Překlad programu – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Překlad programu – C / C++ – Fórum – Programujte.comPřeklad programu – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

David Kolibřík
~ Anonymní uživatel
2 příspěvky
7. 6. 2012   #1
-
0
-

Ahoj, jsem začátečník a proto mám na vás dotaz.

Chci se zeptat, jak funguje překlad programu. Když například do programu vložím #include <stdio.h> vložím tím do programu deklarace funkcí, to chápu. Co ale nechápu je to, kde se vezme implementace těchto funkcí? Když například zavolám funkci printf() tak jak překladač zjistí, kde přesně implementaci funkce hledat? Vím že implementace je v knihovně. Jak ale překladač tuto funkci najde v té haldě různých knihoven? 

Poté co ji najde tak se knihovna, ve které je implementace této funkce slinkuje s mým programem?

Vždy se můj program slinkuje pouze s knihovnami, které zrovna potřebuji?

Děkuji za odpovědi.

Případně bych byl rád za nějaký článek o této problematice

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.83.169.–
JoDiK
~ Anonymní uživatel
987 příspěvků
7. 6. 2012   #2
-
-1
-
Mimo téma

#1 David Kolibřík
Obecně:

IDE programovacího jazyka vytvářel programátor, který to vymyslel tak, aby to fungovalo. Cesty k systémovým knihovnám mají IDE uloženy v konfiguračních souborech a jejich změna je většinou v nastavení IDE (options).

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.103.233.–
sputnikone+1
Věrný člen
8. 6. 2012   #3
-
+3
-
Zajímavé

#1 David Kolibřík
Jak si správně napsal, implementace funkcí z hlavičkových souborů jsou uloženy v knihovnách. Ty existují ve dvou podobách - staticky linkované a dynamicky linkované.

Staticky linkované se k výsledné binárce linkují v průběhu kompilace. Výhodou je v podstatě nezávislost na systémových knihovnách, nevýhodou větší velikost binárky (jsou v ní všechny fce knihovny).