Pascal – Pascal – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Pascal – Pascal – Fórum – Programujte.comPascal – Pascal – Fórum – Programujte.com

 

Toto vlákno bylo označeno za vyřešené.
Pascalx0
Duch
28. 5. 2012   #1
-
0
-

Dobrý den, prosím o radu. Jde o jednoduchou hru bludiste kde ovšem nechapu část kódu. Byl bych velmi rád kdyby mě mohl někdo poradit. Přiložil jsem níže proceduru PlayGame kde je řešen pohyb, procedura není celá, jen část aby bylo videt jak to má vlastně fungovat. Jinak bludiště je řešeno přez dvourozměrné pole array[1..Max1,1..Max2]of char;

procedure Tbludiste.PlayGame;
var x,y:integer;
begin
    writeln('Hra prave zacina ! Stiskem krávesy ENTER prejdes ke hre. Klavesou ESC ukoncis hru ');
    writeln ('hodne stesti !!!');
    if readkey=chr(13) then
      dtStart:=Now();
    repeat
        clrscr;
        writeln;
        for x := 1 to Max1 do
           for y := 1 to Max2 do
               begin
                 write(pole[x,y]);
                 if pole[x,y]='*' then
                    begin
                      a:=x; Z jakého důvodu jsou souřadnice z pole v proměnné a a b?. Jaký to má význam popř zda by to šlo bez nich? 
                      b:=y;
                    end;
                end;
        Klavesa:=readkey;
        if Klavesa='P' then
          begin
            if pole[a+1,b]='$' then
              Win:=true
            else if pole[a+1,b]='0' then
                Konec:=true;
            pole[a,b]:=' ';
            pole[a+1,b]:='*';
          end;
   
 

Nahlásit jako SPAM
IP: 147.228.164.–
Mircosoft+1
Věrný člen
28. 5. 2012   #2
-
+1
-
Zajímavé

Zrovna jsem ti to málem poslal mailem :-).
Vezmu to popořadě:

1) Nechápu, proč se všichni pokoušíte cpát to do objektu. Zaprvé se tím program zbytečně komplikuje a zadruhé stejně používáte tolik globálních proměnných, že objektovost ztrácí smysl. Ale vyloženě chyba to není, fungovalo by to i tak.

2) Už jsi někdy něco naprogramoval? A máš o programování zájem, nebo se jenom snažíš získat zápočet a pak všechno zapomeneš? Já jenom jestli má cenu snažit se o vysvětlování, nebo jestli prostě sháníš někoho, kdo to za tebe napíše ;-).

3) Dobrá, teď k původní otázce. Zadání říká, že hvězdička je panáček, dolar je cíl, mezera je prázdno a všechno ostatní jsou zdi. Autor si tedy uložil souřadnice panáčka do proměnných a,b. Udělal to proto, aby mohl o kousek dál po vyhodnocení stisknutých kláves vypočítat jeho novou polohu.

4) V tomhle kódu je tolik chyb, že by stejně nefungoval. Radši ho zahoď, ať tě neplete, a začni od začátku.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.118.224.–
Chceš-li lepší odpověď, polož lepší otázku.
Moje stránka.
Pascalx0
Duch
28. 5. 2012   #3
-
0
-

Děkuji za opověď.

Jinak k té objektovosti: Takto to máme zadané ve škole, že to má takto být. Jinak samozřejmě bych byl rád i za podrobnější vysvětlení. Ve škole jsme dostali za úkol všichni lidé i kteří nikdy neprogramovali naučit se za 3 měsíce naprogramovat takovouto hru. A tak jelikož se to tepřive učím tak mě nění dost věcí jasných, konkrétně problém na který jsem se ptal. Tuto část mě poradil jeden muj znamej avšak je v současné chvíli mimo čr .. a ja  potřebuju to totiž vědet co nejdřive tak jsem se obrátil na tuhle diskuzi., Tak jsem se jeste chtel zeptat da by to šlo i bez proměnných a a b? myslím tim dát tam x a y a nedávat do do a a b. já sám když jsem to zkoušel mě to nešlo, ale jinak od spoluzáku vím že by to asi jít mělo .. děkuji l.

Jinak ten zdroják mě funguje, bludiste běhá jak má

Nahlásit jako SPAM
IP: 147.228.164.–
Pascalx0
Duch
28. 5. 2012   #4
-
0
-

Tedy ten cely zdroják, kdyztak vám ho muzu poslat jen tak pro zajímavost :__¨)

Nahlásit jako SPAM
IP: 147.228.164.–
JoDiK
~ Anonymní uživatel
987 příspěvků
28. 5. 2012   #5
-
0
-

#1 Pascalx
"Z jakého důvodu jsou souřadnice z pole v proměnné a a b?. Jaký to má význam popř zda by to šlo bez nich?"

Co ti brání to bez nich zkusit? Prostě je smaž a uvidíš, jestli to ještě bude fungovat.

Ale kdyby ses nejdřív podíval, na co se ty proměnné a,b, používají, tak bys zjistil, že se do nich uloží pozice hvězdičky, aby se po stisku klávesy P mohlo zkoumat, jestli o políčko dál není náhodou znak $ nebo co. Proměnné x a y by na to autor použít nemohl, protože do nich program postupně nastavuje pomocí cyklu všechny souřadnice, takže po skončení je v nich souřadnice pravého dolního rohu!

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.103.236.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 11 hostů

Podobná vlákna

Pascal: kurz turbo pascal II — založil Systém

Pascal — založil Nemtudom

Pascal — založil Systém

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý