vyrobil jsem si takovou hračku,,, původně jsem chtěl v pythonu udělat screenmate coby remake mého starého javascriptu očička (viz. http://petaklic.xf.cz/…ka/test.html ) ale při vývoji průhledného okna se to krapinku zvrtlo a vznikl soubor glass.py
je to teda pythonovsky pomalé, jak už jsem si jednou stěžoval,,
ale kdyby někdo chtěl napsat "tyjo to je skvělý, mazeec", klidně může
tak by mě zajímalo jestli mi někdo vyřeší tydle věci:
1) jak je to doprkic s globálníma proměnnýma? to je opravdu musím volat v každá funkci? :-(
2) nezobrazovat na startliště, ale v taskbaru (vedle hodin malá ikonka)
3) zachovat always on top, ale pouze vizuálně :
3.a) proklikatelnost, tedy abych mohl skutečně kliknout tam, kde mám kurzor, např. na odkaz
3.b) propsatelnost, tzn. abych mohl psát i "pod lupou"
3.c) na stisk např. F11 se screenmate "schová" a na další F11 se zase ukáže (tzn. nejlze ovládat přes pygame.event)
3.d) F12 by v tom případě nebyla na vypnutí aplikace ale dělala by aktivaci ovládání zoom, focus, size
# -*- coding: utf-8 -*-
# My 1st "screenmate" aplication in python using pygame
# use keys "+", "-" to set size of the glass
# use keys "z", "y" to set zoom
# use keys "f", "g" to set focus
# F12 to quit screenmate
# (c) Peta Klic, 2012 ..... petaklic@seznam.cz
import pygame, os, sys
from random import *
from pygame.locals import *
import pymouse
from PIL import ImageGrab
from ctypes import windll
def makeglass():
def glass(abc):
aaa=abc
f=0#(focus*size*zoom)/5
k=(3*(size*size/8))
for x in range (-size/2, 0):
for y in range (-size/2,0):
if x*x+y*y<size*size/4:
z=zoom*((k -(y*y + x*x) )/10)-f
if z==0 : z-=1
newy = 500*y/z
newx = 500*x/z
if (newx in range (-(size/2),1))and(newy in range (-(size/2),1)):
aaa[x+size/2][y+size/2]=abc[newx+size/2][newy+size/2]
aaa[-x-1+size/2][y+size/2]=abc[-newx-1+size/2][newy+size/2]
aaa[x+size/2][-y-1+size/2]=abc[newx+size/2][-newy-1+size/2]
aaa[-x-1+size/2][-y-1+size/2]=abc[-newx-1+size/2][-newy-1+size/2]
return aaa
global size
global show
global zoom
global focus
global x
global y
global obrazovka
global pozadi
global mouse
global oldx
global oldy
starepozadi=pozadi
pozadi=ImageGrab.grab((x,y,size+x, size+y))
pozadi=pozadi.tostring()
pozadi=pygame.image.fromstring(pozadi,(size,size),"RGB")
pozadi.blit(starepozadi,(oldx-x,oldy-y))
abc=glass(pygame.surfarray.array3d(pozadi))
abc=pygame.surfarray.make_surface(abc)
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (x,y)
obrazovka = pygame.display.set_mode((size,size), NOFRAME)
obrazovka.blit(abc,(0,0))
pygame.display.update()
def myinit():
global size
global zoom
global focus
global x
global y
global obrazovka
global pozadi
global mouse
global oldx
global oldy
size=120
mouse=pymouse.PyMouse()
x,y=mouse.position()
x-=size/2
y-=size/2
pygame.init()
focus=1
zoom=2
oldx=x
oldy=y
obrazovka = pygame.display.set_mode((size,size), NOFRAME)
pozadi=ImageGrab.grab((x,y,size+x, size+y))
pozadi=pozadi.tostring()
pozadi=pygame.image.fromstring(pozadi,(size,size),"RGB")
global size
global zoom
global focus
global x
global y
global mask
global mouse
global oldx
global oldy
SetWindowPos = windll.user32.SetWindowPos
myinit()
play=1
makeglass()
SetWindowPos(pygame.display.get_wm_info()['window'], -1, x, y, 0, 0, 0x0001)
change=0
while play:
x,y=mouse.position()
x-=size/2
y-=size/2
if (x<>oldx)or(y<>oldy)or(change):
makeglass()
SetWindowPos(pygame.display.get_wm_info()['window'], -1, x, y, 0, 0, 0x0001)
oldx=x
oldy=y
change=0
for udalost in pygame.event.get():
if (udalost.type==KEYDOWN):
if udalost.key == K_F12:
play=0
elif udalost.key==K_KP_PLUS:
if size<300: size+=20
elif udalost.key==K_KP_MINUS:
if size>120: size-=20
elif udalost.key==K_z:
if zoom<10: zoom+=1
change=1
elif udalost.key==K_y:
if zoom>2: zoom-=1
change=1
elif udalost.key==K_f:
if focus<5: focus+=1
change=1
elif udalost.key==K_g:
if focus>1: focus-=1
change=1
pygame.quit()