Peťa vyrobil ScreenMate – Python – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Peťa vyrobil ScreenMate – Python – Fórum – Programujte.comPeťa vyrobil ScreenMate – Python – Fórum – Programujte.com

 

PiKey
~ Anonymní uživatel
27 příspěvků
1. 11. 2012   #1
-
+1
-
Zajímavé

vyrobil jsem si takovou hračku,,, původně jsem chtěl v pythonu udělat screenmate coby remake mého starého javascriptu očička (viz. http://petaklic.xf.cz/…ka/test.html ) ale při vývoji průhledného okna se to krapinku zvrtlo a vznikl soubor glass.py

je to teda pythonovsky pomalé, jak už jsem si jednou stěžoval,,

ale kdyby někdo chtěl napsat "tyjo to je skvělý, mazeec", klidně může

tak by mě zajímalo jestli mi někdo vyřeší tydle věci:

1) jak je to doprkic s globálníma proměnnýma? to je opravdu musím volat v každá funkci? :-(
2) nezobrazovat na startliště, ale v taskbaru (vedle hodin malá ikonka)
3) zachovat always on top, ale pouze vizuálně :
3.a) proklikatelnost, tedy abych mohl skutečně kliknout tam, kde mám kurzor, např. na odkaz
3.b) propsatelnost, tzn. abych mohl psát i "pod lupou"
3.c) na stisk např. F11 se screenmate "schová" a na další F11 se zase ukáže (tzn. nejlze ovládat přes pygame.event)
3.d) F12 by v tom případě nebyla na vypnutí aplikace ale dělala by aktivaci ovládání zoom, focus, size
 

# -*- coding: utf-8 -*-

# My 1st "screenmate" aplication in python using pygame
# use keys "+", "-" to set size of the glass
# use keys "z", "y" to set zoom
# use keys "f", "g" to set focus
# F12 to quit screenmate

# (c) Peta Klic, 2012 ..... petaklic@seznam.cz


import pygame, os, sys
from random import *
from pygame.locals import *
import pymouse 
from PIL import ImageGrab
from ctypes import windll


def makeglass():
    def glass(abc):
        aaa=abc
        f=0#(focus*size*zoom)/5
        k=(3*(size*size/8))
        for x in range (-size/2, 0):
            for y in range  (-size/2,0):
                if x*x+y*y<size*size/4:
                    z=zoom*((k -(y*y + x*x) )/10)-f
                    if z==0 : z-=1
                    newy = 500*y/z
                    newx = 500*x/z
                    if (newx in range (-(size/2),1))and(newy in range (-(size/2),1)):
                        aaa[x+size/2][y+size/2]=abc[newx+size/2][newy+size/2]
                        aaa[-x-1+size/2][y+size/2]=abc[-newx-1+size/2][newy+size/2]
                        aaa[x+size/2][-y-1+size/2]=abc[newx+size/2][-newy-1+size/2]
                        aaa[-x-1+size/2][-y-1+size/2]=abc[-newx-1+size/2][-newy-1+size/2]
        return aaa


    global size
    global show
    global zoom
    global focus
    global x
    global y
    global obrazovka
    global pozadi
    global mouse
    global oldx
    global oldy
    starepozadi=pozadi
    pozadi=ImageGrab.grab((x,y,size+x, size+y))
    pozadi=pozadi.tostring()
    pozadi=pygame.image.fromstring(pozadi,(size,size),"RGB")
    pozadi.blit(starepozadi,(oldx-x,oldy-y))
    
    abc=glass(pygame.surfarray.array3d(pozadi))
    abc=pygame.surfarray.make_surface(abc)
    os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (x,y)
    obrazovka = pygame.display.set_mode((size,size), NOFRAME)
    obrazovka.blit(abc,(0,0))
    pygame.display.update()

def myinit():
    global size
    global zoom
    global focus
    global x
    global y
    global obrazovka
    global pozadi
    global mouse
    global oldx
    global oldy
    size=120
    mouse=pymouse.PyMouse()
    x,y=mouse.position()
    x-=size/2
    y-=size/2
    pygame.init()
    focus=1
    zoom=2
    oldx=x
    oldy=y
    obrazovka = pygame.display.set_mode((size,size), NOFRAME)
    pozadi=ImageGrab.grab((x,y,size+x, size+y))
    pozadi=pozadi.tostring()
    pozadi=pygame.image.fromstring(pozadi,(size,size),"RGB")


global size
global zoom
global focus
global x
global y
global mask
global mouse
global oldx
global oldy
SetWindowPos = windll.user32.SetWindowPos
myinit()

play=1
makeglass()
SetWindowPos(pygame.display.get_wm_info()['window'], -1, x, y, 0, 0, 0x0001)

change=0
while play:
    x,y=mouse.position()
    x-=size/2
    y-=size/2
    if (x<>oldx)or(y<>oldy)or(change):
        makeglass()
        SetWindowPos(pygame.display.get_wm_info()['window'], -1, x, y, 0, 0, 0x0001)
        oldx=x
        oldy=y
    change=0
    for udalost in pygame.event.get(): 
        if (udalost.type==KEYDOWN):
            if udalost.key == K_F12:
                play=0
            elif udalost.key==K_KP_PLUS:
                if size<300: size+=20
            elif udalost.key==K_KP_MINUS:
                if size>120: size-=20
            elif udalost.key==K_z:
                if zoom<10: zoom+=1
                change=1
            elif udalost.key==K_y:
                if zoom>2: zoom-=1
                change=1
            elif udalost.key==K_f:
                if focus<5: focus+=1
                change=1
            elif udalost.key==K_g:
                if focus>1: focus-=1
                change=1
pygame.quit()
Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.202.–
kocourOggy0
Newbie
7. 11. 2012   #2
-
0
-

#1 PiKey
Pokud proměnnou nehodláš přepisovat a chceš z ní jenom číst nějaké hodnoty, tak global použít nemusíš. - Řekl bych, že v první funkci makeglass() můžeš u global vynechat size, zoom, x, y, oldy, oldx, protože jejich hodnoty tam pouze čteš.- Jestliže však chceš proměnnou ve funkci přepisovat global už použít musíš. Můžeš to ale obejít. 

def fce_1():
    localx = x + 1
    return localx
_____________________
>>> x = 1
>>> x = fce_1()
>>> x = fce_1()
>>> x
3

Samotná proměnná se ti ve funkci ale nepřepíše. Globální proměnné můžeš také obejít pomocí slovníku či seznamu. 

seznam = []
>>> seznam = [1, 2, 3, 4, 5, 6]
>>> def fce_1(seznam):
	# zvyš hodnotu kazde polozky v seznamu o 1
	for x in range(len(seznam)):
		seznam[x] += 1

		
>>> fce_1(seznam)
>>> seznam
[2, 3, 4, 5, 6, 7]
>>> slovnik = {}
>>> slovnik["size"] = 10
>>> slovnik["zoom"] = 5
>>> slovnik
{'zoom': 5, 'size': 10}
>>> def priblizuj(slovnik):
        slovnik["zoom"] += 1

>>> def zvetsiSize():
        slovnik["size"] += 10  

>>> priblizuj(slovnik)
>>> zvetsiSize(slovnik)
>>> slovnik
{'zoom': 6, 'size': 20}

Já bych preferoval slovníky, protože  slovnik["size"] + = 1 je přehlednější než např.: seznam[2] += 1, kde můžeš zapomenou, k jaké hodnotě se vztahuje ta 2. Nebo použij tento způsob zápisu, který tě osvobodí od neustálého opisování slovíčka global: 

global x, y, size, pozadi # atd.
Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.70.–
Věčný začátečník nejen v Pythonu.
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 3 hosté

Podobná vlákna

Čo ste zatiaľ vyrobili? — založil Durovic

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý