Škola a programování – Offtopic – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Škola a programování – Offtopic – Fórum – Programujte.comŠkola a programování – Offtopic – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
kocourOggy
~ Anonymní uživatel
21 příspěvků
1. 1. 2013   #1
-
0
-

Jsem studentem gymnázia s vcelku dobrým prospěchem. Dalo by se o mně říct, že jsem šprt. Škola mě však stojí poměrně hodně času a úsilí. Díky tomu se mi zvýšil i spánkový deficit. Poslední dobou si však říkám, proč tohle všechno dělám. Nějakou logiku by to mělo, kdybych si z těch školních předmětů něco pamatoval. Bohužel většinou po testech vše naučené zapomenu a zůstávají jenom ty pěkné známky z testů. Rád si ve volném čase kreslím a programuju. Bohužel nedokážu svoje zájmy a školu skloubit do jednoho. Přijde mi, že člověk by se v té škole mohl učit pořád. Když už je nějaký ten volnější týden, nejsem schopen nebo prostě nemám chuť něco dělat a spíše se odreaguji u toho kreslení a když už se konečně odhodlám a znovu se pustím i do programování, nastoupí zase škola a mé zájmy jdou opět do ústraní. Důsledkem toho mé znalosti v programování v podstatě stagnují a já se 2 roky už nikam neposunul. Říkám si, že kdybych všechno to úsilí namísto školy nalil např. do programování a angličtiny, určitě bych nyní mluvil plynule anglicky a možná bych dokázal rozprávět i v takovém jazyce C  .  Problém je, že nejsem schopen vynaložit takové úsilí, protože moje zájmy nejsou holt na známky a není zde žádný profesor, který by se mohl rozčilovat, když něco nesplním.
Vím, že to, co zde řeším, je asi trochu směšné. Chtěl bych však se svým současným stavem něco udělat, ale netuším přesně co. Nevím, zda se nemám na školu jednoduše vykašlat a začít si opět vesele programovat. Zase si ale říkám, že mi možná v programování chybí ta motivace, kterou mám naopak u té školy, kde mi mohou hrozit profesoři a špatné známky. Nebo mám snad s tím programováním počkat až na vysokou školu a ten gympl projít jako pilný student?   
Pokud se chcete podělit o své zkušenosti, jak časově zvládáte školu a svoje zájmy vy, zlobit se rozhodně nebudu.  

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.70.–
Reklama
Reklama
Tom
~ Anonymní uživatel
417 příspěvků
1. 1. 2013   #2
-
0
-

Tak to si asi musis rozhodnout sam, jestli ti prijde dulezitejsi nejaka znamka (na kterou uz se te nikdo po skole ptat nebude) nebo neco jineho...Pripadne jestli ti gymnazium dava tak moc pekelne zabrat, ze se musis porad ucit, tak je i moznost zvazit prestup na nejakou jednodussi skolu. Ale to fakt zalezi na tobe, co si nastavis jako priority....

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.30.–
Kapitán Bobr
~ Anonymní uživatel
39 příspěvků
2. 1. 2013   #3
-
+1
-
Zajímavé

Ahoj,

je dobře, že se tímto zabýváš. A pokud bych ti mohl poradit, vykašli se na nějaké pitomé známky. Známky jsou k ničemu.


- Je jedno jestli z testu máš za 1 anebo 4, když pár týdnů po testu jsou tvé vědomosti stejné bez ohledu na to jak dlouho jsi se učil a jakou známku jsi dostal. (To radši namísto učení koukej na televizi nebo hraj hry na PC, to bude daleko lépe využitý čas.)


- Známky nikde jinde krom školy neuplatníš. Do školy chodíš (nebo alespoň bys měl) proto, abys měl nějaké vědomosti/schopnosti využitelné v životě, který následuje po škole, čili bys měl své snažení ve tvém školáckém věku nasměrovatna to, aby jsi z toho měl co nějvětší užitek po škole a ne ve škole.


- Většina věcí, které se učí ve škole jsou k ničemu. Né, že by to třeba nebyla pravda nebo by bylo špatné to znát, jen to prostě nevyužiješ (teda krom vědomostních soutěží - takové ty co běží v televizi). A tím, že věci nepoužívaš, tak je zapomínáš a tvůj čas strávený jejich učením se stává promarněný.


- Chápu, že známky jsou pro tebe asi jediným či hlavním ohodnocením/motivátorem,ale zkus změnit na to, aby tvým cílem byly užitečné znalosti a schopnosti a pokud možno, tak by tě to mělo i bavit. Hlavní problém je asi v tom, že známka je číslo a lze jednoduše porovnat, která je lepší a která horší, popřípadě se můžeš jednoduše porovnat i se spolužákama. Když se něco učíš "pro sebe" je pak těžké se nějak klasifikovat - určit sám sobě svůj vlastní úspěch.


- Bylo by dobré, kdybys do toho učení zapojil nějakou další osobu (rodiče?), které bys se "zpovídal" a která by tě ohodnotila. A ikdyž ten kdo tě hodnotí neumí anglicky anebo neumí programovat, tak si můžeš nastavit nějaké cíle, které musíš splnit a on to pak jen zkontroluje. Např. si dáš pro tento měsíc cíl, že přečteš dvě anglický knížky a naprogramuješ v C kalkulačku. A hodnotitel to v rámci jeho možností zkontroluje, ohodnotí a případně i odmění.


- Pokud bys přistoupil na to, že čas, který jsi doteď věnoval známkám, věnuješ vzdělání, tak musíš počítat s horšíma známkama, což asi tví rodiče ponesou těžce (nevím přesně - neznám je), protože už si nebudou moci říkat "jó ten náš mladej, na gympl chodí a má samý". Asi bys jim to měl vysvětlit s tím, že se flákat nebudeš, ale že svou energii nasměruješ někam jinam na něco užitečnějšího. A pokud s tím nebudou souhlasit, tak jim to prostě oznam a stůj si za svým. Jde i o tvojí budoucnost a ne že bych toto chtěl obhajovat pouze penězi, ale mít ve škole jedničky a vědět kdy byla bitva na Bílé hoře a kolik fleků má čolek a dělat někde knihovníka za 15 tis. protože v podstatě nic neumíš, anebo se vybodnout na čolky, naučit se programovat (nebo se naučit cokoli jiného s větší přidanou hodnotou) a mít dvojnásobný plat. To stojí i za případné objetování 1000 kč kapesného za horší prospěch.


Tak zatím

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.208.33.–
KIIV+42
God of flame
3. 1. 2013   #4
-
+1
-
Zajímavé

Memorovani ve smyslu jaky si popsal je relativne k nicemu... ja sem se treba nikdy nedokazal ucit nazpamet veci, ktery si nedam nejak do souvislosti - a fotografickou pamet urcite nemam. Takze si umis predstavit jak sem mel asi tak rad literaturu a dejepis...

Hlavnim ukolem skoly musi byt naucit resit problemy a hledat spojitosti, vazby, mezi tim co se clovek uci... 

Reseni problemu vetsinou spociva v uvedomeni si o co kraci, kde hledat materialy, ktere v reseni mohou pomoci a v neposledni rade umet ty materialy pouzit... (tomu je v nekterych aspektech nejbliz napriklad matika, fyzika - akorat zase se tu memorujou ruzny vzorce misto toho aby si je clovek zvladl odvodit sam, ikdyz si to nepamatuje presne)

Hledani navaznosti jde skrz predmety a nejsem si jist jesli se to da treba na gymplu naucit - sam sem gympl nestudoval, mam za sebou elektroprumyslovku a tam se dalo hledat souvislosti az az.. (hlavne se mi lip uci veci co me bavi)

Kazdopadne zkus treba nekdy proste premejslet proc je neco zrovna tak jak je... (napriklad proc odpor dratu je primo zavisly na delce, mernem odporu materialu a neprimo zavislej na prurezu - pak najednou zjistis ze ikdyz si vzorec nepamatujes, tak ho dokazes poskladat)

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.56.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
KIIV+42
God of flame
3. 1. 2013   #5
-
+1
-
Zajímavé

Mimochodem pokud je clovek pretizenej ucenim a pripadne i spatnym spankem, tak se uci radove hure, nez kdyby byl odpocatej a daval si pauzy..  Jediny co se ziska tim jet na krev jsou nervy (clovek je agresivni, podrazdenej, unavenej, nesoustredenej), neco jako apatie (ikdyz by mel clovek cas delat neco zajimaveho, tak se do toho urcite nepusti), velka chybovost (to je znat spis v programovani) a tak dale...

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.56.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
Pete
~ Anonymní uživatel
7 příspěvků
5. 1. 2013   #6
-
0
-

Ja som počul od svojich starších kamarátov, že ak chcem programovať, tak mám ísť na SPŠE.
A keď na začiatku školského roka nám "profesor" informatiky povedal, že v 2. polroku budeme programovať v C++,
tak som bol veľmi prekvapený.
Ale zistil som, že každým rokom sa vyučovací plán mení, tak sa teraz ani nečudujem.
A keď som sa opýtal spolužiaka že prečo šiel na túto školu, tak mi odpovedal, že chce programovať.

Podľa mňa by si mal dokončiť gympel a pokračovať v štúdiu na nejakej fakulte informatiky alebo niečo podobné.

Nahlásit jako SPAM
IP: 87.239.56.–
_Radek_
~ Anonymní uživatel
88 příspěvků
21. 1. 2013   #7
-
+1
-
Zajímavé

Viz KIIV. Uceni veci nazpamet, jen proto aby mel clovek dobre znamky v testu je k nicemu, pokud i po delsi dobe z toho nic nema.

Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze jsem taky vice mene sprt :D, ale misto toho abych jel na ciste Acka, staci klidne i C (jsem ted na vysce - IT). Misto toho abych se perfektne naucil jednu latku, tak ten cas vlozim i do dalsich veci, ktere s tim nejak souvisi a daji ti tak vetsi rozhled a cim vetsi rozhled, tim snadneji se uci nove veci (matika a IT je podle me na tohle idealni, tam jak rikal KIIV tam se ty navaznosti hledaji velice rychle). Navic kdyz pochopis PROC to funguje, vetsinou si to pamatujes uz na furt. Nez jen diky uceni nazpamet. A kdyz budes casem chtit, uz neni problem se na to zamerit a prostudovat to podrobneji.

Moje zkusenost ze stredni je takova, ze se soustredi jen na uzke zamereni z dane latky a ta se znamkuje. Tyto "male jednotlive" casti jsou ti pak vazne po skole k nicemu. Tim padem taky nedostanes ten rozhled jak jsem rikal a ktery je podle me v reseni problemu a podobnych veci zasadni.

Abych to ukoncil, sice nemam ty nejlepsi znamky, ale zatim jsem nenarazil na problem, ktery jsem nebyl schopny vyresit. Ale nekteri mi spoluzaci z gymplu s tim problemy maji a je to pro ne sok, kdyz se misto nazpamet, musi ucit princip. S odstupem casu vypustit zemepis a dejepis apod. na stredni proto beru jako rozhodnuti, ktere vazne litovat nemusim :D. Tot moje srovnani.

Takze pokud te to bavi a chtel bys to jednou delat, jenom do toho :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 91.187.60.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 25 hostů

Podobná vlákna

C++ škola — založil RybaRak-WM

Skola — založil jadus.

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý