Potreboval by konvertovat mapu z nite3d do Wolf3d a naopak. Mapa z Wolfensteina ma okolo 16 418 bytikov.Teda:
Hlavicka kazdej mapy(uz po editacii s programom Chaos edit 1.23 alebo CeV1.23),napisem to v hexa .
4345 7631 2E32 3300 0201 0001 0040 0040 1057 6F6C 6631 204D 6170 3233 3435 3637 38
Malo by tam byt nieco ako Cev1.23 @ @ Wolf1 Map2345678. Tato hlavicka konci na Decimalnej adrese 33(mapa moze mat nazov dlhy 16 znakov)
Zaciatok adr.dec 0 a koniec hlavicky adr.dec 33.
Dalej uz idu dve vrstvy . Prva vrstva Zdi a druha vrstva objekty. Prva zacina na Decimalnej adrese 34 . Suradnica prveho bloku X0Y0 je na adr.dec. 34 (neviem co to je su tam len 00).,za adresou dec.34 idu 00 ,potom suradnica druheho bloku X1Y0 je na adr.dec 36 , potom tie 00 ,ti su na adr. dec.37...
Mapa ma velikost 64x64 =co je 4096 policok(stvorcekov). dalej za kazdym tymto stvorcekom idu tieto nuly 00.cize 8192 bytikov (objekty este neratam). Koniec X63Y63 pre zdi je na adr.dec 8224(a 00 na 8225). Objekty zacinaju na adr.dec 8226 (X0Y0) , 00 na dec.adrese 8227 . Koniec objektov na dec.adrese 16416 (a pre 00 na adr.dec 16417)
mapa by mala mat teda celkovo 16 417 bytov.(ak zaratam tu nulu na ziaciatku tak 16 418 bytov)
Zdi:
X0Y0 adr.dec 34 (tu moze byt tiez nejake cislo napriklad 01)
tie 00 adr.dec 35
X1Y0 adr.dec 36 (napr.26)
tie 00 adr.dec 37
(asi takto nejako to vyzera: 0100 2600)
.....
X63Y63 by mal koncit na dec.adrese 8224(napr.15)
a 00 na dec.adrese 8225 (00)
Objekty :
X0Y0 adr.dec 8226 (napr.2B)
00 adr.dec 8227
X1Y0 adr.dec 8228 (napr.2C)
......
00 adr.dec 8229
X63Y63 konci na adr.dec 16416 (napr.2B)
00 adr.dec 16417
Nitemare3D/Nite3D
nepouziva formatovanie ako Wolf3D,ono ma vsetko v kope.Nepouziva ziadne 00 za kazdou Suradnicou ,ci je to zdi alebo objekt. Nema ziadnu hlavicku ako Wolf3D (wolf pouziva hore uvedenu hlavicku , Wolf1 Map1).
Samotna mapa ma len 8192 bytov.(00 nepouziva).
ZDI
X0Y0 dec.adresa 0
X1Y0 dec.adresa 2
X2Y0 dec.adresa 4
....
Objekty
X0Y0 dec.adresa 1
X1Y0 dec.adresa 3
X2Y0 dec.adresa 5
koniec
X63Y63
ZDI adresa dec. 8190
Objekty adresa dec. 8191
potom mozem upravovat mapy v Chaos edit 1.23(zrejme bude treba spravit vswap s def.grafikou,paletou, mapou objektov a zdi)...pripadne ich dat na konverziu do Doomu