hoooodně starýmu návrhu. Můžeš zkusit přejít na novou verzi ale bude to stát hodně práce s přespsáním kódu. Sou tam změny v metodách a hlavně v jejich názvech.
#18 Matrix17
zas tak moc po tom nebažím, abych musel přepisovat kód ;) tam těch bugů je daleko víc co si nedokážu vysvětlit a je velmi pravděpodobný, že tomu vadí zas název nějaký proměnný (to se mi kdysi stalo v jiné mé hře - byla tam proměnná int counter, která s řadou bugů neměla žádnou souvislost co do stavby kódu, přesto se mi polovina programu odbugovala tím, že jsem změnil název této proměnné). díky za tip, ale zatím zůstanu s staršího allegra, zdá se mi, že má lepší online podporu
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Kód, který edituje/píše kód, který se hned dá spustit — založil Kartik
C# herní engine — založil Gobik
3D game engine — založil Jarda
Herní Engine — založil Mihulik
Moderátoři diskuze