Pathfiding ve 2D poli – Python – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Pathfiding ve 2D poli – Python – Fórum – Programujte.comPathfiding ve 2D poli – Python – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Jowany
~ Anonymní uživatel
9 příspěvků
29. 11. 2012   #1
-
0
-

Zdravím,

zkouším dát dohromady algoritmus vyhledávající nejkratší cestu ze zadaného bodu A do zadaného bodu B ve dvoudimenzionálním seznamu. Našel jsem pár algoritmů, které pracují pomoci slovníků stylem Bod: [Sousední body], ale to bych musel všechny body značící průchozí cesty pojmenovat, ale je zbytečné každé pole pojmenovávat když je pojmenováno díky souřadnicím.

 Pole:

r1 = [0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0]
r2 = [0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0]
r3 = [0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0]
r4 = [1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1]
r5 = [1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1]
r6 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r7 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r8 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r9 = [1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1]
r10 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r11 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r12 = [1,2,2,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,2,2,1]
r13 = [1,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,0,1,1,0,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,1]
r14 = [0,0,0,0,0,1,2,1,1,1,1,1,0,1,1,0,1,1,1,1,1,2,1,0,0,0,0,0]
r15 = [0,0,0,0,0,1,2,1,1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1,1,2,1,0,0,0,0,0]
r16 = [0,0,0,0,0,1,2,1,1,0,1,1,1,0,0,1,1,1,0,1,1,2,1,0,0,0,0,0]
r17 = [1,1,1,1,1,1,2,1,1,0,1,0,0,0,0,0,0,1,0,1,1,2,1,1,1,1,1,1]
r18 = [0,0,0,0,0,0,2,0,0,0,1,0,0,0,0,0,0,1,0,0,0,2,0,0,0,0,0,0]
r19 = [1,1,1,1,1,1,2,1,1,0,1,0,0,0,0,0,0,1,0,1,1,2,1,1,1,1,1,1]
r20 = [0,0,0,0,0,1,2,1,1,0,1,1,1,1,1,1,1,1,0,1,1,2,1,0,0,0,0,0]
r21 = [0,0,0,0,0,1,2,1,1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1,1,2,1,0,0,0,0,0]
r22 = [0,0,0,0,0,1,2,1,1,0,1,1,1,1,1,1,1,1,0,1,1,2,1,0,0,0,0,0]
r23 = [1,1,1,1,1,1,2,1,1,0,1,1,1,1,1,1,1,1,0,1,1,2,1,1,1,1,1,1]
r24 = [1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1]
r25 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r26 = [1,2,1,1,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,2,1,1,1,1,2,1]
r27 = [1,2,2,2,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,2,2,2,1]
r28 = [1,1,1,2,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,2,1,1,1]
r29 = [1,1,1,2,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,2,1,1,1]
r30 = [1,2,2,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,1,1,2,2,2,2,2,2,1]
r31 = [1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1]
r32 = [1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1,1,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,1]
r33 = [1,9,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1]
r34 = [1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1]
r35 = [0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0]
r36 = [0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0]

pole = [r1,r2,r3,r4,r5,r6,r7,r8,r9,r10,r11,r12,r13,r14,r15,r16,r17,r18,r19,r20,r21,r22,r23,r24,r25,r26,r27,r28,r29,r30,r31,r32,r33,r34,r35,r36]

Čísla 2 a 0 značí cesty, číslo 1 stěny, jedná se o pacmana. Napadlo mě, používat každý jeden prvek pole jako tuple o dvou prvcích - souřadnicích pro pole[y][x] tedy tuple (y,x) a k tomu přiřadit vždy daný počet dalších tuple, podle toho s kolika cestami sousedí. 

Jedná se hlavně o AI duchů, aby nechodili náhodně a dlouhými cestami, ale nejkratší cestou. Jestli vás napadá nějaké elegantní řešení, rady a další, budu jen rád. (Různé známé algoritmy jsem už zkoušel, tedy všechny které jsem našel, ale nepovedlo se mi je nějak sladit s kódem)

Docela dost mě napadá Dijkstrův algoritmus, ale nedaří se mi nějak aplikovat pro dané pole.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.170.96.–
Reklama
Reklama
Wrunx
~ Anonymní uživatel
34 příspěvků
3. 12. 2012   #2
-
0
-

#1 Jowany
Pro řešení metodou grafu je potřeba nasázet uzly nejen do křižovatek, ale i do všech rohů (míst kde se cesta lomí). A zjišťování cesty metodou "flood" by pro tyhle menší rozměry bludiště nevyhovovalo? A proč jsou cesty značené dvěma čísly?

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.120.195.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 20 hostů

Podobná vlákna

Hledání v poli polí — založil jaxx19

Největší v poli polí — založil Noneus

Reset v poli z DB — založil VelkyBubak

Porovnávání polí — založil Row

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý