3D projekce - Z-buffer – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

3D projekce - Z-buffer – Java – Fórum – Programujte.com3D projekce - Z-buffer – Java – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
linarts
~ Anonymní uživatel
13 příspěvků
16. 12. 2012   #1
-
0
-

Zdravím,

potřebuju vyřešit tento úkol - Realizujte metodu Z-buffer pro vykreslení scény s rovinami a koulemi. Aplikujte metodu Phongovha osvetlovacího modelu s difúzním povrchem. Použijte kolmou projekci.

Vím, že by mi tady úkoly nikdo řešit neměl, ale já si s tím vůbec nevím rady.

Děkuji!

Nahlásit jako SPAM
IP: 93.187.106.–
Reklama
Reklama
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
16. 12. 2012   #2
-
0
-

V Z-bufferu je vzdálenost jednotlivých pixelů (resp. odpovídajících bodů na povrchu objektů v prostoru). A jak postupně vykresluješ jednotlivé pixely objektů, tak skutečně vykreslíš jen ty, které jsou blíže, než to co tam bylo původně a aktualizuješ hodnotu v Z-bufferu (vzdálenost bodu).

Objekt máš definovaný trojúhelníky o třech vrcholech. Pro každý vrchol máš definován normálový vektor. Při vykreslování jednotlivých pixelů interpoluješ normály definujících vrcholů, získáváš normálu bodu/pixelu, podle které aplikuješ světlo na podkladovou barvu a dostaneš výslednou barvu pixelu.

S difůzním povrchem a kolmou projekcí celkem není co řešit. Netvrď, že při takovém úkolu za sebou nemáš dostatek teorie, abys měl představu, jak to řešit. S čím konkrétně si nevíš rady?

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.188.216.–
linarts
~ Anonymní uživatel
13 příspěvků
17. 12. 2012   #3
-
0
-

#2 zlz
Teorie opravdu moc nemám a pokud už tak tam jsou šílené matematické vzorečky.

Rady si nevím snad se vším, ani v podstatě nevím, jak má vypadat výsledný výsledek.

Nahlásit jako SPAM
IP: 93.187.106.–
linarts
~ Anonymní uživatel
13 příspěvků
17. 12. 2012   #4
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 93.187.106.–
zlz
~ Anonymní uživatel
634 příspěvků
17. 12. 2012   #5
-
0
-

tzv. Z-buffer. Ten byl vytvářený pro celou scénu a udával "hloubku" jednotlivých bodů obrazu.

Ve výše uvedeném příkladu ilustrují odstíny šedi (hodnoty z-bufferu jsou skalární, čili jednorozměrné) vzdálenost od čelního plánu - čím tmavší, tím dále daný pixel leží.

Nenahráváš obrázek, ale 3D scénu, kterou vykresluješ a v Z-bufferu máš vzdálenosti jednotlivých bodů. V programu budeš mít třeba něco jako toto

public void drawPixel(int x, int y, int z, RGB rgb) {
    if (z < zbuffer[y][x]) {
        pixels[y][x] = rgb;
        zbuffer[y][x] = z;
    }
}

Co je na tom k nepochopení?

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.156.159.–
JDNdjn
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
19. 11. 2013   #6
-
0
-

k ničemu

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.128.129.–
goddard0
Newbie
19. 11. 2013   #7
-
0
-

http://knihy.cpress.cz/moderni-pocitacova-grafika.html - hadam ale ze nejaky vycuc mate ve skriptech nebo prezentacich, jen si to precist a vyzkouset

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.112.88.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 32 hostů

Podobná vlákna

Implementace Z-Buffer — založil Yimo

Uart buffer — založil davixxx

Klavesnicový buffer — založil Grungy

Buffer operačního systému — založil Matěj Andrle

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý